۲
برنامه مهار فوران چاه در میدان رگ‌ سفید؛

كشتن چاه ١٤٧ رگ‌سفید از عمق، ٢٠روز دیگر آغاز مي‌شود

یکی از مدیران عملیات مهار چاه ١٤٧ میدان نفتی رگ‌ سفید پیش‌بینی کرد که عملیات حفاری چاه‌های امدادی برای مهار فوران و آتش سوزی اين چاه از حدود ٢٠ روز آینده آغاز شود.
كشتن چاه ١٤٧ رگ سفید از عمق، ٢٠روز دیگر آغاز مي‌شود - عصر نفت
كشتن چاه ١٤٧ رگ سفید از عمق، ٢٠روز دیگر آغاز مي‌شود - عصر نفت
به گزارش ميزنفت٬ کانال تلگرامی نفت پلاس (@naftplus) نوشت: یکی از مدیران گروه عملیات مهار چاه ١٤٧ میدان نفتی رگ‌ سفید با بیان اینکه هنوز عملیات حفارمردان برای خارج کردن باقی تجهیزات و متعلقات دکل ٩٥ فتح شرکت ملی حفاری ایران از مجاورت کانون آتش ادامه دارد، گفت: پس از جمع‌آوری ضایعات دکل و پاک‌سازی دهانه چاه از این تجهیزات و فراهم شدن دسترسی به آن، عملیات حمله مستقیم به چاه از سطح (Top Kill) و خاموش کردن آتش آغاز می‌شود و همزمان با آن عملیات کشتن چاه از عمق (Bottom Kill) نيز در دستور کار قرار ميگيرد.

 این مقام آگاه با بیان اینکه هم اکنون ساخت استخر ایزوله با عرض و طول ٨٠ متر و عمق ٥ متر با ظرفیت ٢٠٠ هزار بشکه در فاصله ١٥٠ متری جنوب، یک لوکیشن حفر چاه در شرق و یک لوکیشن دیگر هم در جنوب چاه در حال فوران و پایین‌تر از استخر، هر یک در فاصله ٣١٠ تا ٣١٥ متری آن در دست ساخت است، پیش‌بینی کرد اگر مشکل خاصی ایجاد نشود، این ٢ محوطه حفاری چاه های امدادی، در طول یک هفته تا ١٠ روز آینده برای استقرار دکل‌ها و آغاز حفاری آماده شوند.

 وی با بیان اینکه هم اکنون ٤٤ دکل شرکت ملی حفاری ایران برای شرکت مل#مناطق نفتخیز جنوب کار می‌کنند، افزود: طبق برنامه‌هایی که با کارفرما هماهنگ شده، قرار است ٢ دستگاه از دکل‌های یادشده که ممکن است دکل ٤١، ٤٧، یا ٩٣ یا حتی دکل‌های آزاد ملی حفاری باشد، برای حفاری چاه‌های امدادی به کار گرفته شوند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای جابه‌جایی ٢ دکل حفاری به موقعیت‌های در دست ساخت در اطراف چاه ١٤٧ رگ سفید، مهیاست، یادآور شد: پس از پاک‌سازی دهانه چاه و دسترسی به آن و همچنین پس از پایان ساخت ٢ لوکیشن حفاری، ٢ دستگاه دکل در مدت کمتر از یک هفته به این موقعیت خواهند رسید و پس از استقرار، عملیات حفاری را همزمان آغاز می‌کنند كه پيش بيني مي شود آغاز حفر چاه امدادي حدود سه هفته آينده باشد.

 این مدیر عضو گروه عملیات مهار چاه ١٤٧ میدان نفتی رگ‌ سفید با بیان اینکه پس از مهار فوران و آتش سوزی چاه ١٤٧ میدان نفتی رگ سفید، کارفرما می‌تواند با طراحی برنامه‌ای، از این چاه و ٢ حلقه چاه امدادی، بهره‌برداری کند.
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۴
کد مطلب: 19461
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *