۰

آمریکا: نورداستریم 2 برای ما تهدید است!

یک مقام ارشد آمریکا روز جمعه گفت: کشورش درباره پروژه خط لوله گازی «نورد استریم 2 » به شدت نگران است و آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می‌داند.
نورد استریم 2- عصر نفت
نورد استریم 2- عصر نفت
به گزارش ميزنفت، قرار است این خط لوله که سال گذشته میلادی کار ساخت آن آغاز شد حجم گازی را که مستقیما از روسیه به آلمان می‌رود دو برابر کند..

بسیاری از دولتهای اروپایی گفته‌اند این پروژه موجب افزایش وابستگی به شرکت گازپروم روسیه می‌شود که حدود یک سوم گاز مصرفی اتحادیه اروپا را تامین می‌کند. این مساله همین هفته در نشست شورای انرژی اروپا و آمریکا در واشنگتن بررسی شد.

در این نشست، آموس هوچستاین، فرستاده ویژه آمریکا و هماهنگ‌کننده مسایل بین‌المللی گفت: «تعهد ما به امنیت انرژی اروپا مستقیما با نگرانی ما درباره امنیت ملی مرتبط است.»

وی افزود: «آمریکا درباره این خط لوله که توان اقتصادی اوکراین را به خطر می‌اندازد عمیقا نگران است. این خط لوله شکاف میان شرق و غرب را گسترش خواهد داد.» هوچستاین گفت «برای اروپا از نظر تجاری معنا ندارد که یک زیرساخت فیزیکی را که برای بازارهای جدید غیر قابل دسترس است دو برابر کند.»

فرستاده آمریکا افزود: «مقادیر زیادی گاز در پنج سال آینده از استرالیا و آمریکا وارد بازار خواهد شد.» به گفته شرکت گازپروم، پروژه نورد استریم 2 قرار است در پایان سال 2019 میلادی تکمیل شود.

 
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۳۶
کد مطلب: 13184
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *