گارانتی «تعویض خودرو» هم آمد

28 دی 1394 ساعت 13:37

در حالی که استفاده از خدمات گارانتی در تعمیرگاههای برخی برندهای مشهور خارجی، با محدودیت ها و دردسرهایی همراه است، رقابت شرکت های دیگر با این واردکنندگان باعث شده تا خدمات جدید و متنوعی در این بازار ارائه شود.


به گزارش ميز نفت ، ارائه خدمات پس از فروش ضعیف توسط برخی خودروسازان داخلی و تعدادی از نمایندگی های خودروهای خارجی، موضوعی نیست که بتوان آنرا به بودن یا برداشتن تحریم های غیرقانونی ربط داد. از نوبت های طولانی مدت برای پذیرش خودرو در تعمیرگاه گرفته تا نداشتن برخی قطعات یدکی و سرویس دهی ضعیف به مشتری، مدت هاست که داد خریداران خودرو، از داخلی های بی کیفیت تا خارجی های پر طمطراق را در آورده است.

به همین دلیل است که کمیسیون زیر بنایی دولت با استناد به نظرسنجی های صورت گرفته از دارندگان خودروهای داخلی و خارجی، کمبود یا نبود قطعات یدکی، کیفیت پایین خدمات و تعمیرات و نیز دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات را  به عنوان دلایل اصلی نارضایتی مردم عنوان کرده و این دلایل را دستمایه ای برای اصلاح آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو قرار  داده است.

با اینحال و در شرایطی که برخی خودروسازان داخلی و واردکنندگان محصولات خارجی هر یک به نحوی به دنبال شانه خالی کردن از ارائه خدمات مناسب به مشتریان و خریداران خودرو هستند، گشتی در آگهی روزنامه ها، چشم خریداران را به خدماتی متفاوت در زمینه خدمات پس از فروش و متشری مداری در این آشفته بازار روشن می کند.

به عنوان مثال، در حالی که استفاده از خدمات گارانتی در تعمیرگاههای برخی برندهای مشهور خارجی، با محدودیت ها و دردسرهایی همراه است، رقابت شرکت های دیگر با این واردکنندگان باعث شده تا خدمات جدید و متنوعی در این بازار ارائه شود. به عنوان مثال، یکی از واردکنندگان خودرو با نام داتیس خودرو از 33 ماه "گارانتی تعویض خودرو" به عنوان مزیت خاص خود نام برده است.

بر اساس اعلام این واردکننده خودرو، این سرویس برای اولین بار در ایران و تنها توسط این شرکت انجام شده است و البته اکنون، دیگرانی هم تلاش دارند وارد این خدمات جدید شوند. اگرچه این شرکت ها به عنوان نماینده رسمی خودروهایی مانند تویوتا، هیوندایی و کیا موتورز شناخته نمی شوند اما خدماتی به مراتب بهتر از واردکنندگان رسمی ارائه می دهند که یکی از آنها تعویض خودرو طی مدت 33 ماه و در صورت داشتن ایرادی اساسی است در حالیکه واردکنندگان رسمی تنها متعهد به رفع ایراد و تعمیر رایگان خودرو در طول دوره گارانتی می شوند.

با توجه به فروریختن دیوار تحریم ها و تمایل شرکت های بزرگ خودروساز در جهان برای ورود مستقیم و بدون نمایندگی واسطه به کشور، باید منتظر ماند و دید این رقابیت و ارائه خدمات متفاوت و جدید، چقدر برای نمایندگان رسمی برندهای مشهور در ایران، گران تمام خواهد شد و تا مرحله گرفتن این مجوز از آنها و سپردن به شرکت های فعال خصوصی پیش خواهد رفت یا اینکه نمایندگی های رسمی مجبور خواهند شد پا به پای شرکت های خصوصی، خدماتی جدید و بهتر ارائه کنند که در نهایت به سود مردم است.


منبع: صبحانه


کد مطلب: 11560

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/11560/گارانتی-تعویض-خودرو-هم-آمد

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir