۴
۱

مدیریت بیژن عالی‌پور در نیسوک تمدید شد؟

با حکم وزیر نفت، مدیریت بیژن عالی پور در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای یک سال دیگر تمدید شد.
بیژن عالی پور ؛ شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب - عصر نفت
بیژن عالی پور ؛ شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، برخی رسانه ها نوشتند: در حالی که در هفته‌های اخیر درباره گزینه‌های احتمالی تصدی مدیرعاملی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ، گمانه‌زنی‌های متعددی شد، سرانجام وضعیت مدیریت بزرگترین شرکت بهره‌بردار صنعت نفت ایران مشخص شد و بیژن نامدار زنگنه، با صدور حکمی، مدیریت بیژن عالی‌پور در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب را تا مهرماه 1397 تمدید کرد.

عالی‌پور، در آغاز فعالیت دولت دهم، در دوره وزارت سید مسعود میرکاظمی، از بدنه صنعت نفت کنار گذاشته شد تا اینکه در دولت یازدهم، بار دیگر به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگشت و در 20 مهرماه 1393 با حکم رکن الدین جوادی؛ مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران به‌عنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و یکی از اعضای اصلی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب شد.

اما در سال 95 عالی‌پور در ردیف مدیران بازنشسته‌ای قرار گرفت که با قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی، باید خانه‌نشین می‌شد، اما در 11 مردادماه 1395، وزارت نفت از دولت خواست تا وی را هم‌تراز معاون وزیر در نظر بگیرد تا در مناطق نفتخیز جنوب ماندگار شود که با موافقت دولت همراه شد.

بیژن عالی‌پور، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه اوکلاهمای مرکزی در ایالات متحده آمریکاست، وی هم‌اکنون ریاست هیئت مدیره شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز کارون، مارون، آغاجاری، مسجدسلیمان و گچساران را برعهده دارد.

شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب هم‌اکنون از مجموع تولید روزانه حدود چهار میلیون بشکه نفت‌خام ایران، تولید نزدیک به سه میلیون بشکه از این میزان را بر عهده دارد.
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب: 19142
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


اکبر ابوالحسنی
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه که تمدید ایشان را حکم داد