۱
فوتو نگار ميز نفت/3

10 زن قدرتمند صنعت نفت جهان

با وجود مردانه بودن صنعت نفت٬ زنان هم توانستند در این صنعت به جایگاه قابل قبولی برسند. از قرار گرفتن نام دو میلیاردر نفتی در میان میلیاردهای نفتی جهان گرفته تا حضور زنان در رئوس شرکت های نفتی نشان می دهد مرزهای جنسیتی در صنعت نفت در حال جابجا شدن است.
10 زن قدرتمند صنعت نفت جهان
به گزارش ميزنفت ٬ در این فوتو نگار 10  زن قدرتمند صنعت نفت و گاز جهان معرفی می شوند که در ادامه  می خوانید.


* استفانی کاکس ؛ معاون منابع انسانی شرکت شلمبرژه

 استفانی کاکس ؛ معاون منابع انسانی شرکت شلومبرژه

کاکس در ماه می 2009 میلادی به سمت کنونی در شرکت شلمبرژه بزرگترین شرکت خدمات میادین نفتی جهان منصوب شد. پیش از این وی در پست های مدیریتی مختلفی مثل مدیر منابع انسانی بخش آمریکای شمالی و جنوبی خلیج مکزیک فعالیت می کرده است. وی فعالیت خود در شرکت شلمبرژه را از سال 1991 میلادی در بخش سازمان چرخه عرضه آغاز کرد و پست های مختلفی در زمینه منابع انسانی داشته است.

*کالین سروانته٬ رئیس بخش روان کننده شرکت شورون

کالین سروانته  رئیس بخش روان کننده شرکت شورون



کالین اخیرا به عنوان معاون عرضه و بازرگانی و مسئول جهانی برای عرضه ذخایر غیر نفتی سامانه پالایشگاهی شرکت شورون منصوب شده است.
سازمانی که وی در آن مشغول به کار شده دارای 4 شعبه اصلی در لندن، سنگاپور هوستون و سانفرانسیسکو است و بخش زیادی از فعالیت های پایین دستی شرکت شورون را زیر نظر دارد. وی 28 سال است که در شرکت شورون فعالیت می کند. وی در سال 1983 میلادی مدرک مهندسی مکانیک خود را از دانشگاه میشیگان دریافت کرده است.


* لین جی کاریترز٬ معاون ارشد مشاور کل شرکت آئرا انرژی



لین در سال 2012 میلادی به سمت جدید خود در شرکت آئرا انرژی منصوب شد. پیش از این کاریترز در صنعت نفت و پالایش همراه با شرکتهای اگزون موبیل، شورون و اکسیدنتال همکاری می کرده است.

آخرین پست مدیریتی وی در شرکت اکسیدنتال پترولیوم بوده است. وی مدرک خود در زمینه روزنامه نگاری و علوم سیاسی را از دانشگاه پن استیت دریافت کرده و دانش آموخته دانشگاه جورج تاون در رشته حقوق است. آئرا انرژی یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت و گاز است و 25 درصد تولید این ایالت را در اختیار دارد.


*اورسولا برنزْ عضو هیات مدیره اگزون موبیل و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل زیراکس

اورسولا برنز  عضو هیات مدیره اگزون موبیل و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل زیراکس

اورسولا برنز در نوامبر 2012 میلادی به عنوان عضو هیات مدیره اگزون موبیل انتخاب شد. خانم برنز در سال 2007 میلادی به عنوان رئیس شرکت زیراکس و رئیس هیات مدیره این شرکت انتخاب شد. وی در سال 2009 میلادی به عنوان مدیر عامل این شرکت معرفی شد.
وی مدرک لیسانس خود ر در زمینه علوم پایه از دانشگاه پلی تکنیک نیویورک دریافت کرده است. وی پیش از این در هیات مدیره شرکت آمریکن اکسپرس فعالیت می کرده و در بسیاری از سازمان های دیگر نیز فعالیت داشته است.


*بس باومن ٬ معاون ارشد منطقه غربی شل انرژی

بس باومن ٬ معاون ارشد منطقه غربی شل انرژی

بس باومن به عنوان معاون بخش غربی شرکت شل انرژی آمریکای شمالی فعالیت می کند جایی که وی مسئول مدیریت و فعالیت های بازاریابی در غرب آمریکا و مکزیک است. باومن مدرک خود در زمینه مهندسی طراحی و فناوری را از دانشگاه سان دیگو در سال 1981 میلادی دریافت کرده است.

پیش از پیوستن به شرکت شل در سال 1999 میلادی، وی پست هایی در زمینه های مهندسی، سوخت و عرضه برق خدمات مالی برنامه ریزی راهبردی داشته است.


*کیم باورز٬ رئیس سی اس تی

*کیم باورز٬ رئیس سی اس تی


باورز پس از 15 سال فعالیت در شرکت والرو انرژی به شرکت سی اس تی برندز پیوست. وی اخیرا به عنوان معاون مدیر عامل و مشاور کل از سال 2007 میلادی منصوب شده تا اینکه پست اخیرش را در ژانویه 2013 میلادی قبول کرد. وی همچنین عضو هیات مدیره شرکت دبلیو پی ایکس انرژی است که در زمینه اکتشاف و تولید فعالیت دارد.  


*ماریا کلودیا بوراس٬ رئیس بخش آمریکای لاتین بیکر هیوز



بوراس پیش از سمت فعلی به عنوان رئیس بخش اروپا و معاون بازاریابی شرکت بیکر هیوز فعالیت می کرده است. پیش از قبول پست در بخش بازاریابی جهانی وی در سمت های دیگری نیز از جمله مدیریت خط تولید و فعالیت های فنی مهندسی نقش ایفا کرده است.

بوراس پیش از پیوستن به شرکت بیکر هیوز در سال 1994 میلادی در شرکت پتروبراس برزیل، اکسیدنتال کلمبیا و اسو کلمبیا به عنوان مهندس نفت فعالیت می کرده است. وی مدرک مهندسی نفت خود را از دانشگاه آمریکا در کلمبیا دریافت کرده است.


*تری بی بونو ٬ معاون ارشد بازاریابی شرکت ترانس اوشن

 تری بی بونو  معاون ارشد بازاریابی شرکت ترانس اوشن
بونو پیش از رسیدن به پست فعلی به عنوان معاون بازاریابی و قبل از آن مدیر بخش بازاریابی آمریکای شمالی و جنوبی از ماه مارس 2005 میلادی فعالیت می کرده است. وی در پست های مدیریتی مختلفی از جمله حسابداری، برنامه ریزی و بازاریابی و مدیریت فروش و قراردادها فعالیت کرده است.

وی همچنین طی سال های 2003 تا 2005 میلادی نیز مدیر بازاریابی بخش اروپا و آفریقای شرکت را بر عهده داشته است.


*کریستال اشبی٬ معاون ارشد، روابط راهبردی دانشگاهی شرکت بی پی

کریستال اشبی  معاون ارشد، روابط راهبردی دانشگاهی شرکت بی پی آمریکا


اشبی پیش از سمت کنونی در شرکت بی پی، به عنوان معاون ارشد امور عمومی و دولتی این شرکت فعالیت می کرده است. وی یکی از مدیران شرکت بی پی آمریکا ، هم در بخش تولیدات بی پی آمریکای شمالی و هم در شرکت تولید بی پی آمریکا بوده است.

وی در دو رشته انگلیسی و فلسفه از دانشگاه میشیگان مدرک دریافت کرده است. وی از سال 1993 میلادی به عنوان وکیل حقوقی به شرکت بی پی آمریکا پیوسته است.


* سو آلبرتی٬ معاون ارشد بازاریابی شرکت دوون انرژی

سو آلبرتی  معاون ارشد بازاریابی شرکت دوون انرژی


آلبرتی در ژانویه 2012 میلادی به عنوان معاون ارشد بازاریابی شرکت دوون انرژی معرفی شده است. وی پیش از این معاون جبران و منافع شرکت بوده و از سال 2008 میلادی به شرکت دوون انرژی پیوسته است.

پیش از آن نیز آلبرتی به مدت 7 سال در شرکت تگزاس اینسترومنتس فعالیت می کرده است و مدت زیادی به عنوان معاون بخش منابع انسانی و جبران و منافع شرکت مشغول به کار بوده است. وی از دانشگاه میشیگان در رشته مهندسی شیمی مدرک دریافت کرده است.


در ابن باره بیشتر بخوانید:

خرفت و خسیس اما پولدار

زنانی که مهندسان نفت عراق هستند



 
شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۵۰
کد مطلب: 11124
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *