۲
۱۳
چینش های خانوادگی در یک شرکت نفتی

کاسبی خودمانی این چند نفر

جالب‌تر آنكه يكي از ياران مديرعامل سابق و فعلي نيز برادر خود را به شركت «پ. ك» فرستاده تا با همكاري پسر دوست خود به تجارت كالاهاي نفتي مشغول باشند. اين در حالي است كه شركت مادر مذكور قصد دارد در نيمه دوم سال 25 درصد از نيروهاي خود را تعديل كند تا مزاحم حقوق‌هاي نجومي و كاسبي مديرانش نشود.
کاسبی خودمانی این چند نفر
به گزارش ميزنفت ٬ جوان نوشت:

پس از تغيير و تحولات مديريتي در صنعت نفت از سال 92 مديران زيادي به سمت‌هاي مديريتي منصوب شدند كه در نخستين اقدام اقوام خود را بر سفره نفت نشانده‌اند.

 مديران جديد اين شركت پس از اطلاع از وجود شركت‌هاي تابعه كه در زمان مديريت قبلي تأسيس شده بودند و بررسي ساير شركت‌ها كه در شركت مادر تحت نظارت آنها سهامدار بودند، به اين نتيجه رسيدند كه بسياري از اين شركت‌ها مي‌تواند محل ريخت و پاش و گعده‌هاي خانوادگي باشد به طوري كه مديرعامل سابق اين شركت كه هم اكنون نيز مديرعامل در سايه آن است، فرزند خود را در يكي از اين شركت‌هاي اقماري به وظيفه امور خريد و بازرگاني گمارده است. اين شركت اقماري كه كار خريد و لجستيك يك شركت حفاري را بر عهده دارد، از زيرمجموعه‌هاي يكي از شركت‌هاي تابعه شركت مادر است؛ با توجه به آنكه سود ويژه‌اي در بحث خريد كالا در حوزه حفاري وجود دارد چنين حوزه‌اي بهترين مكان براي معامله‌های پرسود است.

جالب‌تر آنكه يكي از ياران مديرعامل سابق و فعلي نيز برادر خود را به شركت «پ. ك» فرستاده تا با همكاري پسر دوست خود به تجارت كالاهاي نفتي مشغول باشند. اين در حالي است كه شركت مادر مذكور قصد دارد در نيمه دوم سال 25 درصد از نيروهاي خود را تعديل كند تا مزاحم حقوق‌هاي نجومي و كاسبي مديرانش نشود.

نكته ديگر در اين شركت، نقش‌آفريني فردي جوان به نام «م» است كه پيشتر با مديرعامل سابق در شركت «پ» همكار بوده است و يك‌شبه به سمت مديريت شركت «پ. ك» در زيرمجموعه‌هاي اقماري شركت مادر منصوب شد. وي بدون يك روز تجربه فعاليت در حوزه تخصصي زنجيره تأمين و لجستيك حفاري، حلقه اصلي زنجيره مديران و اقوامشان است كه با چيدمان دقيق آنها در بخش‌هاي مختلف انحصار فوق‌العاده‌اي را براي تجارت فراهم كرد.

همچنين يكي از مديران مياني اين شركت، مديريت تيم ورزشي اين شركت را به برادرزاده خود واگذار كرده است و تمامي امكانات با قراردادهاي سنگين را در اختيار وي قرار داده كه همه آن با هماهنگي شخص مديرعامل بوده است. اين انتصاب به‌قدري حاشيه‌دار بوده است كه كاركنان اين شركت، چنين انتصابي را محل خوبي براي پولشويي مي‌دانند.

همچنين يكي از مديران بخش مديريتي صنعت حفاري نيز به طور كامل بخش حفاري يكي از فازهاي پارس جنوبي را به شكل منحصر به فردي از آن خود كرده و در بخش خريد كالاها با دوستان مديرعامل مشغول به كار و خدمت است. اين مدير داراي يك شركت فعال در حوزه واردات تجهيزات نفتي و حفاري در شمال شهر تهران است كه كالاهاي مورد نياز پروژه را با قيمت‌هاي بالاتر توسط شركت خودش تأمين مي‌كند.
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 14286
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


امید
Iran, Islamic Republic of
با سلام
چرا اینقدر محتاط و اختصاری گزارش می دهید؟ کیست که نداند اسم این شرکت پرآوازه ...است؟ همین الان هم هزینه حقوق اطرافیان و سایر هزینه های دفتر مدیرعامل سابق این شرکت که در شرکت نفت تشریف دارند از ... پرداخت می شود. یکی از دلالان بزرگ پروژه های نفتی الان در هیئت مدیره این شرکت حضور دارند که بطور مستقیم با سفارش مدیرعامل سابق وارد شده است و آقای مهندس.... زحمت امضا احکام را کشیده اند. البته ایشان هم از سفره پروژه های .... از طریق اقوام بهره مند هستند الحمدلله. رد همه این کارها را در IPC بدانید و سرنخها را فراموش نکنید.
Russian Federation
شما خودت هم که خیلی محتاط و اختصاری کامنت میدی با اینکه بی نام و نشان هستی. ای بنده خدا ها بعدا باید برن حساب پس بدن اگه اسم ببرن
Iran, Islamic Republic of
راستی نقش آقای "م. ج " مدیر حفاری ... هم در این لابی های کثیف مشخص کنید که دارند سرمایه کشور رو به هدر می دهند.
ایشان افراد شاخص در سوء استفاده های مالی رو به شرکت ... مامور کرده تا در اونجا بتوانند رانت جور کنند............
Iran, Islamic Republic of
آقای ""م.ج" مدی عامل شرکت حفاری "پ" با پول های بادآورده داره به همه می خنده و الان افرادش رو برده در شرکت حفاری تاسیسات و اونجا هم دکتر "غ.م" که شده عضو هیات مدیره باز هم داره به همه میخنده..!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر منوچهری در این رانت ها و نیز چیدمان افراد نقش اساسی داره بازی میکنه و همه مدیران مدیران در شرکت تاسیسات و نیز پتروپارس با نظر ایشون منصوب مبکنند!!!!!
Iran, Islamic Republic of
عصر نفت عزیز یکم شفاف سازی کن لطفا ... اسامی و اسم شرکت رو بگید لطفا اگر منظورتون شرکت پ.... است بله درسته اقای (م ) که الان مدیر عامل ... هست قبلا اونجا بوده و جانمایی مدیران رو برای اقای ... انجام داده است. جمعی از بستگان مدیران فعلی... هم الان با امضای اقای (م )در شرکت . .... مشغول هستند. یه سری اگر بزنید می بینید این شرکت اقماری کوچک ..... الان چند میلیاد تومن بدهی و تعهد داره و معلوم نیست کی این تصمیم ها رو گرفته .... بس که تو ... شرکت های اقماری آن فرصت برای جابجایی پول وجود داره و مسیر های دخل و خرج غیر قابل بررسی و غیر قابل مدیریت هستند. این بهترین فرصت برای تیم آقای م... که بتونند با حمایت ایشان مدیریت صحنه انجام بدند.
علی
Iran, Islamic Republic of
زنده باد بچه های نوراباد ممسنی!
یکی ازکارکنان تاسیسات دریایی
Iran, Islamic Republic of
منظور آقای تورج دهقان از نورابادممسنی رئیس شرکت سرمایه گذاری تاسیسات دریایی
علی عبدالهی
Romania
خوب اسم شرکت رو بگید همه چیز نامفهوم بود که
رامین
Iran, Islamic Republic of
یه راهنمایی دوست عزیز پتروپارس نیست یکی دیگه است!!!
Romania
همه شان همینند همه شان همه شان همه شان روز روشن کارهایی می کنند که صد رحمت به قفل شکستن و دیوار مردم بالا رفتن
قباحت موضوع ؛یعنی برخورداری از حقوق و مزایایی مدیریتی بدون داشتن صلاحیت حداقلی از شرکتهای دولتی و نیمه دولتی ؛ از بین رفته است خدا شاهد است این کار از نظر قانون و عرف جرم است و این نان حلال نیست من از مراجع استعلام کردم . عین جواب را پایین می بینید اگر سانسور نشود
دزدی یک بار اتفاق میافتد اما اینکار دادن یک امتیاز چرب دایمی و پیوسته ادامه دار به فردی به ناحق و از بیت المال است .
آقای ب. ز در زمان وزارت قبل پسر خواهرش را مدیر عامل یکی از شرکت های بزرگ م کرد و ایشان هم بنوبه خود ...
آقای م در زمان مدیریت پ تمام بستگان و فرزندان خواهر برادر و دوستان را بدون سابقه مربوطه در پست های مدیریت گذاشت
آقای م.ش. مدیر عامل شرکت پ که اخیرا بازنشسته شده پسر خواهرش را که جوانی بدون تجربه است مدیر عامل شرکت اقماری کرد و الان هم هست و تمام شرکت های اقماری به همین ترتیب و آن مدیران نیز به نوبه خود اقوام را بکار گمارده اند ص مدیر شرکت بهره برداری تمام اقوامش و دوستانش در پست های خوب هستند
انها نمونه های از صد ها مورد هست که من دیدم و می بینم همه می دانیم
رسانه ها باید این مشکل را آنقدر عنوان کنند تا قباحت ریخته باز گردد و دولت و مجلس فکری بکنند که از دزدی بدتر است
یک نمونه واقعیتی را بگویم تا باهم گریه کنیم به حال کشور و سازمانها و صنعت
شرکت پ ۱۰ سال پیش برای تربیت مدیران میانی فراخوانی داد و با برگزاری کنکور و مصاحبه و با سخت گیری تعداد حدود صد نفر نخبه انتخاب و با آموزش همه جانبه در دانشگاه معتبر در بخشهای فنی بکار گمارد بدلیل عدم استفاده صحیح و بازی نگرفتن آنها بواسطه وجود اقوام ۵۰ ٪ این افراد رفتند و هیچکدام هنوز به مدیریت میانی نرسیدند و حتی سرپرست نیز نشدند.

پاسخ آیت الله مکارم در جواب سوال : گماردن وابستگان بدون داشتن صلاحیت و طی مراحل مقررات در سازمانهایی که مستقیم یا غیر مستقیم از بودجه عمومی و صندوق ها استفاده می کنند.
بسم الله الرحمن الرحيم
کد رهگیری:
:: با اهداء سلام و تحيت؛
پاسخ:
هر آنچه بر خلاف قوانین ومقررات باشد، جایز نیست و در امد حاصل از این کار نیز اشکال دارد.

همیشه موفق باشید
دفتر آيت الله العظمی مکارم شيرازی / بخش استفتائات
كارمند شركت مادر!
Romania
فريادرسي نيست؟؟ ما رو دارن از نون خوردن ميندازن، تعديل ٢٥ درصدي براي ما كه عمرمون رو تو اين شركت مادر وقف سود بيشتر واسه ديگران كرديم. افسوس
بي نام
Iran, Islamic Republic of
فكر ميكنيد به عنوان كردن اين مطالب چيز عوض ميشه چه اهميتي دارد ضعيف بايد نابود بشه تا قوي زنده بماند يه سري سرباز هاي مورچه بايد كار كنند و فدا بشند بخاطر آقايان يه سري پرسنل با بيش از 15 سال خدمت صادقانه زندگيشون وقف اين شركت كردند ولي اقايان از راه رسيده يك شبه ره صد ساله ميرن به سمت هاي بالا و ميليارده مي شن ...