۰
۱۱
در نفت و گاز پارس چه خبر است؟

علی الحساب 60 میلیون تومانی یک مدیر!

چند روز پیش در بین اسناد مالی شرکت نفت و گاز پارس سندی را دیدم که بر اساس آن یکی از مدیران نفت و گاز پارس، 60 میلیون تومان ناقابل از این شرکت گرفته بود با عنوان حقوق علی الحساب. در میان انبوه نامه هایی که اخراج کارکنان و کارمندان را نشانه گرفته اند مشاهده چنین سندی غم بزرگی بر دل می نشاند.
علی الحساب 60 میلیون تومانی یک مدیر!
بادداشت زیر توسط یکی از کاربران ميزنفت به تحریریه این سایت ارسال شده است. ذکر این نکته ضروری است که اسناد این یادداشت به دست ميزنفت رسیده است:

چند روز پیش در بین اسناد مالی شرکت نفت و گاز پارس سندی را دیدم که بر اساس آن یکی از مدیران نفت و گاز پارس، 60 میلیون تومان ناقابل از این شرکت گرفته بود با عنوان حقوق علی الحساب. در میان انبوه نامه هایی که اخراج کارکنان و کارمندان را نشانه گرفته اند مشاهده چنین سندی غم بزرگی بر دل می نشاند.

چطور می شود که مدیری درخواست 60 میلیون تومانی برای حقوقش می کند و حقوقی اینچنینی دریافت می کند اما پولی برای پرداخت به کارکنان وجود ندارد؟ خب می گویند که ایشان مدیر هستند و جایگاهشان فرق دارد. بله ایشان جایگاهشان فرق دارد اما جایگاه کارگران چیست؟

چند هفته پیش گزارشی را خواندم در ميزنفت با عنوان تفکر پرادویی.نویسنده که مشخص بود از فعالان حوزه پارس جنوبی است به درستی از لوکس گرایی و تجمل گرایی مدیران نفت گفته بود که حاضر نیستند پرادویشان به پژو تبدیل شود ولی آماده حذف و اخراج کارکنان نفت هستند.

آقای زنگنه، این مصیبت ها به پای شما و رئیس جمهور محترم ختم می شود. خدا را شکر که سالی یکبار هم عسلویه نمی آیید و همه چیز را رها کردید حداقل بازرسی را به عسلویه بفرستید تا ببینید در این خراب آیاد چه خبر است. یادتان هست اخر هفته ها در عسلویه بودید و پروژه ها را پیگیری می کردید؟ یادتان است که در عسلویه منزلی اختیار کرده بودید و بالاسر پروژه ها بودید؟ ما که یادمان است و فراموش نکردیم شاید شما تغیر کرده باشید.

مدیرانی که با شما آمدند خون ما کارگران را می مکند و به روی مبارکشان هم نمی آورند که لوکس گرایی شان به قیمت قطع رزق و روزی یک خانواده تمام می شود. چرا باید یک مدیر به نیروی خودش دستور بدهد 60 میلیون تومان حقوق علی الحساب برایش رد کند و کارگران هم له له حقوق خود را بزنند؟ ما زمان تحریم ها را هم به یاد داریم که حقوق ها به موقع پرداخت می شد و این اختلاف طبقاتی وجود نداشت اما چه شده است که چنین وضعیتی بر نفت تحمیل شده است؟

شما از روزی که انقلاب شد در مسند کار بودید. بهتر از ما می دانید در انقلاب اسلامی که به شما فرصت وزارت داد حقوق کارکنان و کارگران از اوجب واجبات است ولی گویا همه چیز برعکس شده است. همه چیز در اختیار مدیر است و کارگر بیچاره باید عجز و لابه کند که بتواند مستمری 100 هزار تومانی دریافت کند.

در مالی نفت و گاز پارس چه خبر است که اسناد می آیند و می روند و کسی هم نمی گوید چرا 60 میلیون تومان. حتما پیش خود می گویید آقای مدیر این پول را نگیرد، با پیمانکاران ساخت و پاخت می کند. ساخت و پاخت او ممکن است بازی دو سر برد باشد اما بی انگیزگی کارکنان با چنین تبعیضاتی ممکن است بازی دو سر باخت را برای منافع ملی به ارمغان بیاورد. به داد ما هم برسید بجای جلسات دو هفته ای در طبقه پانزدهم وزاتخانه ای که حالا آنرا ملک شخصی خود می دانید.


 
شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 13434
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
البته بد نيست سري هم به پرداخت هاي روابط عمومي به خانم ... بزنيد كه با دستور شعبانپور همه كارها به شركت خصوصي اين خانم مي رسد.
و يا سري به پرداخت هاي حوزه آموزش بزنيد كه چه شركت ها و موسساتي(مطالعات انرژي) پول مي گيرند براي دوره هاي من درآوردي!!!اونوقت مي گن پول براي پرداخت حقوق نداريم.
Iran, Islamic Republic of
بازهم مسئولین ببمه که استعفاء دادند.
Romania
از محضر مقام معظم رهبری عاجزانه درخواست میکنیم هیاتی را برای رسیدگی و به وضعیت اسف بار و تبعیض آلود مدیریت آقای شعبانپور در عسلویه اعزام فرمایند. همین چند روز پیش کارکتان فاز 19 در عسلویه به دلیل عقب ماندگی 6 ماهه حقوقشان تجمع کردند انوقت مدیر مالی این شرکت علی الحساب 60 میلیون تومانی میگیرد. حکومت اسلامی است تجمل گرایی و بریز بپاش بی داد میکند.. این ظلم ها توهین به خون شهداست . توهین به ارمانهای امام راحل است توهین به خط سرخ شهادت است.ایا کسی هست به فریاد برسد ؟!!
احمدی
Iran, Islamic Republic of
طرح این موضوعات غیرحرفه ای و نشان از بغض عصرنفتی های عقده ای است.
رضا
Iran, Islamic Republic of
این قبیل پرداخت ها به مدیران ونور چشمی هاتازگی ندارد. اسناد موجود گویای واقعیت هاست .چندوقت پیش رییس حسابداری حقوق همین شرکت باسوء استفاده ازموقعیت شغلی وواریز صدها میلیون تومان به یکی از حسابهایش به جرم چپاول بیت المال (بخوانید اختلاس ) دستگیر وروانه زندان شد چرا علیرغم حضور بی خاصیت متعدد سازمانهای بازرسی وحسابرسی کنترلهای اصولی وبهنگام درچنین شرکت بزرگی صورت نمی گیرد مشکل ازکجاست ؟ گوش اگر گوش تو وناله اگر ناله من آنچه البته بجایی نرسد فریاد است
Iran, Islamic Republic of
اين مورد تنها اتفاق نفت و گاز پارس نيست.چطور مي شود كه جلوي پرداخت اقماري ويژه مجريان و برخي كاركنان اين شركت گرفته مي شود كه بعضاً بيش از 14 روز در منطقه عسلويه در ماه حضور داشتند ولي مديرعامل اين شركت كه هفته اي يك يا دو روز در عسلويه رفت و آمد دارد حقوق اقماري دريافت مي كند؟البته اين نوع دريافت براي آقاي شعبانپور كه از spgc اومده غريب نيست چون اونجا هم سه شنبه مي رفت عسلويه و چهارشنبه برمي گشت تهران و حقوق اقماري دو هفته كار يك هفته استراحت مي گرفت.
ناگفته نماند وقتي مديرعامل شركت ملي نفت حقوقي معادل زمان تصدي اويك دريافت مي كند بايد هم به زير دستاش آوانس بده!!!
Iran, Islamic Republic of
سايت وزين عصر نفت شما كه خيلي از مطالب را سانسور ميكنيد خدا وكيلي سري به شركت نفت وگاز پارس بزنيد خدا پدر ومادر مافيا را بيامرزد چون همه ميدانستند مافيا است وكارش هماني بود كه ميديديد اما اين ادمها اسمشان را گذاشته اند مسلمان ودر لواي مسلماني نون خيلي ها را قطع كرد ند براي اينكه از خودشان واز مقامشان ميترسند مبارك باشد بر رئيس جمهور محترم دولت تدبير واميد با اين مديرانش در اين شركت كه اميد را واقعا در دل كارمندان نااميد كرد دشمن وقتي وارد ميشود ميداني دشمن است اما اينها در لباس دوست با ابرو حيثيت كارمندان بازي ميكنند
هحمد
Iran, Islamic Republic of
سلام باید بازرس ویژه گذاشت.البته اگر اقایان بگذارند
Iran, Islamic Republic of
دوست من بازرسي داريم از خودشان است به قول خودش پست دوسر سود دارد يه گوشه اي نشسته ...
Iran, Islamic Republic of
این شرکت بهشت فاسدان است.قرارداد میلیارد دلاری میبنده و میلیارد دلاری هم همون قرارداد را اضافه میکنه.به اصطلاح اکستندش میکنه. خواهشاً یک بار دیگه با دقت بیشتری بخوانید"قرارداد میلیارد دلاری میبنده و میلیارد دلاری اکستندش میکنه".حالا دلیل این کار چیه ما که نفهمیدیم . قرارداد اگر ریالی بود یه توجیهی داشت ولی قرارداد دلاری چه توجیهی دارد نمیدانم.
همیشه هم مدیران این شرکت به کارشناسان شرکت که اتفاقا از بهترین فارغ التحصیلان دانشگاهها هستند حالت تهاجمی دارند ولی هیچگاه بنده دلیل منطقیی برای این شیوه نیافتم.
علی
United States
مگر بازرس نبود؟ همین آقای مهندس شعبانپور جلوی فعالیت آنها گرفتند.