۰

چشم انداز جهان انرژی در افق سال 2040

چشم انداز جهان انرژی در افق سال 2040
ميزنفت/ اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در گزارش اخیر خود با عنوان چشم انداز بلندمدت جهان انرژی در افق سال 2040 میلادی، فراز و نشیب های تقاضا، عرضه و قیمت حامل های انرژی را به تصویر کشیده است. این اداره در این گزارش، دورنمای آینده بازارهای انرژی را با شش سناریوی مختلف مورد بررسی قرار داده است.
 
دولت ایالات متحده به عنوان کشوری تاثیرگذار در تولید و مصرف انرژی، در آستانه تبدیل شدن به یک صادرکننده انرژی در دهه کنونی میلادی، قرار گرفته است.
 
در این گزارش و در همه سناریوهای ارایه شده، گاز طبیعی به عنوان اصلی ترین منبع انرژی ایالات متحده در سال ۲۰۴۰  میلادی معرفی شده است. باید دانست که سهم این سوخت در سال گذشته در سبد انرژی این کشور ۳۸ درصد بوده است.

در گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، مهمترین عوامل تاثیرگذار بر  قیمت گاز طبیعی بهای نفت در بازار، دسترسی به منابع دیگر انرژی و تقاضا برای این منبع ذکر شده است.
 
سایر نکات مهم این گزارش عبارتند از:
رشد تولید نفت و گاز طبیعی به سرمایه گذاری در شبکه انتقال و زیرساخت های مربوطه نیازمند است.
رشد مصرف انرژی کشورهای پیشرفته اندک بوده و مصرف سوخت های فسیلی در بخش حمل و نقل با بیشترین کاهش همراه خواهد بود. توسعه فناوری های بهینه سازی مصرف انرژی و سیاست های دولت ها، از دیگر عوامل تاثیرگذار بر این شرایط خواهد بود.
توسعه تولید گاز طبیعی به رشد واحدهای تولید محصولات پتروشیمی دارای خوراک گازی و پیشی گرفتن آنها از واحدهای دارای خوراک نفتا می انجامد. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 14051
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *