۰

گزارش گاردین از مرگ تهران قدیم

تخریب بافت تاریخی تهران مورد حساسیت خیلی‌هاست اما ظاهرا آنهایی که باید نسبت به این موضوع حساس نیستند چرا که با روند رو به رشد از بین رفتن آثار تاریخی شهری در تهران هستیم. هر چند در گذشته صداهایی از متولی اصلی این موضوع یعنی میراث فرهنگی شنیده می‌شد اما مدتها دیگر از میراث فرهنگی هم صدایی شنیده نمی‌شود.
به گزارش «ميزنفت»،  روزنامه «گاردین»‌ در یکی از جدیدترین گزارش‌های تصویری‌اش عکس‌هایی را از بافت قدیمی پایتخت ایران منتشر کرده و آن را «مرگ تهران قدیم» نامیده است.

این عکس‌ها را «آرمین هِیج» به ثبت رسانده و در توضیح آن‌ها آمده است: به‌ساز و به‌فروش‌ها قلب قدیمی تهران را به مرگ تهدید می‌کنند. این‌ها بناهایی هستند که فردا توسط بولدوزرها با خاک یکسان می‌شوند. به‌ساز و به‌فروش‌ها از دیدن چنین ملک‌هایی در مناطق تجاری تهران خوشحال می‌شوند. آن‌ها را می‌کوبند و جاده را برای ساخت مراکز خرید چند طبقه صاف می‌کنند.

چهارراه مولوی، کوچه لولاگر و امیرآباد از مناطقی هستند که توجه این عکاس بین‌المللی را به خود جلب کرده‌اند.

او در حاشیه گزارش تصویری خود درباره کوچه لولا‌گر نوشته است: این خیابان بین سفارت فرانسه و بیمارستان مروستی واقع است و به «کوچه قرینه» هم شهرت دارد، چون ساختمان‌هایی با المان‌های مشابه در دو سوی آن قرار گرفته‌اند.

مجموعه عکس‌هایی که عکاس «گاردین» از بافت تاریخی تهران ثبت کرده، در ادامه آمده است:

منبع: ایسنا
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب: 7141
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *