لطفا پاسخ بدهید

سقوط‌ هایی برای صعودهای مدیریتی!

29 فروردين 1397 ساعت 14:28

وزارت نفت طی سال‌های اخیر حتی به جان کارکنان وزارت نفت هم بی توجه بوده است که اگر نبود٬ حداقل می‌توانست به مسائل حمل و نقل هوایی شرکت نفت فلات قاره و مافیای پشت پرده که انحصار را در دست گرفته بود٬ ورود می‌کرد و برای جان کارکنان هم که شده٬ با خاطیان برخورد می‌کرد.


میز نفت| بازهم یک  بالگرد دیگر در صنعت نفت سقوط کرد و جان تعدادی از کارکنان این صنعت را گرفت؛ بالگردهایی که متعلق به چهار دهه پیش بوده و به معنای واقعی کلمه ارابه مرگی هستند که گویی برای کارکنان نفت کنار گذاشته شده‌اند. در این میان کسی هم مسئولیت‌پذیر نیست و انگار نه انگار که کسانی باید پاسخگو باشند٬ چه مسئولان مستقیم این حوادث و چه کسانی که در لواسان و ویلاهای لوکس برای مدیران امروزی لابی می‌کنند.

در حادثه‌ای که شب گذشته رخ داد٬ یکی دیگر از بالگردهای قدیمی و مستهلک دچار حادثه شد و جان تعدادی از کارکنان نفت را گرفت. گویا رسم بر این است تنها و تنها کارکنان نفت جان خود را از دست دهند و مدیران در بهترین شرایط به میز خود پنچ شوند. در این فاجعه تنی چند از جوانان برومند این مملکت صرفاً به دلیل این بی‌توجهی و بی‌کفایتی برخی از مدیران جان خودشان را از دست می‌دهند و خانواده‌های زیادی را داغدار و گریان می‌کنند.

  در حادثه‌ی اخیر، یک فروند بالگرد مستهلک و قدیمی دهه هفتاد میلادی متعلق به شرکت هلی‌کوپتری ایران که تحت اختیار شرکت نفت فلات قاره ایران بود، پس از اطلاع از وخامت حال یکی از پرسنل شاغل در سکوی رسالت به محل حادثه اعزام می‌شود. غافل از اینکه این بالگرد به دلیل کهنگی و فقدان تجهیزات شب‌پرواز، اصلاً صلاحیت انجام چنین مأموریت‌هایی را ندارد. پس از ورود به سکو و انجام تشریفات حمل بیمار، آماده پرواز می‌شود که بلافاصله پس از بلند شدن از جایگاه، به دلیل ضعف در انجام مأموریت در شب توسط بالگرد مذکور، دچار سانحه می‌گردد و به دریا سقوط می‌کند.

در این حادثه پنج نفر شامل دو نفر خلبان و کمک‌خلبان ، یک نفر پزشکیار، یک نفر بیمار و یک نفر همراه بیمار حضورداشته‌اند. تا لحظه مخابره این خبر از وضعیت تنها یک نفر از سرنشینان  اطلاعات موثقی در اختیار است.  اما واقعاً قرار است تا چه زمانی شاهد این‌گونه اتفاقات ناگوار باشیم؟!

به چه دلیل از پتانسیل‌های موجود در کشور اعم از امکانات پیشرفته و به‌روزی که در کشور موجود است صرفاً به دلیل رانت و باندبازی‌های پشت پرده استفاده نمی‌شود؟! چرا می‌بایست تقاص این‌همه بی‌کفایتی و ندانم‌کاری‌ها را مردم بی‌گناه و مظلوم پس بدهند.

در همین مملکت امکانات بسیار ویژه، تجهیزات بسیار قوی و مطابق با استانداردهای روز دنیا وجود دارد که متأسفانه و در کمال شوربختی، اکثر این آقایان یا از آن بی‌اطلاعید یا درنهایت بی‌تفاوتی خودشان را به بی‌اطلاعی می‌زنند و عجیب سعی در استفاده نکردن از آن‌ها دارند که ازجمله آن امکانات به‌طور مثال می‌توان به وجود بالگردهای بسیار پیشرفته و به‌روز مجهز به سیست‌های Full IFR (شب‌پرواز) اشاره کرد که چنانچه در همین فاجعه اخیر به‌جای استفاده از آن بالگرد مستهلک دهه هفتاد میلادی فاقد سیستم‌های شب‌پرواز، از یکی از همین فروند بالگردهای مجهز به سیستم دید در شب Full IFR استفاده می‌شد، الآن مأموریت انتقال بیمار از سکو به خشکی به‌سلامت و با موفقیت انجام پذیرفته بود و همه این عزیزان در کنار خانواده‌های نگران و داغدارشان آرمیده بودند.

حادثه اخیر٬ استرس کاری کارکنان را صد برابر کرده است٬ کسانی که دو هفته روی سکو به فعالیت مشغول هستند نباید بابت انتقالشان به خشکی یا از خشکی به سکو دچار اضطراب شوند٬ موضوعی که بارها از زبان خود آن‌ها گفته شده است و متأسفانه کسی هم به آن توجه نمی‌کند. دوستان مدیر٬ بالگردهایی که امروز در اختیار کارکنان قرار داده‌اید از ریسک بالایی برخوردار هستند و کسی جرئت سوارشدن بر آن‌ها را ندارد. ارابه‌های مرگ را از نفت بگیرید.

وزارت نفت طی سال‌های اخیر حتی به جان کارکنان وزارت نفت هم بی توجه بوده است که اگر نبود٬ حداقل می‌توانست به مسائل حمل و نقل هوایی شرکت نفت فلات قاره و مافیای پشت پرده که انحصار را در دست گرفته بود٬ ورود می‌کرد و برای جان کارکنان هم که شده٬ با خاطیان برخورد می‌کرد.

 


کد مطلب: 20824

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/article/20824/سقوط-هایی-صعودهای-مدیریتی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir