۰

توقف پروژه پرواز هواپیمای خورشیدی

پرواز مجدد اولین هواپیمای خورشیدی جهان به دلیل آسیب های متعدد و تعمیرات آن به سال ۲۰۱۶ میلادی موکول شد.
به گزارش «ميزنفت»، در ماه های اخیر، پرواز هواپیمای خورشیدی Solar Impulse با اخبار متفاوتی همراه بوده است. این هواپیما توانسته بود پروازهای موفقیت آمیزی را انجام دهد. سفر تاریخی Solar Impulse در نهم ماه مارس از ابوظبی امارات آغاز شد.

خلبانان این هواپیما امیدوار بودند که در سال آینده هواپیمای Solar Impulse ۲ در همین نقطه و پس از گذراندن ۱۳ مرحله کامل گردش به دور زمین فرود موفقیت آمیزی داشته باشد. بخش مهمی از مراحل این پروژه شامل پرواز ۵ شبانه روزی بر فراز اقیانوس اطلس بود.

اما در سفر اخیر این هواپیما و پرواز متوالی و بدون توقف از ژاپن تا هاوایی باتری های آن دچار آسیب شده و برای پرواز مجدد به تعمیر نیاز دارد زیرا آسیب های وارده شده به باتری زیاد و قابل توجه بوده اند. به همین دلیل این هواپیما برای تعمیرات بیشتر در هاوایی خواهد ماند تا در آوریل سال ۲۰۱۶ میلادی دوباره بتواند به پروازهایش ادامه دهد. گروه مهندسی Solar Impulse علت آسیب به باتری های این هواپیما را این گونه شرح داده اند:«باتری ها سریعتر از زمان مورد انتظار در طول پرواز حرارت پیدا کردند که دلیل آن را هم محفظه فوق ایزوله شده و ارتفاع زیاد هواپیما می توان دانست.»

سولار

این هواپیما انرژی مورد نیاز خود را تنها از خورشید کسب کرده و خلبانان Solar Impulse ۲ امیدوارند با کمک این هواپیما بتوانند به مردم سراسر جهان استفاده مؤثرتر از محیط زیست و داشتن رفتاری دوستانه با آن را یادآوری کنند. این هواپیما با استفاده از ۱۷ هزار سلول خورشیدی پوشانده شده که نیروی لازم برای عملکرد موتورهای آن را تأمین می کنند. نکته جالب توجه پهنای بال Solar Impulse ۲ است به طوری که از بوئینگ ۷۴۷ نیز فراتر بوده اما وزن آن تنها ۲۲۶۰ کیلوگرم است، یعنی چیزی درحدود وزن یک خودرو!

از آن گذشته بخش قابل توجهی از این وزن مربوط به باتری حجیم هواپیما می شود که انرژی خورشیدی تولید شده توسط سلول های خورشیدی را ذخیره و برای استفاده در شب وارد سیستم موتوری آن می کند.
منبع:مهر
يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 7283
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *