۱
۳۳
کمتر از 10 روز تا برکناری بازنشستگان زمان باقی است

شایعه سازی برای استفاده از مجوز رهبری

در حالی که کمتر از 10 روز دیگر به پایان کار مدیران بازنشسته نفت زمان باقی است٬ تدبیر خاصی برای برکناری و جایگزینی بازنشستگان در نظر گرفته نشده است و بازنشستگان همچنان به کار مشغول خواهند بود؛درست بر خلاف نص صریح قانون!
شایعه سازی برای استفاده از مجوز رهبری
به گزارش ميزنفت٬ در قانون منع بکارگیری بازنشستگان آمده است که نهادهای دولتی که از بودجه عمومی دولت ارتزاق می کنند مشمول این قانون هستند. در تبصره یک این طرح آمده است که مقامات مذکور در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری از این قانون معاف هستند.

مواردی که این ماده آنرا پوشش می دهد عبارتند از روسای سه قوه٬ نواب رئیس مجلس٬ معاون اول٬استانداران٬ نمایندگان مجلس٬ سفرا٬ معاونان وزیر. سمت هایی که در بین این موارد نیستند شامل قانون ممنوعیت بازنشستگان هستند. نکته مهم در این تبصره تبدیل واژه «اجازات خاصه» به «اجازات رهبری» است. این بدان معنی است که مثلا وزیر نفت باید برای ادامه کار مدیران بازنشسته خود که تعدادشان فراوان است از رهبری مجوز ادامه فعالیت شان را دریافت کند.

در تبصره دوم ماده اصلاحی 95 نیز به دولت تکلیف شده است که دستگاه های موضوع این قانون در صورت لزوم می توانند از خدمات بازنشستگان متخصص با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر بصورت پاره وقت و ساعتی استفاده کنند. این تبصره می گوید حداکثر ساعت مجاز برای استفاده از بازنشستگان٬ یک سوم ساعت کاری کارمندان رسمی است و حق الزحمه ٖآنها متناسب با ساعت کارکرد و حداکثر یک سوم  ساعت کارمندان رسمی مشابه همان شغل تعیین و پرداخت می شود.

تبصره 3 اما به مجموعه دولت تکلیف کرده است ظرف مدت 60 روز از «تصویب» این قانون باید آنرا اجرا کرده و با مدیران بازنشسته تسویه حساب کرده و آنها را برکنار کند. مدیران باید پست های خود را ترک کنند و پرداخت هرمبلغی با هر عنوانی در حکم تصرف در اموال دواتی است. علی لاریجانی در نامه ای که در تاریخ 22 اردیبهشت سال جاری به شورای نگهبان ارسال کرده تاریخ 20 اردیبهشت 95 را به عنوان تاریخی ذکر کرده است که قانون اصلاح و «تصویب» شده است.

با توجه به اینکه شورای نگهبان تاریخ اجرای این قانون را حداکثر 60 روز اعلام کرده است مدیران بازنشسته تا 20 تیرماه می توانند در محل کار خود حاضر شوند و درصورت عدم اجرای این قانون مرتکب خلاف قانون شده اند.

با این وجود شایعاتی هدف دار سعی بر القای این ابهام را دارد که مجوز ادامه فعالیت برخی بازنشستگان از مقام معظم رهبری اخذ شده است. این شایعات می گوید مجوز کار سید مجید هدایت زاده٬ علی اکیر شعبانپور٬ بیژن عالیور و چند بازنشسته دیگر اخذ شده است درحالی که پیگیری های ميزنفت از برخی مقامات مسول وزارت نفت درستی این شایعات را رد می کند.

با توجه به کثرت بازنشستگان در سیستم مدیریتی نفت٬ از روز 21 تیر ماه آنها نباید در محل کار خود حاضر باشند و وزارت نفت باید مدیران دیگری را جایگزین آنها کند.

 
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 13806
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ملت
Netherlands
خدا نکند برای اقای شعبانپور مجوز ادامه فعالیت صادر شود.
Iran, Islamic Republic of
.نابودی مرتفعترین برج بتروشیمی در خاور مبانه بخاطر بی تدبیری و سو مدیریتی وزیر نفت؟؟؟؟
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای شعبانپور و مدیران نزدیک ایشان وعده دیدار ما کارکنان با شما سر پل صراط خواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
بزودی گزارش عملکرد و اشتباهات آقای علی اکبر شعبانپور پهلوانلو را منتشر خواهیم کرد.
شعبون بیمخ
Iran, Islamic Republic of
واقعا حیف شد باید دولت یه لایحه به مجلس بده که قانون رو اصلاح کنن و بنویسند به استثنای آقای شعبان پور. دریغه که ما از لطف یه همچین نیروی باارزشی و خدوم محروم بشیم
اسماعيل
Iran, Islamic Republic of
با سلام
با توجه به حسن برخورد مهندس عالي پور با پرسنل و کار آمدي ايشان انشاالله که مجوز اخذ شود
محمد
Iran, Islamic Republic of
حسن برخورد عالیپور با کارکنان.
این بابا که فکر میکنه از دماغ فیل افتاده
نفتی
Iran, Islamic Republic of
انشالله...
نفت گاز
Germany
همانگونه که آقای زنگنه در جریان قراردادهای نفتی نشان دادند ،ان شاء ا... دیگر حرف ایشان خریداری ندارد و باید شاهد خداحافظی جناب شعبانپور و مدیران منتسب به ایشان باشیم
رسول
Germany
واقعا شعبانپور بره، علیخانی چی میشه؟
علی اکبر
Romania
واقعا حیف است که مهندس شعبانپور با انهمه خدمات بخصوص در بخش نیروی انسانی از بدنه نفت و گازپارس خارج شوند.
mahdi
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم سخن شما به طنز بوده باشد دوست عزیز
mahdi
Iran, Islamic Republic of
شعبانپور انشالله که خداحافظ....
مرد رند
Russian Federation
آقا! با این ... اصلا نمیشه حرف زد!!! از بس که مغرور و عصبانیه!! وجود و ادامه کار همچین مدیری واقعا خیانت به کشور است! اولویتهای ایشان به ترتیب گرفتن پروگرس به هر قیمتی ولو به سواستفاده و سمبل کاری پیمانکار منجر شود، تضمین اشتغال خود و فرزندانش در آینده در شرکت اویک، تاکید بر ماموریتهای خارجی صوری با هزینه پیمانکار در جلسات رسمی! هواخواهی و پشتیبانی از نورچشمی ها و آقازاده های سفارشی و انتصاب آنها بعنوان مدیر!!! بمنظور ایجاد ارتباطات لازم در آینده... می باشد.
متاسفانه ایشان به ...بدید سکوی پرتاب خود و خانواده اش فکر می کند و بر خلاف سابقه و شهرت خوبش در شرکت...به آخرین فرصتها بمنظور بستن بار خود می اندیشد!!! فقط کافی هست فلان مدیر میانی مثلا از نهاد ریاست جمهوری یا فلان وزارتخانه با دفتر ایشان تماس گرفته فردی را سفارش کند فردای آن روز بعنوان نماینده تام الاختیار در فلان پروژه انتصاب خواهد شد فارغ از ذره ای سواد و تجربه....
منصور
Iran, Islamic Republic of
در کشورهای پیشرفته دنیا همواره توانمندی مدیران ارشد با آمار و ارقام سنجیده میشود، نه سن و سال که البته عاقلان میدانند که سن یک عدد است... در پاسخ به قلم فرسایی نگارنده باید عرض کنم که مهندس عالیپور در سال ۱۳۹۳ که به مدیرعاملی مناطق نفتخیز جنوب منصوب شد، میزان تولید نفت این شرکت ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز بود و هم اکنون تولید مناطق نفتخیز جنوب روزانه ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار بشکه میباشد... هر انسانی که سواد ریاضی اش تا کلاس دوم دبستان قد دهد، متوجه خواهد شد که در زمان مدیریت مهندس عالیپور بیش از یک میلیون بشکه بر تولید نفت خام شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزوده شده است... حال به جمله نخست بازگردیم: در کشورهای پیشرفته دنیا همواره توانمندی مدیران ارشد با آمار و ارقام سنجیده میشود! افزایش یک میلیون بشکه، مشتیست نشانه خروار!
سیف الاسلام
Germany
واقعا متاسفم برای جنابعالی بدلیل عدم آگاهی
اولا ظرفیت تولید مناطق نفتخیز بیشتر از این است
دوما در آن زمان سیاستهای تولیدی وزارت وقت افزایش تولید نبود
سوما پس از آغاز وزارت زنگنه و تصمیم ایشان دال بر افزایش تولید، در زمان مدیرعامل سابق مناطق، اقدامات اساسی در راستای پروژه های مربوط به افزایش تولید صورت گرفت که در این افزایش تولید فعلی موثر بوده
چهارما تمامی کارشناسان خبره اقتصادی بر این مسئله اتفاق نظر دارند که در این شرایط فعلی بازار نفت، افزایش تولید به ضرر کشور میباشد
Iran, Islamic Republic of
نظرتان مانند نظر هم نامتان در صدر اسلام است .........سیف الاسلام!!!!!!!!
جمشید
Iran, Islamic Republic of
جناب سیف الاسلام متأسفانه شما از بی سوادی رنج میبرید... ظرفیت تولید چه ربطی به میزان تولید دارد؟! شما که فرق این دو واژه را هنوز نمیدانید ولی در جایگاه کارشناسی خود را قرار داده اید و به دیگری میتازید که بی اطلاع است؟؟!! متأسفم که شما هم بی اطلاعید و هم بی سواد! بدتر از همه دروغ هم میگویید! مدیر قبلی مناطق توانایی مدیریت یک مدرسه چهار کلاسه را نداشت چه رسد به اجرای برنامه افزایش تولید آن هم یک سال قبل از آنکه وزیر نفت دستور رکورد گیری را بدهد!!! مدیر قبلی بیش از دو سال پیش برکنار شد و یک سال بعد برنامه ریزی برای افزایش تولید آغاز شد... چه میگویی؟!
Iran, Islamic Republic of
من هم اعتقاد دارم مدیران ارشد با آمار و عملکرد سنجیده میشوند.آقای عالی پور از بدنه مناطق بودند و شناخت کافیشان نسبت به مجموعه باعث پیشرفت عملکرد مناطق شد ولی در عسلویه برعکس شد کسی که کارش تولید گاز بود، شد مسئول بزرگترین پروژه صنعت نفت، انتخاب ایشان باعث شد اولویت اول عسلویه یعنی پیشرفت به بدترین حد خودش یعنی ماهی 4 .0 تا 6 .0 درصد برسه که در گذشته در اوج تحریم ها بیش از دو برابر این پیشرفت بود. ایشان اعتقادی نسبت به بازدهی نیرو و اعتماد به آن ندارد اگر تو سیستم کسی به جایی وصل باشد میشه مسئول و مابقی میشن کارمند معمولی.
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما. بزرگترین خدمت به کشور بعد از جنگ را ایشان انجام داده.اگر قدرشناس باشندباید تندیس ایشان را در وزارت نفت نصب کنند.
Romania
مشکل در فروش نفت بود عزیز برادر
حالا که تحریم رو برداشتند معلومه تولید بیشتر انجام میشه چون میشه فروخت و لذا ربطی به مدیر عامل و عالیپور و زنگنه و ..... نداره
سعید
Iran, Islamic Republic of
جناب منصور که حرف از سواد و ریاضی میزنید، آخه از کجا عالیپور سر از تولید و بهره برداری در میاره؟
بابا حرف خنده دار نزنین، ایشون کاملاً اشتباهی رو این سمت نشستن
میدونین مدیر مناطق نفتخیز جنوب یعنی چی؟
وضعیت جسمی ایشون رو نمیبینید؟؟!!!!!!!!!!!!!!
بابا طرف نمیدونه تو. زیر مجموعش چی میگذره، بعد شما از تولید حرف میزنی
امیدوارم هر چه سریعتر یه فرد لایق و فنی و البته جنوبی رو این صندلی تکیه بزنن.
مجتمع گاز
Netherlands
آقای شعبانپور چرا باید کاری کنید که در هر دو شرکت مجتمع گاز و نفت وگاز پارس جنوبی اینگونه منفی در مورد شما نظر دهند؟؟!!
دلپریش
جهت تنویر افکار عمومی بخصوص روشن شدن وضعیت مدیریتی آقای شعبانپور از سایت محترم عصر نفت تقاضا میشود از دفتر مقام معظم رهبری در مورد صدور اجازه فعالیت بازنشستگان نفت استعلام گردد.
جنوبی
Iran, Islamic Republic of
لطفا به معاونت پژوهش وزارت نفت هم بپردازید... مدیرکل فناوری تعویق بازنشستگی گرفته بود پارسال .. امسال هم اگر زور بخشنامه نباشه رفتنی نیستند....تازه نه تنها از سیستم نمیرن,با دکتری مهندسی مخزن دارن هیات علمی موسسه مطالعات میگیرن... فقط به جنوبیای بدبخت نچسبید... گرچه خیلی از مدیران جنوب هم مثل آقای محمد ابراهیم شفیعی باید برن...
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیزی که همچون بنده منتظر رفتن شعبان پور هستید
از آنجا که ایشون بازنشسته دعوت به کار شده نیستند با مجوز هیت مدیره نفت می توانند تا سن 65 سال یعنی 2 سال دیگه در سیستم باشند و نیروی انسانی ارزشمند شرکت را خفت دهند .
باید به حال این کشور گریست که یک مدیر ارشد به صدا و سیما دعوت و به جای صحبتهای کلان
همانند یک کارشناس چند سال سابقه فقط به ارایه توضیحات فنی عوام فریبانه می پردازد .
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز! فکر نمی کنم که مملکت اینقدر بی قانون باشد که آقای شعبانپور که در سال 92 بازنشسته شده است را با قانونی که در سال 93 تصویب شده دعوت بکار بکنن!! کسی که سه سال است با همان سیستم قبلی و تایید مجلس دوره ماموریتش تمدید می شود مشمول قانون جدید نمی تواند باشد. بنظرم با افزایش آگاهی خود می توانیم جلوی سو استفاده این افراد را بگیریم...
مقررات
Iran, Islamic Republic of
چه کسی گفته ایشان در سال ۹۲ بازنشسته شده است؟ ایشان اگر چه در سال ۹۲ به سن بازنشستگی رسیده، اما در عمل بازنشسته نشده و با مجوز و مصوبه نفت تمدید خدمت شده است. از آنجا که تاکنون صدور حکم بازنشستگی ایشان و تبدیل وضعیت حقوقی انجام نشده است لذا قانونا بازنشسته محسوب نشده بلکه کماکان مستخدم است و با مجوز هیات مدیره تا ۶۵ سالگی هم میتواند ادامه خدمت داده و مشمول قانون بازنشستگی اخیر هم نمیشود. قانون اخیر در خصوص بکارگیری مجدد بازنشستگان است نه ممنوعیت تمدید زمان خدمت کارکنان.لذا همکارمان کاملا صحیح اشاره نموده اند که دو سال دیگر با مجوز داخلی نفت میتوانند ادامه خدمت داشته باشند و نیازی به مجوز بیرونی نیست.
Iran, Islamic Republic of
شاید با رفتن اقای حسین نژاد ارامشی به متن بر گردد و مدیران بتوانند از قدرت مدیریتی خود استفاده کنند و از توهین های ایشان در امان باشند رفتار دور از اخلاق ایشان با مدیرانش زبانزد خاص و عام هست با گماردن مجریان بی تجربه و جوان بر مصدر کار به اهداف خود که همانا دادن کار به شرکتهای خاص و در ارتباط باخودشان هست و اعمال نظرات دور از منطق و در راستای منویات خودشان شرکت متن را به جهنمی برای شرکتیها تبدیل کرده است . اگر روز رستاخیزی هست با جواب دهید فعلا که سوار یر اسب مراد است
مجتمع گاز
Iran, Islamic Republic of
دوستان و همکاران شرکت نفت و گاز پارس میدانم از دست این آقای شعبانپورچه می کشید آخه ایشون زمانی که که تو مجتمع گاز بودند فقط باعث عذاب پرسنل بودند.فقط میتونم بگم خداوند بهتون صبر بده
سعيد
Romania
به نظر شما روز ٢٠تير ماه بازنشسته ها تشريف ميبرن؟ اگر جوابتون مثبته به نظرم بايد تشريف ببريد خارج از ايران زندگي كنيد چون بسيار خوش باور هستيد. اين بازنشسته ها ميمانند و دولت تدبير و اميد سعي خواهد كرد راهي براي ادامه روند فرتوت پروري سيستم بيابد
همکار
Germany
با سلام
حضور افرادی چون آقای مهندس شعبانپور در شرکت نفت و گاز پارس، نحوه مدیریت ایشان در این شرکت، انتصابات صورت گرفته از سوی ایشان (مانند خانم ملایی)، ابقاء و ارزش گذاردن ایشان به برخی مدیران نالایق که متاسفانه در مدیریتهای کلیدی شرکت نفت و گاز پارس قرارداشته و از ظاهر بینی آقای شعبانپور نهایت سوء استفاده می کنند، به سخره گرفتن پرسنل شرکت در مقابل پیمانکاران، حکایت از واهی بودن شعارهای دولت یازدهم بوده است.
آقای شعبانپور آگاه باش به رسالتی که باید در مسیر آن قدم برداری.
آقای شعبانپور، گاه به این مسئله بیاندیش که شاید در تصمیم گیریهای خود اشتباه میکنی و لازم است با درایت بیشتری تصمیم گیری نمایید.
لازم است برخی از واقعیتهایی که در حال رویدادن در مجموعه های تحت مدیریت شماست را عریان بگویم تا اگر از آنها آگاه نیستید، هوشیار شوید و اگر عامدانه چشم پوشی میکنید، حداقل دیگران نیز در جریان امور قرار گیرند.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
آقای مهندس الهی به زودی به عنوان مدیر عامل نفت و گاز پارس معرفی می شوند.