۰

اعتصاب در پتروبراس ادامه دارد

پنجمین روز اعتصاب شرکت ملی نفت برزیل (پتروبراس ) وراد پنجمین روز شده است و اتفاقی که می رود به بزرگترین اعتصاب علیه این شرکت طی 20 سال اخیر تبدیل شود.
اعتصاب در پتروبراس - عصر نفت
اعتصاب در پتروبراس - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل ازخبرگزاری اروپاپرس، این احتمال دارد که اعتصاب ، فشارها روی شرکت پتروبراس را که گرفتار رسوایی فساد شده و با یک بدهی 130 میلیارد دلاری که بالاترین بدهی در صنعت نفت جهانی است، دست و پنجه نرم می کند، افزایش دهد.

پتروبراس چهارشنبه شب در اطلاعیه ای خبر داد که تولید متوسط نفت در برزیل در این روزها نسبت به تولیدات قبل از اعتصاب روزانه 140 هزار بشکه معادل با 5/6 درصد کاهش یافته است.

مدیران پتروبراس ، بخشی از تولید نفت را که در روز دوشنبه 273 هزار بشکه معادل با 13 درصد و در روز سه شنبه 178 هزار بشکه معادل با 5/8 درصد کاهش داشت، جبران کنند.

این در حالی است که اتحادیه کارگران نفت می گوید که کاهش تولید این شرکت به یک چهارم یعنی روزانه کمی بیشتر از 500 هزار بشکه نفت رسیده است.

اتحادیه با این حال ، اذعان کرد که نتوانستند میزان تولید را به آن اندازه که می خواستند، کم کنند. یکی از منابع خبری پتروبراس چهارشنبه شب اعلام کرد که اعتصاب ، ضربه مهم مالی به این شرکت وارد کرد.

کارکنان این شرکت در سال 1995دست به اعتصاب 32 روزه زدند، پالایشگاه توسط پلیس اشغال شد و کاهش تولیدات باعث ایجاد صف طولانی در پمپ بنزین ها شد.

'آدریانو پیرس' رئیس موسسه زیرساخت های برزیل که یک شرکت تحقیقات انرژی در ریو دو ژانیرو است، گفت : این اعتصاب بسیار جدی است زیرا در بدترین بحران اقتصادی برزیل در چندین دهه اخیر و بدترین بحران پیش روی پتروبراس رخ می دهد.

اعضای فدراسیون کارگران نفت برزیل نیز به نوبه خود اعلام کرد ند که پتروبراس ، کاهش تولید را دست کم گرفته است .

آژانس اعتبار سنجی «استاندارد ا ند پورز» نیز در این رابطه ، امروز اعلام نمود که اگر این تنش ها ادامه یابند ، اعتصاب مذکور ، تلاش های شرکت برای افزایش تولید و کاهش بدهی را بد خواهد کرد.

بنا بر این گزارش ، کارکنان پتروبراس به این دلیل اعتصاب کرده ا ند که می گویند شرکت نفت می خواهد برخی دارایی های خود را بفروشد و سرمایه گذاری های خود را کاهش دهد ، موردی که به معنی خصوصی سازی است . افزون بر آن اعتصاب کنندگان خواهان افزایش 18 درصدی حقوق های خود هستند در حالی که شرکت به آنها یک افزایش 8 درصدی را پیشنهاد داده است .
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب: 10135
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *