۰

بدهی 700ميليارد توماني شرکتهاي هواپيمايي

بدهی نزدیک به 700 میلیارد تومانی شرکتهای هواپیمایی به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران هنوز تسویه نشده است.
بدهی  700ميليارد توماني شرکتهاي هواپيمايي
به گزارش «ميزنفت»، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورد های نفتی ایران دراین باره به شانا گفت: بدهی برخی شرکتهای هواپیمایی بدهکار به این شرکت که رقم بدهی آنها به ۶۷۶ میلیارد تومان می رسد، هنوز به قوت خود باقی است.

مصطفی کشکولی اظهار امیداوری کرد که این شرکتها هرچه زودتر نسبت به تسویه این بدهی اقدام کنند تا شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی نیز بتواند سوخت رسانی به همه بخشها از جمله خطوط هواپیمایی کشوری را به نحوی مطلوب انجام دهد.

خطوط هواپیمایی مسافر بر quotation mark ماهان و آسمان quotation mark در زمره بدهکارترین شرکتهای بدهکار به شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی هستند.

پیشنهاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای تسویه بدهی شرکتهای هواپیمایی این است که بخشی از بهای خرید بلیت بطور خودکار به خزانه دولت واریز شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش پیشتر نیز گفته بود: در صورت پذیرش این پیشنهاد از سوی مسئولان، این اقدام از بیشتر شدن میزان بدهی شرکتهای هواپیمایی جلوگیری خواهد کرد.

به گفته وی شرکتهای هواپیمایی هم اینک ۲۰ تا ۳۰ درصد وجه سوخت تحویلی را به شرکت ملی پخش می پردازند و با وجود تقسیط در پرداخت، هنوز بدهی آنها رقم بالایی است.

کشکولی کسر اتوماتیک بخشی از بهای بلیت بهنگام صدور، انتقال خودکار این مبلغ به خزانه دولت و تسویه هر یک از شرکتهای هواپیمایی در پایان هرماه را راهکاری قابل اجرا برای تسویه مالی با خطوط هواپیمایی کشور عنوان کرده است.
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب: 1452
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *