قیمت واقعی بنزین کمتر از هزار تومان

4 دی 1394 ساعت 15:10

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه قیمت جهانی بنزین با توجه به قیمت کنونی نفت زیر هزار تومان است، گفت:رقابتی شدن عرضه بنزین در وضع کنونی نشان می دهد که قیمت آن باید کاهش یابد.


به گزارش ميز نفت ، غلامرضا تاجگردون در مورد طرح ویژه وزارت نفت برای آزادسازی قیمت بنزین و تبدیل شدن جایگاه‌های عرضه سوخت به سه کلاس اظهار کرد: مجلس دولت را مکلف کرده و این اجازه را داده که اگر کسی می تواند، بنزین با کیفیت وارد و بتواند آن را با قیمت های متفاوت عرضه کند.

وی با بیان این‌که اگر وزارت نفت برای بخش خصوصی رقابت ایجاد کند از بار دولت کاسته و بر فضای رقابتی افزوده می شود، اظهار داشت:در اروپا قیمت بنزین در جایگاه های مختلف با یکدیگر متفاوت است و دلیل آن کیفیت متنوع بنزین های توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه قیمت جهانی بنزین با توجه به قیمت کنونی نفت زیر هزار تومان است، ادامه داد: اگر هم اکنون بنزین توسط بخش خصوصی وارد و عرضه شود کمتر از 900 تومان به فروش می رسد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح بار تورمی ندارد و اگر به بخش خصوصی اجازه داده شود بنزین وارد و عرضه کند و فضای رقابتی شکل بگیرد اثرات تورمی مثبت و کاهنده دارد که به نفع مردم است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این‌که بنزین تک نرخی، بنزین عرضه شده توسط دولت است به خانه ملت گفت: رقابتی شدن عرضه بنزین در وضع کنونی نشان می‌دهد قیمت آن باید کاهش یابد.


کد مطلب: 11120

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/11120/قیمت-واقعی-بنزین-کمتر-هزار-تومان

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir