۰
۱
نامه وارده

چرا هدایت زاده؟ چرا لجاجت؟

آقای زنگنه؛ ایشان پس از برکناری از مدیریت نیکو با تاسیس شرکتی جدید کار فاینانس طرح ها و پروژه های نفتی ایرانی را به طور مستقیم در اختیار گرفت.
چرا هدایت زاده؟ چرا لجاجت؟ - میز نفت
چرا هدایت زاده؟ چرا لجاجت؟ - میز نفت
یکی از کاربران ميزنفت در متنی ارسالی به ميزنفت، نکاتی را در باره زمزمه های یک انتصاب در وزارت نفت بیان کرده است که در ادامه می آید:

با سلام
چند هفته ای است که گمانه زنی ها در باره حضور مرد خاکستری نفت در حوزه تجارت نفت شنیده می شود. دیروز هم خبری از سوی رسانه ها مبنی بر حضور سید مجید هدایت زاده در راس مدیریت نیکو یا امور بین الملل شرکت ملی نفت منتشر شد که موجب ناراحتی شد.

چند پرسش مطرح می کنم؛ آیا کسی را می شناسید که از تاریخ عبرت نگیرد؟ آیا کسی را می شناسید به سری که درد نمی کند دستمال ببندد؟ آیا کسی را می شناسید که از لجاجت کردن خود ضرر کرده باشد و بازهم لجاجت کند؟ آیا کسی را می شناسید که به این اعتقاد آمریکایی ها که می گوید یا باید مطیعم باشی یا علیه من، باور داشته باشد و حتی انتقاد دلسوزانه را نیز بر نتابد؟ آیا کسی را می شناسید که با وجود دوری از علم مطلق خود را نابغه هزاره سوم بداند؟ آیا کسی را می شناسید که بدون توجه به ظرفیت های بالقوه مدیران دلسوز نفت، سراغ مدیران مساله دار و ضعیف برای انتصاب در مدیریت های مهم وزارت نفت برود؟

آیا کسی را می شناسید که پیرو رئیس جمهور قبل دردفاع تمام قد از مدیران نه چندان خوشنام باشد و با تک خوانی خود به سراغ انتصاب های شاذ برود؟ آیا کسی را می شناسید که برای انتقام از دیگران از خود انتقام بگیرد؟ کسی را می شناسید که با وجود روشن بودن سوابق و فعالیت هایش در حوزه تجارت نفت و فعالیت های نفتی دوباره بخواهد از وی برای مدیریت های مهم بهره ببرد؟ در حالی گه مدیران سالم، شفاف، ساکن در وطن و بدون غبار به گوشه ای نشسته اند بهره گیری از این مدیران جای بسی تامل است. اگر پاسخ شما به این پرسش ها مثبت است نشان می دهد که شناخت درستی از رفتار مدیریتی وزیر نفت دارید.

درست در شرایط پساتحریم که وضعیت بسیبار تغییر کرده و نیازمند یک بازسازی در روابط نفتی هستیم چنین انتصابی نشانه چیست؟

آقای زنگنه به خوبی می دانند که در طول چند سالی که آقای هدایت زاده در بدنه مدیریتی صنعت نفت نفت نبودند و بازنششته شده بودند اتفاق خاصی در این صنعت رخ نداده است.
حضور ایشان در پروژه کیش را حتما باید بررسی کنند که چه بر سر توسعه این میدان آورد. اگر حرف ما را قبول ندارید از آقای سلطان پور جویای این پرونده شوید؟ هر چه نباشد ایشان نقش مهمی در گرفتن رای اعتماد برای وزیر نفت داشتند و در صداقتشان شکی نیست. از ایشان بپرسید که مجید هدایت زاده در پروژه کیش چه کرد. از آقای سعدونی بخواهید توضیحاتی در باره این پروژه ارائه دهد. از مدیران بعدی نیکو بخواهید گزارشی از فعالیت های نیکو در اختیارتان قرار دهد که در زمان پس مدیریت ایشان در نیکو و پس از آن چه اتفاقی رخ داده است.

آقای زنگنه؛ ایشان پس از برکناری از مدیریت نیکو با تاسیس شرکتی جدید کار فاینانس طرح ها و پروژه های نفتی ایرانی را به طور مستقیم در اختیار گرفت. گزارش سال 85 مجلس که به گزارش تحقیق و تفحص از نیکو معروف شد را بخوانید.براساس جزییات ارائه شده در طرح تحقیق و تفحص شرکت ملی نفت که البته پس از انتشار این گزارش پیگیری جدی در خصوص ابهام های طرح شده صورت نگرفت عملکرد مالی شرکت نیکو و نوع فعالیت آن به نسبت اساسنامه موجود در شرکت ملی نفت با ابهام های زیادی مواجه است.در این گزارش، مجلس مسوولان شرکت نیکورا به عدم شفاف سازی محکوم کرده و خواستار رفع ابهامات موجود شده است که در این زمینه می توان به هزینه های جاری این شرکت برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنانش اشاره کرد که از نظر مجلس نشینان اعلام رقم تاکید شده با ابهامات زیادی همراه بوده است.

آقای زنگنه پیش از صدور حکم برای ایشان حتما به پیشینه ها و گزارش ها و مشورت ها بپردازید. ما شما را وزیر خوبی برای نفت می دانیم اما انتصاب های اینچنینی همه ذهنیت ها را متلاشی می کند.
سه شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 12057
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


م
Iran, Islamic Republic of
یشون کلاً با ایجاد قضایای چند مجهولی در پی اثبات محالات هستند بعنوان مثال:
1-اثبات اینکه آی پی سی حافظ منافع ملی است که البته قضیه ای محال است
2- اثبات اینکه کرسنت قراردادی مفید بوده است که قضیه ای چند مجهولی و محال است!
3- شعار حمایت از سرمایه انسانی که خودمتناقض بودن شیخ الوزرا را ثابت می کند و اثبات آن محال است!
4- ژنرال بودن افراد انتصابی که جزء قضایای حل نشده ی وزارت نفت است و چناچه از این شعار شیخ الوزرا مشتق بگیریم احتمالاً به گروهبانهای ساده یا سرباز پیاده می رسیم!