۰
داعش و تاثیر آن بر نفت عراق

ضربه 400 هزار بشکه ای

وزارت نفت عراق اعلام کرد: اقدامات گروه تروریستی داعش موجب شده تا خسارات زیادی به صنعت نفت این کشور وارد شود به طوری که تولید نفت عراق هم اکنون 400 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.عاصم جهاد سخنگوی وزارت نفت عراق در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک تاکید کرده است که عراق موفق شده است تا تقریبا همه میادین نفتی تحت تسلط داعش را آزاد کند.
داعش در نفت عراق- عصر نفت
داعش در نفت عراق- عصر نفت
به گزارش ميزنفت ،  وی در ادامه تصریح کرد: ارتش و نیروهای امنیتی موفق شده اند تا تروریست های داعش را از استان صلاح الدین بیرون کنند. در شرایط کنونی گروه های تروریستی تنها چند میدان نفتی محدود را در استان نینوا در اختیار دارند. داعش غیر از نفت، منابع دیگری نیز برای کسب درآمد دارد.

عاصم جهاد افزود: داعش قادر به توسعه میادین نفتی در استان نینوا نیست چرا که نیاز به تجربه فنی دارد. البته داعش با اقدامات خود میلیاردها دلار به اقتصاد عراق زیان وارد کرده است. داعش با فروش غیر قانونی نفت با قیمت های پایین در بازار سیاه لطمه زیادی را به عراق زده است.

وی گفت: داعش بسیاری از زیر ساختها و خط لوله های نفتی عراق را نابود کرده و میلیارد ها دلار خسارت به بار آورده است. اقدامات داعش موجب کاهش 300 تا 400 هزار بشکه ای تولید نفت عراق شده است. داعش نفت را از میادین نفت عراق دزدیده و با قیمت پایین در بازار سیاه به فروش رسانده است.

وی هشدار داد: کسانی که نفت سرقت شده از عراق توسط داعش را خریداری کنند از سوی دادگاه های بین المللی تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۱
کد مطلب: 10047
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *