۰
جزئیات جدید از اعتصاب نفتی کویتی ها

بازنشستگان فراخوانده شدند

اعتصاب کارکنان صنعت نفت کویت به علت اختلافات با دولت این کشور به تدریج در حال یافتن ابعاد جدیدی است.
اعتصاب کارکنان کویت - عصر نفت
اعتصاب کارکنان کویت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت به نقل از العربیه، دولت کویت اعلام کرد شرکت نفت این کشور را مأمور کرده است نیروی کار لازم را برای راه اندازی تاسیسات نفتی این کشور که به علت اعتصاب کارکنان این بخش مختل شده است، تامین کند. این مسئله موجب توسل شرکت نفت کویت به پیمانکاران و کارگران بازنشسته شده است.

دولت کویت از تعطیلی مراکز حساس این کشور به علت اعتصاب کارکنان شرکت نفت به شدت ابراز نارضایتی کرده است.

عادل عیدان خبرنگار این شبکه در کویت در گزارشی گفت: اعتصاب نامحدود کارکنان شاهرگ حیاتی کویت موجب فلج شدن این کشور شده است. اعتصاب کنندگان به طرح راهبردی که در این کشور تدوین شده است اعتراض دارند و معتقدند این طرح موجب کاهش درآمد و مزایای شغلی شان خواهد شد.

یکی از اعتصاب کنندگان به خبرنگار این شبکه گفت: مسبب وقوع این اعتصاب شرکت نفت و معاون وزیر نفت است که در مذاکرات با نمایندگان کارگران سرسختی نشان دادند. مطالبات ما جلوگیری از خصوصی سازی صنعت نفت کویت و اقتصاد کشور است. ما با کاهش دستمزد کارگران مخالفیم و خواستار آن هستیم که کل کارکنان صنعت نفت کویتی باشند و از کارگران خارجی استفاده نشود.

هزاران کارگری که در محل اتحادیه کارکنان صنعت نفت و پتروشیمی کویت تجمع کرده اند از اقدامات اتحادیه هایی که دست به اعتصاب زده اند برای فشار بر دولت این کشور برای خودداری از تجدیدنظر در ساختار و نظام پرداخت دستمزدها اعلام پشتیبانی کرده اند. اعتصاب کارکنان صنعت نفت کویت روزانه حدود یک میلیارد دلار به دولت این کشور زیان وارد می سازد.

یکی از اعتصاب کنندگان طی سخنرانی در این تجمع گفت: میزان خسارتی که هر روز اعتصاب به دولت وارد می سازد معادل پنج سال مطالبات ماست و دولت کویت به علت لجبازی حاضر نمی شود مطالبات ما را بپذیرد.

خبرنگار العربیه در ادامه گفت: دولت کویت برای مدیریت این بحران طرحی را تدوین کرده و تهدید کرده است که اتحادیه ها را منحل می کند و نمایندگان کارگران را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد.

به گفته سعد العظمی، معاون مدیر امور مالی و سخنگوی شرکت کویت اویل در اظهارنظرهایی که در اینستاگرام و تویتر منتشر کرد گفت، تولید نفت کویت روز یکشنبه به 1.1 میلیون بشکه در روز کاهش یافت. کویت در ماه مارس روزانه 2.81 میلیون بشکه نفت تولید کرد.
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 12908
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *