۰

دوازدهمین جلسه علنی دادگاه همدستان بابک‌زنجانی

دوازدهمین جلسه دادگاه دو متهم نفتی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه در حال برگزاری است.
به گزارش ميزنفت ، رئیس دادگاه در ابتدای جلسه با تفهیم اتهام مجدد حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم مبنی بر افساد فی الارض از طریق مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور، مشارکت عالمانه و عامدانه در تشکیل و شبکه سازمان یافته برای ارتکاب جعل، استفاده از اسناد مجعول، کلاهبرداری و پولشویی، مشارکت در کلاهبرداری از شرکت «اچ کی» به مبلغ یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون یورو، مشارکت در کلاهبرداری از سازمان تامین اجتماعی موضوع پنج فقره چک به مبلغ٤٤٤ میلیارد ین ژاپن و مشارکت در پولشویی ١٤٨ میلیارد و ١٣٨ میلیون ریال از طریق تملک عوائد حاصل از جرم، این متهم را برای بیان دفاعیات به جایگاه دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قاضی محمد مقیسه خطاب به فلاح هروی متهم ردیف سوم این پرونده گفت: شناسایی، ارزیابی و خرید 138 شرکت تامین اجتماعی توسط شما انجام شده، چه توضیحی در این زمینه دارید؟

 فلاح هروی پاسخ داد: این یک برداشت نادرست است که بنده با هدف کلاهبرداری وارد تفاهم نامه تامین اجتماعی شده‌ام.
قاضی مقیسه خطاب به متهم گفت: نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد معامله را شما انجام داده‌اید شما چک‌ها را از تامین اجتماعی گرفته‌اید و در قبال بدهی نفت به شرکت «اچ کی» تحویل داده‌اید در حالی که همه چیز صوری بوده است.

وی افزود: شرکت‌هایی که شما معامله کرده‌اید مجموعه هتل‌های هما 95 درصد در ایران و خارج از کشور، رایتل 40 درصد، محصولات لطیف 100 درصد، قطار رجا 100 درصد، پتروشیمی غدیر 90 درصد، پتروسینا 99 درصد، صا ایران 13 درصد، سیمان فیروزکوه 45 درصد، مس شهید باهنر 100 درصد، بانک پارسیان 4 درصد، بیمه میهن 19 درصد، پتروشیمی امیرکبیر 31/5 درصد و مابقی هم املاک داخل تهران بوده که توسط شخص شما خریداری شده است، شما این شرکت‌ها را شناسایی کردید، چک‌ها را گرفتید و به وزارت نفت دادید.

فلاح هروی در پاسخ گفت: من شرکت‌ها را شناسایی نکردم بلکه صرفا در دریافت و ارسال چک‌ها نقش داشتم و بازپرس هم در هیچ کجای پرونده مطلبی دال بر اینکه در خرید شرکت‌های تامین اجتماعی نام من کنار نام زنجانی و مرتضوی آمده باشد‌اشاره نکرده است.

قاضی مقیسه گفت: آقای فلاح، شما شبانه به تأمین اجتماعی رفتید و چک‌ها را گرفتید، می‌ترسیدید که زنجانی متوجه کلاهبرداری‌هایتان شده و معامله تأمین اجتماعی فسخ شود.

فلاح هروی گفت: زنجانی را به دادگاه بیاورید تا توضیح بدهد.

قاضی مقیسه افزود: زنجانی قبلاً همه حرف‌هایش را زده و نوبت توضیح شماست، شما صاحب امضای قرارداد هستید و آنقدر در بردن بیت‌المال حریص بودید که ساعت 9 شب خودتان را به تأمین اجتماعی رساندید و چک‌ها را گرفتید.

فلاح هروی گفت: پیرو دستور زنجانی به تأمین اجتماعی رفتم.
قاضی مقیسه گفت: آقای فلاح از این بخش بگذر، مثل روز روشن است که کلاهبرداری شده و همه اسناد علیه شماست.
متهم ردیف سوم نفتی اظهار داشت: در کیفرخواست آمده که زنجانی گفته وی مالک صد در صد شرکت‌ها بوده و مالکیت سایر اعضا به صورت امانی بوده است بنابر این من نقشی در شرکت‌های وی نداشتم.

قاضی مقیسه گفت: شما در همه شرکت‌های زنجانی عضو هیئت‌مدیره بودید و از نماینده دادستان می‌خواهم که این مسئله را توضیح بدهد.

نماینده دادستان گفت: آقای فلاح رئیس‌ هیئت‌مدیره هلدینگ سورینت قشم بوده به این مفهوم که در رأس هرم شرکت‌ها شرکتی به عنوان مادر شکل می‌گیرد و سایر شرکت‌ها زیرمجموعه آن هلدینگ قرار دارد.
  

 
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 18631
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *