۰

اهرام فراموش‌ شده مِروئه +عکس

در صحرایی در شرق سودان و در کناره رود نیل، مجموعه‌ای از ۲۰۰ هرم باستانی آرمیده است. بیشتر این اهرام، آرامگاه پادشاهان و ملکه‌های سلسله‌ی مروئیتیک هستند که بالغ بر ۹۰۰ سال در این منطقه حکمرانی می‌کردند.

به گزارش«ميزنفت»، در صحرای‌ای در شرق سودان و در کناره رود نیل، مجموعه‌ای از ۲۰۰ هرم باستانی آرمیده است. بیشتر این اهرام، آرامگاه پادشاهان و ملکه‌های سلسله‌ی مروئیتیک هستند که بالغ بر ۹۰۰ سال در این منطقه حکمرانی می‌کردند.

اهرام مروئه، که شبیه اهرام مصر هستند و به اهرام نوبیایی شناخته می‌شوند، بیش ار ۲۳۰۰ تا ۲۷۰۰ سال پیش ساخته شده‌اند؛ این اهرام دارای سطح مقطع کم و گوشه‌های شیب‌دار هستند و همچنین با نمادهایی از فرهنگ باستانی مصر، یونان و روم آراسته شده‌اند. با اینکه این اهرام یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور سودان است، اما صنعت گردشگری در این کشور به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم برخی دولت‌های غربی، که پس از جنگ‌های داخلی در سودان و منازعات دارفور بر این کشور اعمال شد، رو به نابودی گذاشته است. طبق گزارش‌ها، سودان پیش از وقوع جنگ داخلی، سالانه بیش از ۱۵۰.۰۰۰ گردشگر داشته، اما امروزه این میزان به ۱۵.۰۰۰ نفر کاهش پیدا کرده است.
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 7188
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *