۰
۱
یادداشت کاربر

تیم سایه فروش نفت چه کسانی هستند؟

تیم سایه فروش نفت چه کسانی هستند؟
سید محید هدایت زاده رضوی برای کسانی آشناست که سابقه 30 ساله در نفت دارند و می دانند او در نفت چه کرده و چه کارنامه ای از خود به جا گذاشته است. او از مدیرانی است که در حوزه بین الملل یکی از کاربلدهای تجارت نفت است. به خوبی قواعد بازی در این حوزه را می داند و بدون اغراق باید گفت در جامه خریدار نفت و فروش نفت به شرکت های پالایشی کارش را خوب بلد است.

دوستی می گفت یک هفته پیش از انتصاب او در شرکت ملی نفت، در امور بین الملل شرکت ملی نفت مشغول رایزنی برای خرید چند محموله بود و با عنایت ویژه وزیر نفت، همان مشتری تبدیل به مرد همه کاره بین الملل شرکت ملی نفت می شود.

گرچه مدیرعامل شرکت ملی نفت طاقت دیدن او را در سمت جدیدش نداشت ولی هدایت زاده هم اکنون همه کاره است. او در روزهای تحریم کنار ایران نبود و مردان بی ادعای صنعت نفت، به سختی هر چه تمام اجازه ندادند خللی بر فعالیت های صنعت نفت و اقتصاد کشور وارد شود.

این هم از عجایب روزگار است که مشتری وزارت نفت حالا صاحب سمت بزرگی در نفت می شود. با همین فرمان باید منتظر سمتی مهم برای بابک زنجانی بود. زنجانی نیز مانند هدایت زاده مشتری است با این تفاوت که او در زمان تحریم مشتری بود و هدایت زاده در شرایط عادی.

او رئیس هیات مدیره نیکو نیز است که سمتی غیرموظف است اما حالا در دفتر نیکو صاحب دفتر و امکانات است و گویا وظیفه راهبری نیکو را نیز در دست دارد. همزمان با بازگشت هدایت زاده به نفت، تعدادی از چهره های دیگر مانند آقایان «آ»، «ر»، «ه» و ... نیز فعالیت های خود را در حوزه تجارت نفت افزایش  و تیم سایه فروش نفت را تشکیل داده اند.

قطعا نفتی ها می دانند این 3 نفر چه خدمات(!!!) بی نظیری را به کشور ارائه  کرده اند و حالا نفت آنقدر به سطح آمده است که تنها باید افسوس خورد. جای بسی افسوس است که عقبگرد وزارت نفت را باید مشاهده کرد. مشتریان و واسطه های نفت ایران سکان را به دست گرفته اند و نهادهای بازرسی نیز به این حوزه ورود نکرده اند.

روابط خانوادگی در تیم سایه فروش نفت با سوابق عجیب و غریب، دلسوزان را دلسرد کرده است و کسی نمی داند نهایت کار به کجا خواهد رسید. اخلال در فعالیت های امور بین الملل شرکت ملی نفت برای ناکارآمد جلوه دادن فعالیت های این اداره را چه کنیم؟ کسانی که در روزهای تحریم، ایران را به حال خود رها کرده اند به نفت بازگشته اند و پادشاهی می کنند. آیا تا به حال کسی از این افراد پرسیده است که در روزهای تحریم کجا بودید؟ پرسیده است که در دفاترشان به چه کاری مشغول هستند و با چه کسانی دیدار می کنند؟ شک نداریم که کسی نپرسیده و پیگیر هم نشده است. روزگار عجیبی است.
 
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۵۲
کد مطلب: 12858
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
سلام .در تمام ادوار مسیولیت زنگنه همین طور عمل کرده فقط باندبازی