۰

توقف صادرات نفت ليبي در پايانه نفت شرق

صادرات نفت لیبی در یکی از مهم ترین پایانه های نفت این کشور متوقف شد و شرکت ملی نفت لیبی را که وابسته به مقامات مستقر در طرابلس است مجبور کرد وضع فوق العاده اعلام کند.
توقف صادرات نفت لیبی - عصر نفت
توقف صادرات نفت لیبی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، وضع فوق العاده که در شرایطی استثنایی مطرح می شود زمینه معاف شدن از مسئولیت های شرکت ملی نفت لیبی را در صورت رعایت نکردن قراردادهای تحویل نفت ، فراهم می کند.

از سال 2014 ، این کشور غنی از نفت دو تشکیلات سیاسی دارد که بر سر قدرت باهم مجادله دارند ،‌یکی از این تشکیلات در طرابلس و دیگری که جامعه بین المللی آن را به رسمیت می شناسد در شرق این کشور قرار دارد.

هر تشکیلات برای خود پارلمان و دولت ،‌بانک مرکزی ،‌نهاد مطبوعات و شرکت ملی نفت خاص خود را دارد.

شرکت ملی نفت لیبی در بیانیه ای که پنجشنبه در پایگاه این شرکت منتشر شد اعلام کرد:« به سبب توقف صادرات با دستور نگهبانان تاسیسات نفتی ( طرفداران تشکیلاتی که جامعه بین المللی آن را به رسمیت می شناسد ) شرکت ملی نفت لیبی از سوم نوامبر 2015 وضع فوق العاده در پایانه نفتی زیتونه ( شرق) برقرار کرده است .

به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس ‌بنابراعلام خبرگزاری لانا که به مقامات قانونی لیبی وابسته است ،‌نگهبانان تاسیسات نفتی سه شنبه صادرات نفت از این پایانه به نفع مشتریان شرکت ملی نفت لیبی مستقر در طرابلس ،‌ممنوع کرده بود.

شرکت ملی نفت لیبی در شرق تلاش می کند با ارعاب شرکت ها و مشتریان بین المللی به لغو کردن قراردادها با طرابلس و جایگزین کردن آنها با قراردادهایی با این شرکت مشروعیت خود را از شرکت ملی نفت طرابلس به زور بگیرد.

دو سال پیش ،‌وضع فوق العاده در چندین مرکز نفتی لیبی برقرار شده بود زیرا شرکت ملی نفت لیبی که در آن هنگام متحد بود نمی توانست به قراردادهای خود در قبال مشتریانش عمل کند زیرا نگهبانان تاسیسات نفتی در شرق کشور اعتصاب کرده بودند.
جمعه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 10136
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *