۰
نهضت خصوصی ها برای پالایشگاه ها

پالایشگاه ها در آستانه واگذاری رایگان؟

پس از اعلام آمادگی وزیر نفت برای واگذاری رایگان پالایشگاه آبادان و اراک ، تعدادی از فعالان حوزه نفت آمادگی خود را برای تحویل گرفتن این پالایشگاه ها اعلام کردند.
پالایشگاه آبادان - عصر نفت
پالایشگاه آبادان - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، وزیر نفت هفته گذشته در جمع فعالان بخش خصوصی با اشاره به واگذاری های انجام شده در وزارت نفت گفت: دیگر چیزی در صنعت نفت ایران برای خصوصی سازی باقی نمانده جز دو پالایشگاه آبادان و اراک که هرکه می خواهد حاضریم آن را هم رایگان تقدیم کنیم.

پس از اعلام عمومی این موضوع تعدادی از فعالان حوزه نفت و انرژی آمادگی خود را برای تحویل این دو پالایشگاه اعلام کردند و از وزارت نفت خواسته اند تا جزئیات در اختیار گرفتن این دو شرکت پالایشی را اعلام کند.

وزیر نفت که هفته گذشته بشدت از سیاست های دولت گذشته در خصوصی سازی انتقاد کرد، دو پالایشگاه یاد شده را ضرر ده خواند که جزو اصلی ترین پالایشگاه های کشور محسوب می شوند.

فعالان بخش خصوصی نیز در شبکه های مجازی و کامنت های ارسالی به ميزنفت، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و از این سخن زنگنه استقبال کردند.

زنگنه که به عنوان وزیری مقتدر و «ایستا» بر سر حرف خود شناخته می شود بدون تردید شرایط را برای واگذاری رایگان پالایشگاه های اراک و آبادان اعلام می کند. آگاهی وی از قانون واگذاری ها از وزرای قبلی بیشتر است و با توجه به این موضوع، بعید است مشکل خاصی در روند واگذاری رایگان این شرکت ها وجود داشته باشد.

همچنین برخی فعالان نیز خواستار عرضه رایگان شرکت های دیگر نفتی شده اند که امیدوارند وزیر نفت در سخنرانی های آتی خود آن ها را نیز در فهرست واگذاری های رایگان قرار دهد.
 
 
 
شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۶
کد مطلب: 11127
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *