۸

حاشیه جالب برکناری خادمی

پس از برکناری هدایت الله خادمی از مدیریت شرکت حفاری شمال و پایان مدیریت 7 ساله وی، تعدای از اهالی خوزستان و بهشهر مازندران با تغییر تصاویر پروفایل و صفحات شخصی خود اعتراض خود را اعلام کردند. تشکیل گروه های مختلف و ایجاد کمپین برای «بزرگ تر شدن» اعتراضات یکی از حاشیه های تغییرات مدیریتی در حفاری شمال بود که تا به امروز سابقه نداشته است.
به گزارش «ميزنفت»، در شبکه تلگرام گروه های مختلفی با عناوین«بزرگ مرد حفاری»، «مبارزه با حلقه کرسنتی ها»،«مرد روزهای سخت»، «یاور کارگران» و ... راه اندازی شده است که در نوع خود قابل توجه است.

خادمی پیشتر گفته بود: "چند سال قبل به نمایندگی از کمیته ای در وزارت نفت، قراردادی برای اجاره دکل هندی با رقم بالا را تایید نکردم و در سفر به این کشور با هندی‌ها برای کاهش کرایه دکل‌های حفاری مذاکراتی در دهلی انجام شد که در این مذاکرات هزینه کرایه دکل‌های حفاری از 220 هزار دلار تا سقف 158 هزار دلار در روز کاهش یافت که این کاهش روزانه 60 هزار دلاری کرایه دکل‌های هندی، انتقاد برخی افراد مسئول در داخل صنعت نفت را به همراه داشت."

به گفته وی "در آن زمان به جای تشکر از من برای کاهش روزانه 60 هزار دلاری هزینه اجاره دکل حفاری، عده‌ای از من ناراحت شدند و از همان روز رفتارها با من تغییر کرد و برخی با من دشمن شدند؛ حتی مدیر یک شرکت ایرانی با انتقاد از من، دلایل مخالفت من را جویا شد و عنوان کرد با این تصمیم حق واسطه‌گری برخی شرکت‌ها را از بین برده‌ام. خادمی همچنین مدعی شد با پیگیری‌های بیشتر متوجه شده است قیمت روزانه 220 هزار دلاری پیشنهاد شرکت هندی نبوده و پیشنهادی بوده که از سوی واسطه این شرکت در ایران مطرح شده بوده است."

اگرچه این اظهارات بخشی از پشت پرده به کارگیری دکل‌های خارجی و حذف شرکت‌های داخلی توسط مدیر سابق شرکت حفاری شمال بود اما بعد از خبری شدن این موضوع وضعیت فعالیت این شرکت به سختی صورت می‌گرفت.

بر همین اساس خرداد ماه 70 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران نیز طی نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به کنار گذاشتن شرکت‌های ایرانی از صنعت نفت و بیکاری کارکنان آنها هشدار دادند و به روحانی تأکید کردند: "از جنابعالی انتظار می‌رود به وزارت نفت دستور فرمایید به‌جای به‌کارگیری برخی دکل‌های فرسوده خارجی که هیچ سهمی در ایجاد اشتغال نیروهای ایرانی ندارند از دکل‌های شرکت‌های ایرانی از جمله شرکت حفاری شمال استفاده کند. امیدواریم در سایه همدلی و تدبیر شاهد اعتلای روزافزون جمهوری اسلامی ایران و رونق و شکوفایی اقتصاد کشور در دولت تدبیر و امید باشیم."
سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب: 8383
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *