۰
حرکت معکوس بازار

نقش ذخایر آمریکا در کاهش قیمت نفت

ذخایر استراتژیک نفت آمریکا دوباره افزایش یافت تا بهای نفت باوجود افزایش طی چند روز اخیر، کاهش یابد. این مهم در کنار تصمیم ریاض مبنی بر عدم کاهش تولید نفت قیمت را در بازارها کاهش داد.آماری که وزارت انرژی آمریکا چهارشنبه منتشر کرد، نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته کمتر از پیش‌بینی‌ها افزایش یافت اما به بالاترین سطح از بیش از 85 سال گذشته رسید.
ذخایر نفتی - عصر نفت
ذخایر نفتی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت، بهای نفت روز جمعه به علت افزایش ذخایر آمریکا و خودداری عربستان سعودی از کاهش تولید خود، در بازار آسیا رو به کاهش گذاشت.

در معاملات الکترونیک صبح جمعه بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه مارس با 29 سنت کاهش، 30 دلار و 48 سنت معامله شد.
بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل نیز 30 سنت کاهش یافت و به 33 دلار و 98 سنت رسید.

آماری که وزارت انرژی آمریکا چهارشنبه منتشر کرد، نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته کمتر از پیش‌بینی‌ها افزایش یافت اما به بالاترین سطح از بیش از 85 سال گذشته رسید.
افزایش ذخایر نفت خام آمریکا نشانه کاهش تقاضا در نخستین اقتصاد جهان است.

بهای نفت از ژوئن 2014 زمانی که قیمت نفت به بیش از 100 دلار در هر بشکه رسیده بود، نزدیک به 70 درصد کاهش یافته است.

مازاد عرضه که دیگر از جانب اقتصادهای بزرگ به ویژه چین که مصرف در آن رو به کاهش گذاشته است، جذب نمی شود، عامل اصلی سقوط بهای نفت معرفی می شود.

عربستان سعودی، روسیه، قطر و ونزوئلا سه‌شنبه تصمیم گرفتند تولید خود را در سطح ماه ژانویه نگه دارند مشروط به اینکه دیگر کشورهای بزرگ‌ تولیدکننده نیز همین تدبیر را اتخاذ کنند.

عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز پنجشنبه گفت: «اگر دیگر تولیدکننده‌ها بخواهند تولید خود را محدود کنند یا در مورد نگه داشتن آن در سطح کنونی توافق کنند، این کار می تواند بر بازار تأثیر بگذارد اما عربستان سعودی حاضر نیست تولید خود را کاهش دهد».

پنجشنبه در پایان معاملات بازار نیویورک، هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت یک دلار و 62 سنت در هر بشکه افزایش یافته بود و در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با دو دلار و 32 سنت افزایش، 34 دلار و 50 سنت معامله شده بود.

مایکل مک‌کارتی تحلیل‌گر سی ام سی مارکتز اعلام کرد: «هیچکس به طور جدی باور ندارد که از گفتگوهای روسیه و اوپک چیز مفیدی بیرون بیاید».

منبع: خبرگزاری فرانسه
جمعه ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 12090
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *