۰
گزارش یک روزنامه پاکستانی:

صلح در کما - وزارت نفت و ذخایر طبیعی پاکستان

به نوشته روزنامه بیزنس ریکوردر پاکستان، مشاور پارلمانی وزارت نفت و ذخایر طبیعی این کشور اعلام کرد اجرای طرح احداث خط لوله گازی ایران-پاکستان به علت تحریم های اعمال شده ضد ایران به تعویق افتاده است.
خط لوله صلح - عصر نفت
خط لوله صلح - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، روزنامه اقتصادی بیزنس ریکوردر در پایگاه اینترنتی خود نوشت: شهزاد عمرزاده تیوانا روز پنجشنبه در مجمع ملی (مجلس) پاکستان در پاسخ به سؤال نمایندگان مجلس گفت، توافق برای احداث خط لوله گاز مایع طبیعی از کراچی به لاهور، بین پاکستان و روسیه امضا شده است. هزینه احداث این خط لوله دو میلیارد دلار خواهد بود. این طرح را شرکتی روسیه اجرا خواهد کرد، و تا دسامبر 2017 به پایان خواهد رساند.

مشاور پارلمانی وزارت نفت و ذخایر طبیعی پاکستان در پاسخ به سؤالی درباره بهای گاز مایع طبیعی گفت، قیمت ها زمانی برآورد می شود که خط لوله احداث شود، و با تامین کنندگان گاز، توافقنامه امضا شود. با وجود این، قیمت متوسط محموله های گازی که شرکت نفت دولتی پاکستان تاکنون وارد کرده است، 7.8224 دلار بوده است.

این مقام پاکستانی افزود، گاز مایع طبیعی که از قطر وارد می شود، در مقایسه با گاز خط لوله ایران-پاکستان ارزان تر است و دولت متعهد است برای تامین تقاضای انرژی هر دو طرح را تکمیل کند.

وی اضافه کرد، مصرف سالانه فرآورده های نفتی در پاکستان 23 میلیون تن است که 17 درصد آن از منابع داخلی، و 83 درصد از طریق واردات تامین می شود.

شهزاد عمرزاده ادامه داد، وزارت نفت16 مجوز جدید برای فعالیت شرکت های فرآورده های نفتی را برای تصویب به وزارت دفاع ارجاع داده است، این در حالی است که 11 مجوز به خاطر سوءعملکرد شرکت ها لغو شده است.

وی تصریح کرد، واردات گاز مایع طبیعی 20 درصد کمبودها را جبران خواهد کرد، و این در حالی است که دولت سرگرم ایجاد پایانه های بیشتر برای ذخیره و توزیع گاز است.

این مقام پاکستانی گفت، تلاش های دولت نتیجه داده است و توانسته ایم دهها حوزه گازی جدید کشف کنیم. همچنین با کمک آژانس بین المللی توسعه آمریکا توانسته ایم بسترهای گاز شیل کشف کنیم.
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 12089
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *