۰

شرکت های نفتی در اندیشه ادغام

تازه ترین بررسی ها حاکی است که شماری از شرکت های نفتی و پالایشگاه های ژاپن به منظور جلوگیری از افزایش زیان های مالی و ترس از ورشکستگی در حال ادغام شدن با یکدیگر هستند.
شرکت های نفتی در اندیشه ادغام
به گزارش ميزنفت به نقل از ایرنا، به نظر می رسد که شرکت ها و پالایشگاه های ژاپن به دو دلیل «کاهش بهای نفت در بازار جهانی» و «کم شدن تقاضای ژاپن برای نفت» آسیب های مالی زیادی را متحمل شده اند.

برخی از این شرکت ها می گویند که دیگر توان مقابله با چنین وضعیتی را ندارند و تا زمانی که بهای نفت بالا نرود و محیط درونی بازار نفتی ژاپن تغییر نکند، باید به دنبال راهکارهای تازه باشند.

روزنامه «ژاپن تایمز» می نویسد که شرکت ها و پالایشگاه های نفتی ژاپن بعضا در ماه های اخیر میلیون ها و شاید میلیاردها دلار خسارت دیده اند.

نشریه «ژاپن تودی» هم گزارش کرده که صنعت نفت ژاپن وارد یک دوره زیاندهی شدید شده که کاهش بهای نفت، وضعیت بازار داخلی و کم شدن تقاضا برای این فرآورده از دلایل اصلی آن است.

آخرین تحولات بازار حاکی است که پالایشگاه های «جی ایکس» و «تونن جنرال سکیو» از بزرگترین پالایشگاه های نفتی ژاپن توافقنامه ای برای ادغام با یکدیگر امضا کرده اند.در بیانیه این شرکت ها که نام آنها پس از ترکیب شدن به «نیوکو» تغییر می کند، آمده است: سرمایه این دو شرکت با این ترکیب 115میلیارد دلار خواهد بود.

بیانیه می افزاید که بازار داخلی نفت مطلوب نیست. این صنعت درخواست های کمتری برای خرید پیدا کرده و از سوی دیگر بهای نفت در بازارهای جهانی از جمله در آمریکا رو به کاهش است.دو شرکت ترکیب شده ژاپنی در مجموع 30 هزار نیرو دارند و افزایش زیان های مالی برای آنها تعدیل این نیروها را در پی خواهد داشت.


این توافقنامه در شرایطی امضا می شود که هنوز بیش از یک ماه از تصمیم شرکت های «کوسان» و «شووا شل سکیو» از شرکت های بزرگ نفتی ژاپن برای ترکیب شدن با یکدیگر نگذشته است.ژاپن به تدریج به دلیل استفاده فزاینده از خودروهای برقی و سوخت جایگزین و همچنین به دلیل پیر شدن جمعیت، نفت کمتری مصرف می کند و همین تقاضا برای نفت را کاهش داده و شرکت های نفتی را تحت فشار سنگین قرار داده است.
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۲
کد مطلب: 10763
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *