۰
۲
اتفاقی عجیب در شرکت ملی نفت

موازی کاری در MDP بلال گازی

در حالی که طرح جامع توسعه بلال گازی در پژوهشگاه صنعت نفت تدوین شده بود و وزارت نفت توسعه این میدان را به مپنا پیشنهاد داده بود، روز گذشته قراردادی با یک شرکت کره ای امضا شد که بر اساس آن، این شرکت قرار است به مطالعه میدان گازی بلال بپردازد!
موازی کاری در MDP بلال گازی
به گزارش ميزنفت، کره ای ها که با هیاتی عالی به تهران آمده اند تفاهم نامه ها و قراردادهای بسیاری را در بخش های مختلف امضا کردند که عجیب ترین تفاهم نامه میان رکن الدین جوادی و سیونگ هو لی رئیس شرکت گاز کره جنوبی (کوگس) امضا شد.

کوگس می خواهد کار مطالعه بلال گازی را آغاز کند که بنا به گفته سید صالح هندی رئیس اسبق پردیس پژوهش و توسعه صنایع بالادستى پژوهشگاه صنعت نفت، مطالعه کامل و جامع آن 3 سال پیش  انجام شده و از MDP آن در شورای عالی مخازن دفاع شد.

با این حال روز گذشته طرح مطالعه بلال گازی به کره ها واگذار شد و جوادی در باره آن گفت: تجربه شرکت کوگس در زمینه بالادست و توسعه قابل توجه آنها در سالهای اخیر در بیش از ۱۵ کشور دنیا مبنای این تفاهم نامه بود؛ کره ای ها مطالعه ای را روی میدان بلال خواهند داشت و پیشنهادهای خود را برای توسعه آینده با ما در میان می گذارند و با توجه به گازی بودن میدان، پس از مطالعه، علاقمندی خود را برای مشارکت در پروژه ایران ال ان جی یا پروژه جدید ال ان جی به ما اعلام خواهند کرد.

این اقدام جالب در شرایطی صورت می گیرد که بر اساس عرف رایج در صنعت نفت جهان، مجموع مطالعات و اختلافات در قالب یک پکیج و از طرف شرکتی که این اطلاعات را در اختیار دارد به متقاضی فروخته می شود که نه تنها این مهم انجام نشد بلکه تفاهم نامه ای امضا شد که اطلاعات کامل آن در کشور وجود دارد.

جنین اتفاق نادری تنها می تواند بیانگر دو واقعیت باشد؛ یا به طور کل فعالیت های پژوهشگاه صنعت نفت و دستاوردهای آن مهم تلقی نمی شود و یا شرکت ملی نفت پروژه دیگری برای ارائه به طرف های خارجی ندارد و در انتخاب پروژه و تفاهم نامه مباحث دیگر را عرضه می کند.
 
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۸
کد مطلب: 13146
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نه تنها بلال بلکه عمار و صهیب و قنبر هم دارند موازی کاری می کنند!
Iran, Islamic Republic of
دليل همان است كه خودتان مرقوم فرموديد:
به طور کل فعالیت های پژوهشگاه صنعت نفت و دستاوردهای آن مهم تلقی نمی شود
حتي آقاي مهندس هندي هم حاضر نيست در مقابل مدير عامل از دستاوردهاي سازمان پيشين خود دفاع كند