۰
گلایه وکیل بابک زنجانی

لباس هایش را هم نمی دهند!

موضوع را به دادگاه اعلام کردم و قاضی صلواتی طی نامه‌ای به زندان دستور داد که لباس‌ها را تحویل بگیرند. پیرو دستور قاضی صلواتی، لباس‌ها را تحویل گرفتند اما اکنون سه هفته‌است که آنها را به موکل تحویل نمی‌دهند و هر بار که تماس گرفته‌ام یا دادگاه پیگیری کرده، بهانه‌های جدید می‌آورند و از دستور کتبی دادگاه و قانون استنکاف می‌کنند.
بابک زنجانی - عصر نفت
بابک زنجانی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت، وکیل بابک زنجانی گفت‌: موکلم 28 ماه در انفرادی به سر می‌برد و حالا که خانواده وی قصد دارند برای زنجانی لباس بفرستند به رغم دستورهای قاضی صلواتی، مسئولان بند 241 از پذیرش لباس‌ها و دستور دادگاه استنکاف می‌کنند.

 رسول کوهپایه‌زاده افزود‌: موکلم نه تنها بر خلاف اخبارهای موجود در زندان شرایط ویژه‌ و خوبی ندارد، بلکه از حقوق زندانیان معمولی نیز برخوردار نیست به عنوان مثال زندانیان می‌توانند از فروشگاه‌های داخل بند خرید کنند اما بابک زنجانی چنین امکانی ندارد.

وی گفت: اخیراً نامه‌ای به بند محل نگهداری زنجانی نوشتم تا خانواده موکل بتوانند برای او لباس ببرند اما گفتند باید دادگاه تماس بگیرد و این مسئله را اعلام کند. آقای صلواتی شخصاً با مسئول بند تماس گرفت و دستور داد لباس‌ها تحویل گرفته شود. پیرو تماس دادگاه، شخصاً لباس‌ها را به زندان بردم اما مسئول بند عنوان کرد که دادگاه باید کتباً دستور بدهد.

کوهپایه‌زاده افزود: موضوع را به دادگاه اعلام کردم و قاضی صلواتی طی نامه‌ای به زندان دستور داد که لباس‌ها را تحویل بگیرند. پیرو دستور قاضی صلواتی، لباس‌ها را تحویل گرفتند اما اکنون سه هفته‌است که آنها را به موکل تحویل نمی‌دهند و هر بار که تماس گرفته‌ام یا دادگاه پیگیری کرده، بهانه‌های جدید می‌آورند و از دستور کتبی دادگاه و قانون استنکاف می‌کنند.

وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: این در حالی است که هنوز حکمی قطعی برای موکل صادر نشده و بر اساس اصل 39 قانون اساسی، محکومین، محبوسین و زندانیان نیز از اصول و حقوق قانونی، شرعی و انسانی برخوردار هستند. ضمن اینکه قرار بازداشت موکلم طبق ماده 242 قانون آئین دادرسی کیفری باید بعد از گذشت دو سال از بازداشت موقت، تبدیل می‌شد اما الان چهار ماه بیشتر از مدت یاد شده در بازداشت موقت می‌گذراند.

وی توضیح داد: این در حالی است که تحقیقات تمام و حتی رأی صادر شده و دیگر نگهداری زنجانی در سلول انفرادی آن هم 28 ماه از لحاظ قانونی و شرعی جایز نیست. اکنون که نه دیگر دلیل قانونی وجود دارد و نه احتمال تبانی و امحا آثار و دلایل جرم وجود دارد، موکلم باید به بند عمومی منتقل شود و نگهداری بیش از این در سلول انفرادی جایز نیست زیرا از لحاظ روانی نیز بر موکلم آثار مخربی می‌گذارد.
سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۳۴
کد مطلب: 13031
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *