۰

چهارمین جلسه دادگاه جعبه سیاه زنجانی

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات علیرضا زیبا حالت منفرد امروز چهارشنبه (۱ خرداد) به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.
به گزارش میز نفت، چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات علیرضا زیبا حالت منفرد معروف به جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی صبح امروز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی به صورت علنی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، قاضی صلواتی از وکلای شرکت نفتی HK خواست در جایگاه حاضر شوند.
شکاری یکی از وکلای شرکت نفتی HK در جایگاه حاضر شد و گفت: بنده و آقای صادقی قهاره به وکالت از شرکت ملی نفت ایران و HK شکایت خود را از علیرضا زیبا حالت منفرد اعلام می‌کنیم، ادله شکایت نیز در کیفرخواست به خوبی بیان شده و اگر لازم شد توضیحات را ارائه می‌دهیم.
در ادامه قاضی صلواتی از متهم زیبا حالت منفرد با حضور در جایگاه ادامه دفاعیات خود را ارائه کند.
وی گفت: در کیفرخواست بیش از نیمی از ۵۸ صفحه مربوط به اقدامات مجرمانه بابک زنجانی و شرکای وی است و فقط چند بار از بنده نام برده شده است.

زیبا حالت منفرد افزود: متأسفانه عدم حضور من در ایران بنا به توصیه آقای شمس بود تا زمینه را برای انداختن کلی و یا بخشی از تقصیر علیه بنده فراهم کنند. شمس طی تماس تلفنی به من گفت «زور گربه بیرون قفس از شیر داخل قفس بیشتر است»، آقایان فکر نمی‌کردند که بنده توسط پلیس اینترپل به کشور بازگردم.

وی ادامه داد: اظهارات و اقاریر متهمین علیه بنده کذب محض است و پس از دستگیری با ضابطین همکاری لازم را داشته‌ام.

وی اظهارات زینب مددی هماهنگ کننده امورات بابک زنجانی شد را کذب خواند و گفت: خانم مددی اظهار داشته که بنده چندین بار در سال به دفتر بابک زنجانی رفت و آمد داشتم این در حالی است که در طول مدت آشنایی‌ام فقط ۳ بار به آنجا مراجعت کردم.

وی اظهار کرد: همچنین طبق اظهارات خانم مددی، مدیریت آی‌بَن با بنده بوده است در حالی که طبق بررسی‌ها مشخص شد بنده هیچ نقشی چه در مراحل ثبت و چه در مدیریت آن نداشتم همچنین تأسیس بانک CIMB که ۴۰ سال پیش در مالزی تأسیس شد را بر عهده من گذاشتند که کیفرخواست متناقض و حاوی مطالب کذب است.

متهم زیبا حالت منفرد گفت: حدود ۴ هزار حواله به نام شرکت‌های بابک زنجانی انجام دادم و به ازای هر حواله ۵۰ دلار می‌گرفتم، حواله‌جات ارسالی از بانک FIIB بوده است اما بازپرس نتیجه‌گیری ناصوابی کرده است مبنی بر اینکه این درآمدها از شرکت آی‌بَن است.
جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 23678
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *