۴
۳۵
9 سوال درباره واگذار شده ها

چرا کسی از آنها سراغی نمی گیرد؟

چرا علیرغم مکاتبات عدیده و اعتراضات مختلف در سطح کشور و برگزاری تجمعات و ... در جلوی وزارت نفت و مجلس ، هیچکس پاسخگوی این مشکلات به کارکنان زحمتکش و خدوم شرکتهای واگذار شده نفتی نیست ؟ آیا این به منزله توهین به این عزیزان که سالهای جوانی عمر خود را به پای این صنایع ریخته اند نیست؟
تجمع کارکنان پتروشیمی های واگذار شده - عصر نفت
تجمع کارکنان پتروشیمی های واگذار شده - عصر نفت
یادداشت زیر توسط یکی از کاربران ميزنفت نوشته شده است که بدون دخل و تصرف در محتوای آن منتشر می شود:


برخی ابهامات در خصوصی سازی و مشکلات پس از آن در وزارت نفت وجود دارد که متاسفانه هنوز پاسخ گوئی برای آن نیست :

1 - قوانین جاری حاکم بر شرکت های واگذار شده نفتی نظیر پتروشیمی های اراک ، اصفهان و امثالهم چیست ؟

2 - چرا قوانین صندوق بازنشستگی نفت با توجه به تغییر ماهیت شرکتهای واگذار شده نفتی ، نواقص خود را به نحوی که بتواند به کارکنان و بازنشستگان و بازماندگان کارکنان در شرکتهای واگذار شده سرویس دهی نماید، تغییر نداده است ؟ مگر نه این که طبق قوانین موظف به انجام این کار شده است ؟

3 - چرا هیچ نهاد نظارتی در وزارت نفت از وضعیت نیروهای متخصص شرکتهای واگذار شده نفتی خبری ندارد؟ آیا به صرف این که این صنایع و شرکتها واگذار شدند ، صاحبان جدید ایشان حق دارند هر بلائی بر سر بیت المال و کارشناسان این شرکت ها که سال ها با بودجه وزارت نفت دارای تخصص های فراوان و بسیار ارزشمندی شده اند بیاورند ؟  آیا حدود و صغور و حداقل ها و خط قرمزهائی برای ایشان نباید تعیین میشد ؟

4 - آیا اگر بر فرض محال، وزارت نفت هم طبق اصل 44 ، شرکتها و پرسنل نفتی خود را به صورت یک طرفه به صاحبان جدید منتقل نموده باشد ، چرا ماده 21 قانون خدمات کشوری در مورد تعیین تکلیف ده ها هزار نفر از نیروهای واگذار شده در این شرکتها به صورت کامل باجرا در نیامده و به نوعی سلیقه ای عمل شده؟ و یا اگر این کارکنان از سال 82 زیرمجموعه سازمان خدمات کشوری شده اند ، چرا تا به حال از خدمات صندوق بازنشستگی نفت استفاده می نموده و پول به حساب آن صندوق ریخته شده است ؟

5 - چرا هیچ قرارداد جدیدی با این کارکنان پس از واگذاری انجام شده تاکنون بسته نشده است ؟ و ملاک برخوردهای سلیقه ای در هر شرکت بر مبنای چیست ؟

6 - چرا علیرغم مکاتبات عدیده و اعتراضات مختلف در سطح کشور و برگزاری تجمعات و ... در جلوی وزارت نفت و مجلس ، هیچکس پاسخگوی این مشکلات به کارکنان زحمتکش و خدوم شرکتهای واگذار شده نفتی نیست ؟ آیا این به منزله توهین به این عزیزان که سالهای جوانی عمر خود را به پای این صنایع ریخته اند نبوده و نیست ؟ آیا این مسئولین و مدیران پاسخگوی حقوق از دست رفته خانواده های کارکنان که به منزله حق الناس می باشد در دو جهان می باشند یا خیر ؟

7- نقش مسئولیتی سازمان خصوصی سازی در واگذاری ها چیست و چه بوده ؟ و چرا این سازمان ، در هنگام تحویل شرکت ها به صاحبان جدید ، ایشان را  از کم و کیف مسائل و مشکلات ایشان آگاه نساخته و نمی سازد ؟

8- آیا به راستی نقش وزارت خانه های مطبوع نظیر وزارت نفت در واگذاری ها فقط یک نقش صوری بوده و هست ؟ و اگر اینچنین نیست ، چرا سردمداران این وزارت خانه در پاسخ کارکنان ناراضی همواره مشکلات را بر گردن سازمان خصوصی سازی ، وزیر امور اقتصادی و دارائی و رئیس سازمان برنامه و بودجه می اندازند که ناآشنا با مسائل و مشکلات شرکت های نفتی زیرمجموعه وزارت نفت بوده و هستند و تنها به فکر فروش و کسب درآمد و پرداخت دیون دولت هستند ؟

9- چرا علیرغم ناکارآمدی واگذاری های انجام شده به بخش خصوصی و دریافت بازخورد منفی آن در کشور و بخصوص در وزارت نفت و شاخه پتروشیمی که بیشترین سهم خصوصی سازی به آن تعلق دارد ، همچنان سازمان خصوصی سازی سعی در اجرای غلط شیوه پیشین خود داشته و حتی بازنگری بر روش انجام آن نکرده و نمی کند ؟ واقعاً

با تشکر ، کارمند 27 سال سابقه کار شرکت پتروشیمی اراک
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 13279
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
واقعا که تو کشورها ی جهان سوم هیچ احترامی برا پرسنل قائل نمی شوند
جهان
Iran, Islamic Republic of
بعید می دونم جهان سوم باشیم.شاید جهان دهم یا بالاتر باشیم.
Iran, Islamic Republic of
جهان nام
دولتشاهی
Iran, Islamic Republic of
مقام معظم رهبری فرمودند:نفت و گاز ثروت است از اینها مهمتر نیروی انسانی متخصص و متعهد وزارت نفت است(نقل به مضمون)...اما برعکس فرمایش ایشان تنها چیزی که در نظر وزیر نفت ارزش ندارد نیروی انسانی و آینده ایشان و خانواده اشان است...ما تمام راه های مسالمت آمیز و قانونی را برای احقاق حقمان بیموده و باز هم خواهیم پیمود اما فراموش نمیکنم و امیدوارم وزیر نفت هم فراموش نکند که خداوند متعال بر جای حق نشسته و اوست که داد مظلومان را خواهد ستاند و کیفر ظالمان را خواهد داد...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
همکار محترم کاش در این مورد کسی پیدا شود و حداقل نظر پرسنل شرکتهای واگذار شده را میپرسید.
یک پتروشیمی شازندی
Iran, Islamic Republic of
سلام به عصر نفت
این کاش میدانستیم که این اخبار را که شما زحمت انتشارش را می کشید آیا به سمع و نظر مسئولین مربوطه می رسه یا نه ؟
آیا این نظراتی که توسط دوستان و همکاران از اقصی نقاط کشور درج میشود آیا اصلاً آمارش به رویت آقای وزیر و عزیزان سازمان خصوصی سازی می رسه یا نه ؟
ممنون از روشی که در پیش گرفتید و حقایق پنهان را منتشر می کنید .
آقاسی
United States
چند وقت مصاحبه پیش یکی از بازیکنان نفت تهران را دیدم که شاکی بود که کسی به آنها اهمیتی نمیده و گفت وزیر نفت آیا بازیهای نفت را نگاه میکنه؟
با خودم گفتم که این بازیکن چقدر توقع دارد جناب وزیر کلی نیروی متخصص در زیر مجموعه نفت داشتهکه الان اصلا بهشون فکر هم نمیکنه و..
ناصر یاراحمدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا ما نمیدانیم چرا بدون هیچ گونه اطلاع رسانی این کار را کردند واز همه مهتر چرا ما توی این چند سال بعد از واگذاری مثل کارمند دولت برخورد کردند وحقوق مزایای دولتی وشرکت خصوصی و دیگر هیچ .واقعا چرا؟چرا کار سخت وزیان اور به ما نمی خورد چرا بایستی 60 سال داشته باشی برای بازنشستگی وخیلی چرای دیگر . .لطفا مسببین پیگری فرمایید.
س راضی
Iran, Islamic Republic of
جوانی دیگر برنمیگردد
ریه ها دوباره سالم نخواهد شد
کبدها دیگر کارایی خود را از دست داده اند
کمرها در حال خمیده شدن هستند و همه چیز در حال تباهی
فقط این اواخر امید ی در دل داشتیم که انرا هم در حال ازبین بردن هستند
نفرین بر تو باد ای روزگار
ای نفت سیاه
که خانمان را تیره کرد
صدرایی
Iran, Islamic Republic of
چرا،؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر کسی سراغ داره که تا حالا جواب چرا های اینچنینی داده شده باشه.
وزیر نفت با اون دب دبه و کب کبه ، حاضر نیست جواب پرسنل را بدهد،
دیگر مسولین که جای خود دارند....
فراهانی
Romania
کاش ما که مدعی مدیریت جهان هستیم بتوانیم قوانین نیم بند خودمون را اجرا کنیم
احمدی فرشمی شازند
Iran, Islamic Republic of
بیست و اندی سال شرکت را خانه اول خود دانستیم حیف از این عمر که در این مملکت تلف شد
آقای مثلا وزیر وقتی مث با مدرک لیسانس استخدام شدم حقوقم 22 هزار بود وحقوق ابدارچی 35 هزار تومان
امیدم به آینده ای روشن بود و اشباع می شدیم از احساس سربازی برای وطن
تو که هیچ برنامه برای پرسنل نداشتی و هیچ برنامه ای برای چیزی نداری برای چه اصلا وزارت را قبول کردی
مگر وقتی در جهاد بودی نمي گفتی که عاشق خدمتی
بالاخره تو.کجا و چه جور به این مملکت و مردمش خدمت کرده ای
تو چه جور مدیر نظام اسلامی هستی که مردم این نظام خیانت می کنی
چرا وقتی به ضرب و زور خصوصی سازی کردی همه چیزش را ندیدی
پس فرق توی وزیر با من کارمند چیست
Russian Federation
الان شما 15 میلیون حقوق می گیری و همون ابدارچی 1میلیون و پونصد
کدوم 15 میلیون . مردم هم از خودشون حقوق در میارن
من با 44 ساعت موظفی در هفته و 30 ساعت اضافه کار در هفته حقوقم از معلمی که 22 ساعت در هفته کار میکنه و اضافه کار نداره 1 میلیون بیشتره . یعنی ساعت کار معلم میشه 50 هزار تومان و ساعت کار من 20 هزار تومان.
من مجبورم تو خطر باشم و معلم در ناز و نعمت توی کلاس نشسته و صحبت می کنه. من باید شبها توی شرکت بیدار باشم و روز تعطیلی بیام سایت تا مملکت بتونه نفت صادر کنه و معلم 3 ماه تابس=تون و 1 ماه عید و 2 هفته تو زمستون تعطیل میشه
حمیدی
Iran, Islamic Republic of
در بحث واگذاریها کاملا نابخردانه و شاید عامدانه حقوق کارکنان رو زیر پا گذاشتند .
Sh
Iran, Islamic Republic of
از همه دوستان و همکاران زحمتکش نفتی انتظار میرود که واقعبین تر باشند .
چه انتظاری باید داشته باشیم در شرایطی که فقط در فکر اختلاس هستند .
در رابطه با موارد قید شده هم ، باید دلسوز وجود داشته باشه ، که نیست.
در نهایت ، به برون همون طراوت که درون .
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
متاسفانه بر خورد سلیقه ای مسئولین پتروشیمی اراک دامن تمامی پرسنل اعم از پرسنل نفتی و تامین اجتماعی را در بر گرفته است، به طوری که تمامی این پرسنل متضرر گردیده و روحیه نا امیدی در بین کارکنان این مجتمع روز به روز بیشتر هویدا می گردد. این برخورد سلیقه ای و غیر تخصصی تا جایی پیش رفته است که نیروهای جدیدالاستخدام این شرکت که دارای مدارک تخصصی و کارشناسی بوده و از طریق ازمون به عنوان کارشناس و با مدرک لیسانس به عنوان نیروهای اصطلاحا کد نهصدی جذب این شرکت گردیده اند، بعد از گذشت دو سال، حکم استخدامی انها همچنان مانند ابتدای ورود، به عنوان دوره اموزشی منظور گردیده و حقوق دریافتی انها معادل مدرک دیپلم پرداخت می گردد و پاسخ مسئولین واحد اداری این مجتمع در بر مقابل درخواست کارشناسان استخدام شده جدیدالورود مبنی بر صدور احکام متناسب با مدرک کارشناسی این می باشد که صدور این احکام بر عهده روسای واحدهای عملیاتی بوده و به نوعی حق مسلم افراد استخدام شده با مدرک کارشناسی را منوط به سلیقه مدیران مربوطه می کنند که با توجه به گذشت حدود 2 سال از استخدام این نیروها اکثر غریب به اتفاق واحد ها از پرداخت حقوق این عزیزان امتناع می نمایند.
امیدوار است با الطاف الهی و توجه مسئولین محترم وزارت نفت قوانین سلیقه ای حاکم بر این مجتمع به صورت قانون مند درامده تا حقوق افراد بر اساس شایستگی انها و نه بر اساس سلیقه شخصی مدیران محقق شده و شاهد پیشرفت روز افزون کشور عزیزمان با همت نیروهای امیدوار و پرهمت جوان باشیم.
والسلام علی من التبع الهدی و دین الحق
پی نوشت: قرارداد نیروهای استخدامی با مدرک کارشناسی در شرکت پتروشیمی اراک به صورت مستقیم با خود شرکت بوده و با توجه به شماره کد پرسنلی انها به عنوان نیروهای کد نهصدی در مجتمع شناخته می شوند و نیروهای با مدرک پایین تر زیر نظر شرکت های پیمانکاری که در حال حاضر به عنوان شرکت تعاونی می باشد فعالیت می نمایند.
Iran, Islamic Republic of
واقعا که باید،،،،،،،،،،،
مجید
Iran, Islamic Republic of
چرا پاسخگوی چندهزار نیروی معلق متخصص که دولت هزینه هنگفتی را صرف آموزش وتوانمندی آنها کرده را هیچ کس نمی دهد
صادق
Germany
حتما باید کار و تعطیل کنیم که بفهمین؟
تا دیر نشده یه فکری بکنین جنابان مسوول
خسرو
Germany
سلام ، من کارمند پتروشیمی بوعلی سینا هستم . بعد از خصوصی شدن هر روز امکانات ما کم و کمتر میشه. تمامی خدمات وزارت نف را که قبلا دریافت میکردیم یکی پس از دیگری دارند قطع می کنند ، از جمله :
1- اضافه کاری
2- کارانه
3- هزینه های گردشگری و رفاهیات
4- هزینه نفت کارت
5- بن اقلام غیرنقدی و کمکی
6- بهداشت و درمان نفت هم زمزمه اش هست
شرکتهایی که هنوز خصوصی نشدند بدانند که وضعیت خوبی در انتظارشون نیست و نامه اعتراض به وزیر نفت را حتما امضا و ارسال کنند . من دو سه سال دیگر بازنشست میشوم خدا بدادمون برسه با مشکلات کهولت سن و این خدمات ...
موسوی
Iran, Islamic Republic of
جای تاسف دارد که خصوصی سازی با بی برنامگی اینگونه با آینده پرسنل پتروشیمی بازی می کند.چه کسی و چه ارگانی قرار است تکلیف آنها را روشن کند؟
Iran, Islamic Republic of
چرا ادم ها وقتی مدیر میشند یادشون
کامران
سوال بنده اینه که وقتی بهنگام واگذاری شرکتها نظر کارکنان آن شرکتها در مورد شرایط ادامه کار (بعنوان مثال تعویض صندوق بازنشستگی نفت با تامین اجتماعی) خواسته نمی شه و با کارکنان مانند اموال شرکتها رفتار میشه . معنی کرامت نیروی انسانی در وزارت نفت چیه؟
حاتمی
Iran, Islamic Republic of
آیا هدف از خصوصی سازی توسعه صنعت کشور بود یا متلاشی کردن صنعت جوان و نوظهور کشور
ای دلسوزان نظام ، ای دلسوزان وطن با توجه به آنچه بر سر این صنعت آمده تا کار از کار نگذشته کاری کنید
این بی توجهی حق این سرمایه های انسانی مملکت نیست
فرهاد
Germany
به نفع کشورنظام و وزارت نفت هست اگر برای رفع نقایص قانونی واگذاری ها در خصوص نیروی انسانی متخصص اقدام عاجل شود ،نیروی انسانی سرمایه ای بی بدیل است که به راحتی قابل جای گزین نیست .
مهرداد
Romania
به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
ما برای این که بدانیم مسئولان تا چه اندازه به کارکنان احترام می گذارند نیازی به گوش دادن و یا حتی شنیدن وعده ها - تفسیرها - توجیه ها- سخن از قانون و مقررات- دلسوزی هاو ... نداریم این رشته ها پای عمل و نتیجه عملی که به میان بیایدهمگی پنبه می شوند همگی باد هواست . مخفی کاری - سرپوش گذاشتن - اهمال - ابهام و هرچه که از مسئولان نفت در برخورد با کارکنان شرکت های واگذار شده صورت گرفته و باز هم این رویه ادامه دارد فریب است و فریبکاری
keyvan
Germany
انشالله در انتخابات ریاست جمهوری نوبت ما هم میشه دولت محترم تدبیر و امید. ما صبرمون زیاده. انشالله پای صندوقها زیارتتون میکنیم.
محمد رضا
United States
در یک کشور که میخواهد سمت پیشرفت برود باید نیروی کار از حالت رسمی خارج شود چون نیروی کار وقتی که ببیند چه کار بکنه چه نکنه همون حقوق رو میگیره این باعث میشه که اصلا کار نکنه من در جای جای این صنعت نفت دیدم که نیروی رسمی دل به کار نمیده و به نظرم هیچ گونه نفعی برای شرکت نفت ندارد،
خدا رو شکر که آقای زنگنه آمده و میخواد این نیروهایی که فقط میان سرکار و به فکر این هستن که اگه اقماری هستن روزهاشون رو بگذرونن و برن و اگه ستادی هستن ساعت چهار بشه و برن خونه و هیچ وجدان کاری ندارن رو سر سامون بده
متاسفم برای تو
ناصر
Iran, Islamic Republic of
دقیقا بنده یک نیروی پیمانکاریم با 10 سال سابقه . حقوقم اصلا کفاف نمیده خیلی ناچیزه
ولی اگه حقوق نجومی میخوان بدونید چیه پرسنل رسمی که هم راندمان کارشون پایینه صرفا چون رسمی هستن بن مسافرت بن لباس نفت کارت یا مزایاشون از کل درامد ما نصف این خرد ریز مزایا هم نمیشه حقوق هاشون که چه عرض کنم .
عصر نفت لطفا بچاب
نفت خزر
نفتی
متاسفیم بخاطر این وزیر. کی می رود این زنگنه؟!!
نیروی عملیاتی حفاری شمال
United States
بیایید ببینید با حفاری شمال بنیاد مستضعفان چکار کرد؟
امیر
Romania
جناب وزیر بعد از ۸سال آقای احمدی نژاد که ایشان نبودن حالا آمدن برای عقده گشایی
رضا
Germany
با سلام
متاسفانه بقول قدیمی درونش ما را گشته و بیرونش بقیه رو . واقعا وزارت نفت از بین رفت زمانی وقتی می گفتیم شرکت نفت ، چه عظمتی از کنارش بیرون می آمد الان با یک شرکت درجه هشت هم قابل مقایسه نیست البته از نظر تنوع قراردادهای نیروهای انسانی . من در عجبم که اینقدر سخت هست کسانی که ادعای بستن قراردادهای بین الملی را دارند بتوانند مشکل کارکنان خود را و قراردادهای ایشان را حل کنند لطفاً ما را توجیح کنید. وزیر نفت قبل اگر چه خیلی از سیستم نفت نمی دانست ولی برای کارکنان خود احترام و عزت آورد هر چند به قول عده ای بر خلاف مقررات بود ولی بر یخلاف عرف و مرام و معرفت نبود. خداوند به آنان که حق کارگران را قربانی دعواهای سیاسی خود می کنند آنچنان که می داند برخورد کند.