۰
اقدامی برای خدمت به محیط زیست

بهینه سازی به سبک اگزون موبیل

شرکت نفتی اگزون موبیل آمریکا قصد دارد فعالیت های خود در پالایشگاه رتردام را گسترش دهد و تولید فرآورده های نفتی پاک تر و با ارزش تمام شده بالاتر را در این پالایشگاه افزایش دهد.
پالایشگاه اگزون موبیل - عصر نفت
پالایشگاه اگزون موبیل - عصر نفت
به گزارش ميزنفت، سایت اگزون موبیل نوشت:

یکی از مهمترین اهداف شرکت اگزون موبیل از توسعه فعالیت های پالایشگاهی در رتردام، تولید دیزل با سولفور بسیار پایین است تا تقاضای بازار جهانی را تامین کند.

این پالایشگاه که هم اکنون توسط شرکت "اسو ندرلند بی وی" اداره می شود، از فناوری خاص شرکت اگزون موبیل استفاده خواهد کرد و با استفاده از این فناوری فرآورده های نفتی پاک تر و گران قیمت تری را تولید می کند.

جری واسکوم رئیس شرکت عرضه و پالایش اگزون موبیل در این باره تاکید کرد: این سرمایه گذاری نشانگردیدگاه بلندمدت شرکت اگزون موبیل و رویکرد منظم آن در بخش سرمایه گذاری است. علی رغم چالش هایی که صنعت نفت با آن روبرو است، ما متعهد به راهبرد بلندمدت خود برای سرمایه گذاری در پروژه ها در مناطقی که مزیت دارند، خواهیم بود، هر جایی که بتوانیم به افزایش رقابت و سودآوری ادامه دهیم.

پالایشگاه اگزون موبیل در رتردام یکی از کاراترین پالایشگاه های اروپا به شمار می رود و نقش مهمی در منطقه ایفا می کند و تولید کننده مهم و بزرگ فرآورده های نفتی با سولفور پایین محسوب می شود. با اجرای این پروژه، میزان تولید فراورده های باکیفیت پالایشگاه اگزون موبیل در رتردام ارتقا خواهد یافت.

از سوی دیگر اجرای این پروژه موجب خواهد شد تا جایگاه شرکت اگزون موبیل در صنعت پالایشگاهی جهان نیز تثبیت شود. روند اخذ مجوزهای زیست محیطی این پروژه نیز آغاز شده و احتمالا تا اوایل 2016 میلادی این روند تکمیل خواهد شد.

با نهایی شدن محوزهای لازم، ساخت واحدهای جدید این پالایشگاه از سال 2016 آغاز خواهد شد و از سال 2018 میلادی به بهره برداری خواهد رسید.

شرکت عرضه و پالایش اگزون موبیل و سایر واحدهای وابسته به آن به صورت یک شبکه جهانی و قابل اعتماد فعالیت می کند که مجهز به کارخانه های تولید، سامانه های حمل و نقل و مراکز توزیع است که فرآورده های نفتی متنوعی را به مشتریان در سراسر جهان عرضه می کند.

ظرفیت تولید پالایشگاه اگزون موبیل در رتردام 190 هزار بشکه در روز است و نقش مهمی در تامین نیازهای اولیه صنایع پتروشیمی منطقه و تولید فرآورده های نفتی با سولفور پایین ایفا می کند.

این پالایشگاه اواخر دهه 1950 میلادی ساخته شد و در آن زمان بزرگترین سرمایه گذاری خارجی در این شهر به شمار می رفته است.
 
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۵۵
کد مطلب: 10106
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *