۰
سفیر چین در نشست خبری

سیگنالی از سانچی نرسید

اگر مالک کشتی بخواهد و کتبا درخواست کند تا لاشه نفت‌کش خارج شود بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی این کار را خواهیم کرد که البته با توجه به عمق 115 متری محل نفتکش٬ کار بسیار سختی است.
سیگنالی از سانچی نرسید
به گزارش میزنفت٬  سفیر چین در نشست خبری گفت: در همان ساعات نخست اتفاق٬  به دستور رئیس جمهور و نخست وزیر چین مدیریت اضطراری را در پیش گرفتیم و با توجه به کنوانسیون‌های داخلی چین در حوزه دریایی از همه امکانات خود بهره گرفتیم. مرکز جستجو شانگهای بود و تیم‌های امداد و نجات در کمتر از 9 ساعت به محل رسیدند.

🔺 همه اطلاعات حادثه و عملیات را به ایران٬ ژاپن و کره جنوبی انتقال می‌دادیم. نجات خدمه در اولویت بود و 14 فروند کشتی برای نجات به محدوده فرستاده شد. 8800 کیلومتر منطقه گشت زنی ما بود.

🔺امدادگران چینی با به خطر انداختن جان خود چند بار تلاش کردند به نفت‌کش وارد شوند ولی در نهایت چهار نفر از امدادگران ما توانستند به عرشه کشتی وارد شده و دو پیکر و جعبه سیاه را با خود بیرون بیاورند.

🔺 دمای اتاق امنیت و استراحت خدمه بیش از 89 درجه بود و امکان ورود به این اتاق‌ها نبوده است. اتاق‌ها نیر پر از دود سمی بود.

🔺برای ورود 12 امدادگر ایرانی شرایط  را مهیا کردیم ولی به‌دلیل عدم امکان ورود این امدادگران به نفت‌کش٬ خود ایرانی‌ها  عملیاتی نکردند.

🔺اقدامات تخصصی ما به تایید مقامات ایرانی رسید و مدیران ایرانی در اتاق بحران حاضر بودند و با یکدیگر مشورت می‌کردیم.

🔺هنوز 10 کشتی چینی هنوز در حال تجسس هستند تا بتوانند پیکرهای جان باختگان را بیابند. با توجه به نشت میعانات در زیر دریا کار ما سخت شده است.

🔺 بهتر است همه قضاوت ها را به روزهای پس از رمز شکنی جعبه سیاه موکول کنیم. اصولا در حوادث دریایی خارج کردن جعبه سیاه از کشتی کار اصولی و مهمی است و این کار هم بر اساس قوانین انجام شده است.

🔺 کشتی‌های صیادی ملوان‌های  کشتی کریستال را نحات دادند.

🔺 اگر مالک کشتی بخواهد و کتبا درخواست کند تا لاشه نفت‌کش خارج شود بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی این کار را خواهیم کرد که البته با توجه به عمق 115 متری محل نفتکش٬ کار بسیار سختی است.

🔺وقتی کشتی اتش گرفته و دود سمی منطقه را فراگرفته است چگونه می‌توان به کشتی وارد شد؟ ما برای نجات خدمه کشتی کوتاهی نکردیم.

🔺اینکه گفته می‌شود چین  به دلیل مسائل زیست محیطی کشتی را خاموش نکرده است دروغ محض اشت.اولویت اول ما نجات جان انسان‌هاست.

🔺 هیچ سیگنالی از سوی نفت‌کش ایرانی توسط کریستال دریافت نشده بود.
يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۸
کد مطلب: 20167
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *