خط و نشان به سبک زنجانی

27 شهريور 1396 ساعت 19:55

در چهاردمین جلسه دادگاه متهمان پرونده فساد نفتی، قاضی مقیسه بابک زنجانی را بعد از مشاجره با وکیل شرکت نفت از دادگاه اخراج کرد.


به گزارش میز نفت، جلسه رسیدگی به اتهامات دو متهم پرونده موسوم به فساد نفتی ساعت 9:45 با حضور بابک زنجانی و وکلای شرکت نفت، بانک مسکن، تامین اجتماعی در شعبه 28 دادگاه انقلاب آغاز شد. دراین جلسه قاضی مقیسه از بابک زنجانی خواست تا در جایگاه حضور پیدا کند و از او خواست در خصوص مشارکت حمید فلاح هروی در بانک اف آی آی بی و فروش بانک اف آی آی بی به بانک ملت و مبلغی که از بانک ملت به فلاح هروی تعلق گرفت، توضیح دهد.

بابک زنجانی اظهار کرد: قطعا نیازی به اینکه در خصوص خودم صحبت کنم ندارم، ولی مدارکی به دست من رسیده و آن را به دادستان ارسال کردم و در جلسات اول هم به شما اعلام کردم. قاضی مقیسه یادآور شد: مدارک را به دادستان ارائه کردی و قرار است بررسی شود. الان به عنوان مطلع و مسئول تشکیلات در دادگاه حضور دارید و این جلسه، دادگاه شما نیست؛ بنابراین به سوالاتی که پرسیده می‌شود جواب دهید.

بابک زنجانی گفت: ماه 4 سال 91 با وزارت نفت شروع به کار کردیم. قبل از این تاریخ ما فعالیت را با آقایان شمس و فلاح در موردهای مختلف داشتیم. در حقیقت از سال 88 هر دو با من کار می کردند. آقای شمس در خصوص هواپیما و خرید کشتی در سال 90 یعنی یک سال قبل از حضور وزارت نفت، با من همکاری می‌کرد و این موضوع هیچ ربطی به وزارت نفت ندارد. قاضی مقیسه با طرح این سوال که فلاح در چند درصد از هلدینگ شریک بوده است و چه مدت عضو بوده، از بابک زنجانی خواستار توضیح شد. متهم ردیف اول پرونده در پاسخ گفت: حدودا از سال 89 تا سال 91 زمانی که می‌خواستم کار را با وزارت نفت شروع کنم، این همکاری وجود داشت تا اینکه وزارت اطلاعات خواست که ایشان را کنار بگذارم.

بابک زنجانی با تایید این حرف ادامه داد: اینکه می گویند بانک را 4 میلیارد فروختند کذب محض است. بانک دو قسمت دارد. لایسنس را 4 میلیون دلار خریدیم، وقتی خواستیم با بانک ملت مشارکت کنیم آن را 7 میلیون دلار به مشارکت گذاشتیم. 90 میلیون دلار شامل ساختمان بانک و حساب‌ها می شود. اینکه سهم 60 درصدی را واگذار کردیم به این معنی است که 60 درصد اموال موجود مثل پول نقد، دو ساختمان، ماشین، پول‌هایی که در بانک روسیه، بانک تجارت و بانک تاجیکستان بوده را شامل می‌شود و کل سود ما 3 میلیون دلار بوده است. وی خاطرنشان کرد: فلاح هروی در هیچ کدام از کارهای نفتی دخالت نداشت.


کد مطلب: 19018

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/gallery/19018/1/خط-نشان-سبک-زنجانی

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir