۰
۱

71 تصویر ناب از آغاز تولید شیل نفت در آمریکا

گزارش تصویری زیر استخراج نفت از ماسه های آغشته به نفت به دو صورت درجا و معدنی در ایالت آلبرتای کانادا را نشان می‌دهد.
به گزارش میز نفت، ذخایر نفتی در ماسه های نفت دار " آلبرتا" ممکن است نیاز به انرژی در آمریکا را در قرن آینده برطرف کند. در خلال چند سال آینده ماسه های نفتی آلبرتا به احتمال زیاد از اهمیت بیشتری برای آمریکا برخوردار می شود تا نفت عربستان.

 در این منطقه نفتخیز، کارگران 24 ساعته با ماشین هایی که شبیه به حیوانات ماقبل تاریخ است به استخراج نفت های ماسه دار می پردازند. کامیون های بزرگی که سه طبقه هستند و هزینه خرید آن 5 میلیون دلار است، قادرند که 400 تن ماسه نفتی را حمل کنند که با توجه به بهای کنونی نفت، در هر بار محموله ای را حمل می کنند که بهای آن 10 هزار دلار است.

سپس نفت به کارخانه حمل شده و با حرارت دادن نفت از ماسه جدا و برای فرآوری به پالایشگاه ارسال می شود. بر اساس این گزارش، ذخایر نفتی اثبات شده در آلبرتا" 175 میلیارد بشکه تخمین زده شده که در جایگاه دوم پس از عربستان با 260 میلیارد بشکه قرار دارد. اما این میزان، آماری است که شرکت ها با استفاده از فناوری کنونی تخمین زده اند. هنوز میزان دقیق ذخایر نفتی انباشته در این منطقه کاملا مشخص نیست.

کلیو ماتر، رییس شرکت " شل" در کانادا، می گوید: "هنوز یافته های ما در مورد میزان دقیق ذخایر نفتی در" آلبرتا" بسیار اندک است راهی درازی در پیش است. اما به احتمال زیاد میزان ذخایر نفتی در ماسه های نفتی "آلبرتا" ، به 2 تریلیون و حتی بیشتر نیز می رسد."

این میزان ذخایر نفتی هشت برابر ذخایر نفتی عربستان است. ماسه های نفتی "آلبرتا" در زیر جنگل های این منطقه که به وسعت فلوریدا است، قرار گرفته اند. اما نفت این منطقه به راحتی نفت خاورمیانه استخراج نمی شود . زیرا نفت در پوشش ماسه قرار گرفته و باید از دل زمین بیرون آورده و مورد فرآوری قرار گیرد.
 
شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 16479
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


به داد کارمندان پتروپارس برسید که از وقتی آقای زنگنه آمده مدام تعدیل نیرو دارد و تا سال آینده تعطیل میشود ، باز هم امسال تعدیل نیرو داریم بیش از 50درصد از همکارانمان اخراج شده اند شما را بخدا پیگیری کنید