۰

امضای موافقتنامه اصولی توسعه میدان نفتی کرنج

میز نفت - شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب و کنسرسیوم پرگس (PERGAS) به منظور توسعه و پشتیبانی بهره‎برداری میدان نفتی کرنج در قالب الگوی قراردادی نفتخیز جنوب موافقت‎نامه همکاری (HOA) امضا کردند.
به گزارش میز نفت ، در صورت به قرارداد رسیدن موافقتنامه امروز، امکان دستیابی به تولید روزانه حداکثر 200 هزار بشکه و تولید تجمعی حدود 655 میلیون بشکه طی 10 سال آینده از این میدان فراهم می‎شود که هزینه‌های سرمایه‎ای مستقیم آن معادل 1167 میلیون دلار و هزینه‎های غیرمستقیم معادل 187 میلیون دلار برآورد شده است.

میدان کرنج که اثبات وجود نفت در آن به سال 1342 بازمی‎گردد، دارای 11 میلیارد بشکه ذخیره نفت درجا در مخازن آسماری و پابده است. تولید از این میدان در سال 1343 آغاز شده و هم‎اکنون روزانه بیش از 120 هزار بشکه نفت از آن برداشت می‎شود. این میدان که در فاصله 110 کلیومتری جنوب شرق اهواز واقع است، جزو میدان‌هایی است که عملیات تزریق گاز با هدف ازدیاد برداشت در آن از سال 1371 آغاز شده و کماکان ادامه دارد.

شرکت PERGAS انگلیس (فعال در حوزه مهندسی و مدیریت سرمایه گذاری در صنعت نفت)، شرکت AGR نروژ (فعال در حفاری و طراحی مهندسی)، شرکت SPEC خاورمیانه (فعال در زمینه ساخت مجتمع‌های بهره‎برداری)، شرکت Oilserv خاورمیانه (فعال در عملیات بالادستی)، شرکت LOOBY انگلیس (فعال در ساخت تجهیزات سطح الارضی)، شرکت ملی نفت فیلیپین (PNOC)، شرکت Standard Handson انگلیس (فعال در زمینه مالی و سرمایه‌گذاری) و دانشگاه صنعتی شریف، کنسرسیوم پرگس را تشکیل می‌دهند که شرکت PERGAS مدیریت این کنسرسیوم را بر عهده دارد.

منبع : شانا
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب: 21064
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *