۰

نظر وزیر نفت مصر درباره بازگشت ایران به بازار

وزیر نفت مصر تاکید کرد: با بازگشت ایران به بازار جهانی نفت، میزان نفتی که از طریق خط لوله سومد (اس یو ام ئی دی) منتقل خواهد شد با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد و قاهره از این مساله استقبال خواهد کرد.
نظر وزیر نفت مصر در باره بازگشت ایران به بازار نفت - عصر نفت
نظر وزیر نفت مصر در باره بازگشت ایران به بازار نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، طارق المولی وزیر نفت مصر در گفتگو با رویترز تصریح کرد: خط لوله نفتی سومد که در بندر سیدی کر در دریای مدیترانه قرار گرفته و بهره برداری از آن در اختیار مصر است، نیمی از مالکیت آن برای شرکت نفت دولتی مصر است و نیمی دیگر از سهام آن را 4 کشور عربی دیگر یعنی عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی و قطر در اختیار دارند.

پس از دستیابی ایران و قدرت های جهانی به توافق هسته ای در ماه جولای، تهران بارها از تصمیم خود برای افزایش تولید و صادرات نفت خبر داده است. ایران قصد دارد بار دیگر به جایگاه قبلی خود به عنوان دومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک بازگردد.

وزیر نفت مصر گفت: ایرانی ها از خط لوله سومد استفاده خواهند کرد. آنها از این خط لوله برای ذخیره سازی نفت خام خود در پایانه نفتی واقع در بندر سیدی کر استفاده می کنند. این مساله در نهایت موجب افزایش فعالیت این خط لوله خواهد شد.

بی شک من مشکلی با این مساله ندارم ولی هنوز مذاکره با ایرانی ها انجام نشده است.

این خط لوله 320 کیلومتری دریای سرخ را به بندر اسکندریه در غرب مصر متصل می کند. تحریمهای غرب موجب شده تا صادرات نفت ایران از طریق بندر سیدی کر و خط لوله سومد متوقف شود.

مصر به علت کاهش شدید تولید نفت و گاز طی سال های گذشته از یک کشور صادر کننده به یک وارد کننده انرژی تبدیل شده است.

وزیر نفت مصر افزود: تولید نفت این کشور طی دو سال آینده نیز به 700 هزار بشکه در روز خواهد رسید ولی پس از آن با حفاری و استخراج چاه های جدید احتمال افزایش تولید نفت وجود خواهد داشت.
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 10149
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *