۰
گزارش جدید پلتس از مسکو:

سوپرایز نفتی مسکو در حال ظهور

تولید نفت روسیه سال آینده به رکورد 11.3 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. اگر چنین باشد، تولید نفت روسیه به رکورد تاریخی سال 1987 نزدیک خواهد شد. این رقم بالاتر از بسیاری از برآوردهای امیدوار کننده است.
یکی از مناطق نفتی روسیه - عصر نفت
یکی از مناطق نفتی روسیه - عصر نفت
به گزارش ميزنفت٬ پلتس نوشت:

بخش نفت روسیه یک مقاومت عجیبی را در برابر کاهش قیمت نفت و تحریمهای غرب طی دو سال گذشته نشان داده است. تولید نفت روسیه مکررا رکوردهای جدیدی را ثبت می کند علی رغم چشم اندازهای منفی مختلف. این الگوی عجیب می تواند امسال و سال آینده تکرار شود و بر تاخیر اجرای پروژه های بزرگ و مهم انرژی غلبه کند.

گروه تحقیقاتی مستقل ویگون در بررسی ماه می اعلام کردند که تولید نفت روسیه احتمالا به روند صعودی خود نه تنها در سالجاری بلکه در طی سال اینده نیز ادامه خواهد داد.

سوپرایز نفتی مسکو در حال ظهور

این گروه مشاوره ای افزود: تولید نفت روسیه سال آینده به رکورد 11.3 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. اگر چنین باشد، تولید نفت روسیه به رکورد تاریخی سال 1987 نزدیک خواهد شد. این رقم بالاتر از بسیاری از برآوردهای امیدوار کننده است.

یک اجماع کلی بر این باور است که تولید نفت روسیه امسال 100 هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت و حتی شاید بیشتر از این رقم باشد. این رشد به واسطه سرمایه گذاری های انجام شده در سالهای قبل بوده است.

سال آینده نیز تولید احتمالا بدون تغییر خواهد بود یا حتی با کاهش 100 هزار بشکه در روز روبرو خواهد شد. بسیاری از کارشناسان بازار نیز با این نظریه موافق هستند.

آژانس بین المللی انرژی هشدار داده است که منابع اصلی نفتی روسیه رو به تضعیف است و ارائه پروژه ها برای توسعه میادین جدید نفتی احتمالا طی سال های آینده با تاخیر روبرو خواهد شد که این مساله بیشتر به خاطر تنگناهای مالی خواهد بود و این مساله تولیدکنندگان نفت را با چالش جدی روبرو خواهد کرد.

سوپرایز نفتی مسکو در حال ظهور

موسسه ویگون بر این باور است که چندین پروژه جدید که قرار است امسال و سال آینده ارائه شود احتمالا با تاخیر روبرو نخواهد شد چرا که تعهدات مالی لازم برای انجام سرمایه گذاری های جدید در این پروژه ها تضمین شده است.

این پروژه ها شامل میدان نفتی فیلانوسکوگو در دریای خزر و مسویاخا در شمال سیبری است. چند میدان نفتی دیگر نیز قرار است در سال 2017 میلادی به بهره برداری برسد.

در نتیجه این شرکت مشاوره ای برآورد می کند که تولید نفت خام روسیه از میدان نفتی گرین فیلدز در سال 2017 میلادی به 1.5 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

در واقع این برآورد بسیار بیشتر از سطح کاهش طبیعی در میادین قدیمی روسیه است. برآوردهای مختلف نشان می دهد که تولید نفت بین 100 تا 400 هزار بشکه در سال 2015 بوده است.

مشکل تولید نفت در غرب سیبری است که با افت 3.5 تا 4 درصدی در سال روبرو شده است و این بر خلاف افزایش چشمگیر حفاری ها طی سال گذشته بوده است.

اگر این عملیات ها به خاطر تنگناهای مالی شرکتها کاهش یافته باشد، این افت طبیعی می تواند چشمگیرتر باشد.به نظر می رسد مقام های ارشد روسی باید طی ماه های آینده مشکلات بودجه ای و مالی شرکتهای بزرگ نفتی را حل و فصل کنند.
 
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 13470
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *