۰

پروژه گازی که همچنان تحریم است

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه طرح ایران ال.ان.جی شاید دیگر توجیه اقتصادی نداشته باشد گفت: علت تأخیر در اجرای طرح واحدهای مینی ال.ان.جی تأمین نشدن منابع مالی از سوی دولت است.
پروژه ایران ال ان جی - عصر نفت
پروژه ایران ال ان جی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، حمیدرضا عراقی با اشاره به اینکه تجهیزات خریداری شده طرح ایران ال.ان.جی هنوز تحریم است گفت: هزینه‌های این طرح افزایش چشمگیری داشته است به همین دلیل ممکن است که دیگر توجیه اقتصادی نداشته باشد.

 وی درباره همکاری آلمان‌ها برای حضور در طرح‌ ایران ال.ان.جی گفت: علاوه بر آلمان سایر کشورهای دیگر نیز اعلام آمادگی کردند که این طرح ‌را با هزینه‌های خود راه‌ اندازی کنند و بعد از محل سودآوری طرح سهم خود را برداشت کنند.

مدیر عامل شرکت ملی گاز با تأکید بر اینکه باید ایران وارد بازار ال.ان.جی شود گفت: طرح مینی ال.ان.جی در دستور کار وزارت نفت قرار دارد. این طرح می‌تواند زمینه را برای کشورهای همسایه و منطقه برای ورود به تکنولوژی ال.ان.جی فراهم کند. در حال حاضر بحث مطالعاتی آن آغاز شده است.

عراقی در باره تأخیر در اجرای طرح واحدهای مینی ال.ان.جی توضیح داد: یکی از علت‌های تأخیر نبود منابع مالی سرمایه‌گذاری است؛ در واقع منابع مالی آن از سوی دولت تأمین نشد؛ چرا که نیازمند منابع مالی زیادی است.

منبع: تسنیم
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 10319
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *