۰

واکنش روسیه به یک مصوبه نفتی آمریکا

وزیر انرژی روسیه گفت، مسکو معتقد است تصمیم آمریکا مبنی بر لغو ممنوعیت ۴۰ ساله صادرات نفت تاثیری بر بازار جهانی نخواهد گذاشت.
نواک - عصر نفت
نواک - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از رویترز، الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه گفت، مسکو معتقد است تصمیم آمریکا مبنی بر لغو ممنوعیت 40 ساله صادرات نفت تاثیری بر بازار جهانی نخواهد گذاشت.

به دلیل مقاومت تولید کنندگان بزرگ از جمله روسیه در مقابل پیشنهاد کاهش تولید، قیمت جهانی نفت تحت فشار مازاد عرضه در بازار، به زیر 40 دلار و نزدیک پایین ترین رقم 11 سال گذشته رسیده است.

جمعه گذشته، کنگره آمریکا رای به لغو ممنوعیت 40 ساله صادرات نفت آمریکا داد. این ممنوعیت پس از تحریم نفتی اعراب در اوایل دهه 1970 میلادی وضع شده بود.
نوواک به خبرنگاران گفت: «این مسئله نباید بر بازار اثر بگذارد، این کشور (آمریکا) یک وارد کننده است و در بازار خودش نیاز به خرید نفت دارد.»

آمریکا در سال 2014، روزانه حدود 19 میلیون بشکه فرآورده های نفتی مصرف کرد که یک پنجم کل مصرف جهانی بود. بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، واردات نفت و فرآورده های نفتی تنها اندکی بیش از یک چهارم کل مصرف آمریکا را تشکیل می دهد.

نوواک افزود، شرکت های روسی در حال بررسی سناریوهای نفت 30 تا 35 دلاری هستند و اینکه تولید اولیه نفت روسیه در سال 2015، حدود 533 میلیون تن، معادل 10.70 میلیون بشکه در روز بوده است.

قیمت های پایین نفت در کنار تحریم های غرب علیه روسیه از سال گذشته تاکنون ارزش روبل را کاهش داده و موجب شده صنعت نفت روسیه با کاهش هزینه ها و افزایش سرمایه گذاری مواجه شود.

نوواک افزود، سرمایه گذاری ها در تولید نفت روسیه امسال حدود 1.1 تریلیون روبل (15.7 میلیارد دلار) بوده که بالاتر از 980  میلیارد روبل سال گذشته است.
 با توجه به پایین بودن هزینه تولید و به بهره برداری رسیدن میادین جدید، انتظار می رود تولید نفت روسیه در سال 2016 بالاتر برود و به 10.78 میلیون بشکه در روز برسد.

منبع: تسنیم

در این باره بیشتر بخوانید:

خوشبختی در «آزادسازی» صادرات

اختلاف شدید در حذف ایران از بازار

زنی که می گوید تحریم نفت ایران نباید لغو شود +عکس


بازی سناتورها با صادرات نفت
 
جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 11121
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *