۰
این گزارش را از دست ندهید

بزرگترین تأسیسات دریایی جهان

شناور «Prelude FLNG» بزرگترین تأسیسات دریایی جهان است که تاکنون ساخته شده. در ساخت این شناور بیش از 260 هزار تن فولاد به کار رفته است. عرشه این شناور به اندازه پنج زمین فوتبال است.
به گزارش « ميزنفت » ، شناور «Prelude FLNG» بزرگترین تأسیسات دریایی جهان است که تاکنون ساخته شده و مالک آن شرکت نفتی شل در استرالیا است.

ساخت این شناور ال.ان.جی 600 هزار تنی با 488 متر طول، 74 متر عرض و بیش از یکصد متر ارتفاع، در اواخر سال 2011 در یارد شرکت سامسونگ در کره جنوبی آغاز و در سال 2017 به پایان رسیده است.

عرشه این شناور به اندازه پنج زمین فوتبال است. عرض آن سه متر از فاصله بال های هواپیمای بوئینگ 747 بزرگتر و ارتفاع آن 12 متر از برج بیگ بن بزرگتر است.

این شناور پس از طی مسافت 5800 کیلومتر در مدت یک ماه و با همکاری یک تیم 160 نفره، در فاصله 475 کیلومتری از آب های ساحلی شهر بروم در حوزه گازی Browse Basin»» در شمال غربی استرالیا مستقر شده است.

در این شناور 350 نفر در هر نوبت کاری، فعالیت می کنند. در ساخت این شناور بیش از 260 هزار تن فولاد به کار رفته است.

محل کارخانه خنک‏ سازی در بالای مخازن بزرگ ذخیره ‏سازی جاگذاری شده که ظرفیت آنها معادل 175 استخر شنای مسابقات المپیک است.

در این سازه همچنین لوله ‏هایی ویژه‏ (رایزر) طراحی شده است که می‏ توانند در هر ساعت 50 میلیون لیتر آب سرد اقیانوس را برای مصرف کارخانه خنک‏ سازی گاز دریافت کنند.

این شناور در نقطه ای که عمق آب 250 متر است، برای مدت 25 سال فعالیت می کند و مطابق اهداف ساخت آن، سالانه 3.6 میلیون تن ال.ان.جی تولید خواهد کرد.
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 18091
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *