۰
۴۹
چرا زنگنه دائما نفتی ها را مازاد می خواند؟

دوقطبی کارکنان و زنگنه

وزیر نفت به گلایه آنها توجهی نمی کند و فقط بر طبل «زیادی بودن آنها» می کوبد. او روز پنج شنبه و در سفر به بوشهر یکبار دیگر بر مازاد بودن تعداد بسیاری از نیروها تاکید کرد و این بار نه نیمی از آنها را بلکه دو سوم آنها را مازاد نامید. آیا او نمی داند اینگونه سخن گفتن درباره ثروت اصلی سازمان تحت مدیریتش به ضرر کشور تمام می شود؟
دوقطبی کارکنان و زنگنه
ميزنفت/چه بخواهیم چه نخواهیم نمی توان نمره قابل قبولی به وزیر نفت در حوزه منابع انسانی داد؛ شخص وزیر هم به این نکته اذعان دارد بطوری که در برنامه هفته گذشته تیتر امشب به صراحت به آن اعتراف کرد و گفت: من هنوز کاری که دلم می خواست برای کارکنان صنعت نفت انجام ندادم و دوست داشتم کارهای زیادی برای آنها انجام دهم.

زنگنه دلیل این عدم کامیابی را در هم ریختگی صنعت نفت عنوان کرده است که البته اگر بخواهیم منصفانه به آن نگاه کنیم کمی هم باید به وزیر نفت حق داد. در نگاه نخست٬ کاهش قیمت نفت و سراشیبی درآمدها موجب بروز چالش های بسیاری برای وزارت نفت شد و این نهاد درآمدساز کشور برای تامین حقوق کارکنان خود٬ دست به سوی خیابان میرداماد دراز کرد تا خود را مقروض بانک مرکزی کند.

با این وجود کارکنان صنعت نفت با شرایط کنار آمدند اما نظرات گاه و بیگاه وزیر نفت درباره مازادی های صنعت نفت٬ کارکنان را دلگیر کرد و اوج این دلگیری زمانی رخ داد که حقوق های نجومی در صندوق های بازنشستگی صنعت نفت و حساب معروف 50 میلیارد تومانی رسانه ای شد.

تبعیض های اینچنینی در صنعت نفت به کنار٬ اظهارات وزیر نفت که همچنان به مازاد بودن نیروها می پردازد فاصله او و بدنه کاری نفت را افزایش داده است. از روزی که زنگنه به نفت آمد بر روی حوزه منابع انسانی دست گذاشت و بارها و بارها از سنگین بودن این بدنه سخن گفت و در هر اظهار نظر توسط وی یا مدیران او٬ آمارهای متناقضی را ارائه داد.

هنوز هم کسی نمی داند صنعت نفت چه تعداد نیرو دارد و تنها چیزی که بر آن وحدت وجود دارد پایان کار وزارت نفت در دولت هشتم با 60 هزار نیرو بود. روزی گفته شد صنعت نفت 120 هزار نیرو دارد٬ روزی این رقم به 160 هزار نفر رسید٬ ساعتی به 200 هزار نفر و اندکی بعد به 240 هزار نفر. معاونت منابع انسانی نیز طی سه سال گذشته بطور کامل سکوت کرده و تا به امروز آمار رسمی در این زمینه منتشر نکرده است.

فارغ از اینکه این افزایش نیرو به چه دلایلی بوده و با چه مکانیزمی جذب شده است٬بدون تردید نمی توان به هم ریختگی سازمانی در وزارت نخست زنگنه را از یاد برد؛ همان سال ها که ساختار وزارت نفت و شرکت های زیر مجموعه آن بشدت گسترده شد و از دل آن نیاز به نیروی انسانی و جذب بیشتر نیروها خارج شد. باید قبول کرد که در دولت های نهم و دهم جذب نیروها بیشتر از حد مجاز بود ولی این جذب ها بر اساس ساختاری بود که توسط زنگنه برای دولت بعد چیده شده بود.

به هر حال این جذب ها چه منطقی و غیر منطقی انجام شد اما نحوه برخورد زنگنه با کارکنان رنجش بزرگی را در میان کارکنان بوجود آورد. این رنجش ها حالا تبدیل به یک دشمنی تمام عیار و واضح با وزیر نفت شده است و اظهارات دردمندانه وزیر نفت در برنامه تیتر امشب توسط کارکنان مورد انتقاد قرار می گیرد.
چندی پیش بود که زنگنه در مجلس اعلام کرد در وزارت نفت 100 هزار نفر مازاد هستند که جمع کثیری از کارکنان فردایش در نامه ای به وی نوشتند آنکس که زیادی شما هستید نه ما. تولید نفت که به دوران پیش از تحریم برگشت و رئیس جمهور در برنامه تلویزیونی به آن پرداخت بازهم کارکنان در نامه ای نوشتند که این موفقیت کار همان نیروهای مازاد است نه ژنرال های بازنشسته. حجم این نامه ها روز به روز بیشتر شد و در آخرین مورد به دفتر مقام معظم رهبری نیز نامه ای ارسال شد.

کارکنان صنعت نفت از وضعیت اداره صنعت نفت و نحوه برخورد با خودشان ناراحت هستند و زنگنه هم فعلا بر روی مباحث مهم تری – از نظر خودش- متمرکز است و اهمیتی به آنها نمی دهد. وزیر نفت بهتر از هر وزیر و مدیر دیگری می داند بزرگترین ثروت صنعت نفت منابع انسانی هستند اما در عمل ثابت کرده است که به آن اعتقادی ندارد و همین عدم اعتقاد او و کارکنان را بیش از پیش از هم دور کرده است و نفتی ها٬ وی را از خود نمی دانند.

وزیر نفت به گلایه آنها توجهی نمی کند و فقط بر طبل «زیادی بودن آنها» می کوبد. او روز پنج شنبه و در سفر به بوشهر یکبار دیگر بر مازاد بودن تعداد بسیاری از نیروها تاکید کرد و این بار نه نیمی از آنها را بلکه دو سوم آنها را مازاد نامید. آیا او نمی داند اینگونه سخن گفتن درباره ثروت اصلی سازمان تحت مدیریتش به ضرر کشور تمام می شود؟ آیا در صف مشاوران پرتجربه وی کسی به او متذکر نمی شود چنین روندی منجر به بروز خطرات بسیاری برای صنعت نفت می شود؟

زنگنه مهم ترین رکن صنعت نفت را به فراموشی سپرده است اما روشن ترین نتیجه این فراموشی٬ شتاب بیشتر عدم مشروعیت وی در حوزه منابع انسانی است که امید است وزیر نفت با تجدید نظر در رویه ای که در پیش گرفته است حفره بزرگ بوجود آمده را پر کند. رسیدگی به خواسته های آنها وظیفه روشن وزیر نفت است ولی او دوست ندارد نیم نگاهی نیز به آن داشته باشد. کارکنان صنعت نفت بارها نشان داده اند نگاهشان ملی است و نه جناحی و فردی٬ شرافتمندانه عمل می کنند و از کسی هم انتظاری ندارند اما نمی توانند با چنین برخوردهایی کنار بیایند.

تمامی برخوردهای وزیر نفت با منابع انسانی در طول 11 سال وزارت خود از موضع بالا به پایین بوده است و همبن موضوع آسمان کارکنان و وزیر را همواره ابری کرده است.
 
شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 14545
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


كارمند نفت
Iran, Islamic Republic of
حرفهايي وزير در مورد زيادي بودن نيروي انساني در صنعت نفت درست است ولي اي كاش راستي ودرستي وصداقت به خرج ميداد وطي آماري صحيح نه ساختي اعلام ميكرد در دوره سه سال اخير (دولت روحاني) چه تعداد نيروي از طريق پيماني، قراردادرسمي ،قراداد مدت يكساله ، قراداد كار معين وپيمانكاري و.... به توصيه خودش ،معاونينش،مديرانش، وديگرتوصيه هاي بيروني و .... جذب صنعت نفت شده اند ،مطمئن بالاي چندين هزار نفر است كه قريب به بالاي 98در صد آنها ندارند ،ما به گفته ها اطمينان نداريم ما داريم مي بينيم پس حرفهاي وزير عوام فريبانه است چون ما دم خروس را مي بينم لذا قسم .... را قبول نداريم .آقاي وزير با انتخاب معاونين ، ومديران و... كارنامه خوبي در حوزه منابع انساني ندارند به ايشان توصيه مي شود در اين حوزه قبل از هرگونه اظهار نظر به عملكرد خود نگاه كند ، تا مرد سخن نگفته باشد عيب وهنرش نهفته باشد.
کامران
Iran, Islamic Republic of
بنده اطلاع کامل دارم حتی یک نفر...یک نفر در دوران وزارت زنگنه با سفارش و روابط فراسازمانی وارد نفت نشده. من با زنگنه به شدت مخالفم ولی خداییش پا رو حق نزاریم..هرچی در مورد نیروی مازاد میگه حق داره.. در دوران احمدی نژاد خیلی نیرو جذب شده..
Iran, Islamic Republic of
زنگنه پروژه ها رو تعطیل کرده در حالیکه اگه کار باشه نیرو هم بیکار نمی مونه
ضمنا کار و پروژه گرفتن دست کارمند نیست بلکه این نشان دهنده بی لیاقتی تبم زنگنه هست.
پس باید زنگنه و یاران کرسنتی اش عزل بشوند
Iran, Islamic Republic of
ما بیژن رو نمخوایم....ما خارجی پسند رو نمخوایم

ما مردم ایران کرسنتی ها رو نمیخوایم.........ما گم شدگان از راه ولایت رو نمیخوایم
Iran, Islamic Republic of
مازاد ها اینها هستند :

آیدین ختلان
منوچهری
پاکنژاد
مدیران دست نشانده از طرف منوچهری در شرکت تاسیسات دریایی
مدیران بازنشسته نجومی بگیر
آقازاده بیژن زنگنه در دفتر وزیر
Iran, Islamic Republic of
همين كه ميگي اطلاع كامل دارم به اين معني است كه كاملا اطلاع كامل نداري ،عزيزم.
Iran, Islamic Republic of
مطمینی؟ من خودم سراغ دارم همکارمون شده
محمد
Russian Federation
آقای محترم شما که یه حرفی رو تایید میکنی چطور ممکنه فقط در اداره ما که یک اداره عملیاتی در مناطق نفت خیزه حداقل 200 نفر کسری نفر داریم اگر نیروی مازادی هست در ادارات ستادیه وگرنه در ادارات عملیاتی واقعا کسری نیرو داریم لطفا بدون تحقیق حرفی رو تایید نکنید .
Hamed
Iran, Islamic Republic of
پس معلومه کاملا بی خبری پسرجان
گازی
Romania
نه عزیز من. تو اداره ما مدیر همه همشهریان خودش و حتی روستاهای اطراف رو آورده توی اداره و ما شدیم اقلیت.
Iran, Islamic Republic of
جنابعالی که با این شدت میگی مخالفی قطعا دروغگویی بیش نیستی
Iran, Islamic Republic of
آقا کامران یه سر بزن شرکت نفت مناطق مرکزی و ببین در سال ۹۳ بیش از ۲۰۰ نفر نیروی جدید پیمانکاری به سفارش نمایندگان جذب شده‌اند.
مازاد
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای شما که احتمالا از عوامل وزیر هستین، متاسفم که بی هیچ برهانی مطلب مینویسین
علی
Iran, Islamic Republic of
واقعا در زمان احمدی نژاد، نیروی زیادی وارد سارمان شد بدون ازمون، من خودم شاهد بودم در سازمان ما، ماهی یک نفر رسمی جذب میشد بدون ازمون
محمود
Iran, Islamic Republic of
جدا ؟ من چند نفر را می شناسم که سال پیش استخدام شده اند ان هم در شرکت ملی نفت در تهران . موقعی که می گویند جذب نداریم به صورت قراردادی در تمام شهر ها نیرو جدب میشود البته دوستان و آشنایان .
همکار
Iran, Islamic Republic of
جناب کامران بنده خود در یکی از شرکتهای تابعه نفت مشغول هستم در همین یک سال اخیر 3 نفر فقط بدون سابقه با دستور مستقیم وزیر به صورت قرارداد موقت وارد سیستم شده اند ولی امثال ما که 14 سال قراردادی هستیم تغییر وضعیت داده نمیشیم
Iran, Islamic Republic of
آقای زنگنه چه خبر از ::

آقایان پاکنژاد + آیدین ختلان + دکتر منوچهری

این ها هم اضاف هستند!!!
Iran, Islamic Republic of
باید با طی یک خواست عمومی و طوماری که تهیه می گردد به ریاست جمهوری و رهبری ارسال و خواستار عزل وزیر نفت زنگنه به دلیل توهین به کارکنان شریف صنعت نفت درخواست شود.
بدون شک اگر کارکنان مجموعه مدیر بالاسری خود را نخواهند و مشروعیت وی در پیش آنها از بین برود می توانند با اراده خود و کمک از ارکان قدرت خواهان عزل وی و جانشینی فردی لایق و متعهد به نظام و مردم باشند
بهنام
Iran, Islamic Republic of
دو قطبی کجا بود؟ ماها عادت کردیم حقیقت رو نپذیریم... خب درست میگه... وزارت نفت 90 هزار نفری شده 275 هزار نفر..من به شخصه سه تا نیروی قراردادی با حقوق بالای سه میلیون کنارم نشسته که از بیکاری فقط خمیازه میکشن... یه ساماندهی اساسی در وضعیت نیروهای مازاد قراردادی لازمه... وزیر محترم اقدام عاجل و فوری در جایگزینی افراد بی کفایت با فارغ التحصیلان نخبه دانشگاه نفت لطفا"...
Iran, Islamic Republic of
شما بهنام زنگنه هستی....

نیروی مازاد نداریم بلکه وزارت نفت رو بیژن تعطیل کرده در حالیکه اگه پروژه باشه 3 برابر نیرو میخواهیم....
Iran, Islamic Republic of
ای والله گل گفتی مهندس کلی خندیدم . دست مریزاد
سیویل
Iran, Islamic Republic of
اگه پروژه باشه؟! در زمانی که نفت ۱۵۰ دلار بود باید پروژه میبود نه الان. بعلاوه هیچ جای دنیا پروژه با نیروهای ثابت و رسمی سازمانی انجام نمیدن. در ایران هم بیش از دهسال قبل ام سی مصوب شد. باور بکنید یا نه دهها هزار نیروی مازاد در نفت وجود دارد.همین الان یک شرکت توسعه ای در نفت بیش از صد نفر مهندس سیویل رسمی مازاد دارد که ابتدای پروژه ها نیاز بوده و الان بیکارن!تا دهها سال باید حقوق بیخود به آنها داد
ح
Iran, Islamic Republic of
واقعا برات متاسف بهنام که من نیروی قراردادی با 23سال سابقه کار وآنهم لیسانس مدیریت د نفت امیدیه یک میلیون وهشتصد میگیرم متاهل ودارای سه فرزند آنوقت شما میگید 3میلیون
بهنام
Iran, Islamic Republic of
خدا شاهده هر ماه فیش همکارای قرارداد مستقیم رو میبینم ..قسم خوردم دقیقا" دو میلیون هشتصد تا سه و چهار صد دریافتی دارن... در ستاد تهران
کارمند نفت
Iran, Islamic Republic of
قشنگ معلومه کارمند نفت نیستی. اخه کجا به کارمند قراردادی تابع قانون کار ۳ میلیون حقوق میدن؟ نکنه خود بیژنی کلک!
poya
Iran, Islamic Republic of
اگه نیرو مازاد هست اطراف خودشه وگرنه مناطق عملیاتی جنوب کمبود نیرو داره ..تو گرما زیر فشار کار داغون شدیم ..همش میگن نیرو نیست ...پس چرا این مدیرهای عملیات همش از کمبود نیرو می نالند.
Hamed
Iran, Islamic Republic of
معلومه تو هم از نوچه های ژنرال پیر فرتوتی
عبداله
Romania
آقا بهنام شما و امثال شما فکر میکتید وزارت نفت پشت قباله اتون هستش
اگر همین قراردادیا نباشند که وزارت نفت میپکه!
همین قراردادیا هستند که کم کاری شماها را جبران میکنند مفت و مجانی و شما دارید حتی حق خمیازه اتون را از حق بیت المال از نفت میگیرید
Iran, Islamic Republic of
فقط شخص وزیر مازاده
علی
Iran, Islamic Republic of
بیعرضه هستی دیگه، باید خوب ازشون کار بکشی معلومه خودت هم خمیازه میکشی!!!
Iran, Islamic Republic of
آقاي زنگنه شما چند بار بايد وزير نقت بشين آيا از شما بهتر كسي نيست حتما .... خيلي خوبه اينطور نيست.
علی
با این وضعیت که زنگنه در وزرات نفت ایجاد کرده ضربات سنگینی به دولت میزنه.اگه سال اینده کسی سراغ روحانی نرفت بدونید بخشی از این به عملکرد تاسف برانگیز زنگنه در خصوص نیروی انسانی برمیگرده.
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
این آقای وزیر دمدمی مزاج و خودرای هست بخاطر همینه که وضعیت اینجوریه. مثلا تو که مازاد مازاد میکنی چرا بازنشستگی رو 65 کردی. شما که نیرو زیاد داری بازنشسته های عزیز رو چرا دور خودت جمع کردی لابد تجربشون خیلی زیاده کاربلدن بابا این میدونه تو مملکت هرکی به هرکیه برا همینه هر جور میخاد میرونه
نفتی
Iran, Islamic Republic of
باسلام،جای بسی تاسف است اینگونه با جهادگران صنعت نفت سخن گفتن ان هم از طرف وزیر دولت تدبیر و امید!!!دو حالت دارد یا وزیر محترم آگاهانه بذر ناميدي و قدرنشناسی را میپاشند و یا اینکه اطلاعی از مجاهدت های کارکنان ندارند!برخورد دیکتاتور مآب انه که آدم رو یاد دوران برده داری ميندازه.تمام همان نیروهای پیمانکاری،قراردادی...نان آور خانواده،تلاشگر و اگر لازم بشه مدافع... و کشورند.شما برادر،زنگنه کجای کارید؟
AlZz
Iran, Islamic Republic of
همکاران سختکوش نفتی سلام
عرض مختصری داشتم،زنگنه چندین سال پیش تز داد و شرکتهای بزرگ نفتی رو برای ایجاد پست و سمت واسه دوستاشون مثل لاشه گوسفند قیمه قیمه کرد و تا تونست سمت ایجاد کرد حالا تو این دوره اون دوستان کمی پیرتر شدن اومد سن بازنشستگی رو5سال بیشتر کرد بازم واسه همون دوستان محترم
کلی از سمتهای شرکتهای تابعه رو حذف کرد که سمت خالی موجود نباشه،با توجه به وجود بچه‌های قرارداد کج هم خیلی از سمتها بلاتصدی مونده
مخلص کلام،وزیر خیلی به پرسنل بی احترامی کرده،فکر میکنه همگی نفهم هستیم،نمیدونه از رو نجابت و مصالح مملکت هستش که سکوت کردیم،اما موقتا
قرار نیست شما هرجور حال میکنی بزنی و ما هم حرکت موزون داشته باشیم
این ظرف حوصله دیگه داره لبریز میشه
علی
Iran, Islamic Republic of
دم شما گرم عزیز،گل گفتی
اون‌موقع واسه دوستاش صندلی مدیریت چپوند تو چارت،الان پیر شدن سن بازنشستگی میبره بالا
ماهم که هالو
یه تک پا بیا حفاری از هر 10نفری که میبینی 3نفرشون فامیلیشون بهمنی هست،از فامیلا عمو حیدر هستن،سن بازنشستگیش رو بیشتر کرد که این آمار رو بکنه 4تا از 10تا
کاش خدا مستقیما ینفر رو میفرستاد برا ارشاد وزیر نفت تنها
من نمیدونم کدوم عاقلی اسمش رو گذاشت ژنرال،گلابی بیشتر بهش میومد
عباس
Iran, Islamic Republic of
واقعا وزیر با کراماتی داریم از یک طرف میگه نیروی مازاد از یکطرف سن بغزنشستگی رو کرده ۶۵ واقعا به بچه هم بگی مشخصه همش دروغه مازاد خودشه و دزدان دورو برش بیشعور اینقدر نمیفهمه که نیروی انسانی بزرگترین ثروت یه سازمانه
محمد
Germany
تنها راهی که میتونه زنگنه رو تغییر بده و وضعیت کارکنان رو بهتر کنه ... کاهش تولید نفته ... وقتی تولید به علت عدم رضایت از وزیر کاهش پیدا کنه اونا خودشون عوضش میکنن . ولی وقتی میبینن با این وزیر تولید نفت بیشتر شده قلبا ازش راضی هم هستن . تو کشور ما به نیرو انسانی مثل یه ماشین نگاه میشه و نیروی انسانی هیچ وقت اهمیت پیدا نمیکنه مگر با کاهش تولید
ناصر
Iran, Islamic Republic of
نیرو مازاد زیاد داریم، درست. ولی شرکت نفتی که این همه نخبه استخدام کرده چرا همه پروژه ها برون سپاری شده؟ اگر سامانه هوشمند اضافه بود چرا مجوز استخدام نیرو براش صادر کردی؟
چرا سن بازنشستگی رو بردی بالا؟
این همه پیر و پاتال چیه دور خودت جمع کردی؟
قراردادی نفت گچساران
Iran, Islamic Republic of
آقا بهنام تواز فارغ التحصيل های دانشکده نفتی و ميخوای با خراب کردن کارکنان قراردادی وارد نفت بشي، کارکنان قراردادی دارای مدارک دکترا، فوق لیسانس، لیسانس مدارایی معدل بالا از دانشگاههای معتبر دارای سوابق وتجربه تا20 سال می باشند که باید مثل بقیه ارگانها رسمی شوند وهمه می دانند که درحال حاضر حقوق کارکنان قراردادی یک ونيم است لطفا با خراب کردن دیگران سعی نکنید بالا برید، ای نخبه های نفت!
Poria
Iran, Islamic Republic of
والا اگه ما کارمند نفت هستیم حداقل در پستهای عملیاتی بشدت کمبود نفر داریم و هیچکسیم مازاد نیست؛این حرف فقط بهانه ایی برای ندادن حق کارمندای زحمتکش نفته خدا باعث وبانیشو به حقش برسونه
مجتبی
Germany
بیژن یکم بیا بیرون از وزارت خونه تو مراکز عملیاتی نیرو کم است کممممم.
بترس از این همه حق الناس که نهایتش یکی دو سال دیگه باید جواب بدی...
نیروی غیر مازاد
Iran, Islamic Republic of
آقای زنگنه اون کسی که مازاد است تو و تیم پیر جنابعالی هستند چطور با حقوق ده میلیون تومانی دو دانشجوی تحصیل کرده فرنگ و دو دانشجوی و محصل را ساپورت می کنی تو از وزارت و مدیریت چه می دانی خدا ازت نگذرد .
محسن
Iran, Islamic Republic of
از دولت‌های سرمایه داری بیشتر از این حرفا نمی‌توان انتظار داشت.
مهمترین موضوع برایشان فقط اجرای کنسرتهای لغو شده است و ...
نفت
Iran, Islamic Republic of
وزیری که برای کارکنان صنعت نفت هیچ کاری انجام نداده و فقط باعث نا امیدی این کارکنان شده حق نظر دادن درمورد کارکنان را ندارد ، آقای زنگنه در مقابل توهین ها بسیاری که به کارکنان نفت شده هیچ کاری انجام نداد ، وزیری که کارکنان را بی اهمیت میداند در جایگاهی نیست که در مورد ما کارکنان نظری بدهد.
مازاد
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای رییس جمهوری که تو وزیر نفتش هستی. متاسفم برای همچنین مملکتی!!!!
یک نفتی
Iran, Islamic Republic of
دروغ تا کجا سری به شرکت های صندوق مثل صبا نفنت بزنید ببینید چند نفر اقایان دستور جذب داده اند !!!!!! فرزندان مدیران را فقط اسامی انها را سرچ کنید ببینید چند نفر جذب شده اند بابا خودت را گول می زنی ژنرال زنگنه !!! بس از دیگه خودت و مدیرانت همه فرتوت و از کار افتاده هستیو دیت از سر نیروی انسانی بردارید باز نشسته ها را مرخص کننیرو لنسانی اضافه که نداری کم هم می اوری . اقا ژنرال باز نشسته !!!!!!!!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای وزیر واگذارت کردم به اون دنیا انشالله خدا حق مارو از شما بگیره .دفتر چه بیمه که هیچ فرقی با تامین اجتماعی نداره بازنشستگی شد 65 سال حقوق پایین تر نسبت به ادارات دیگه جز مشاغل سخت که نیستیم و هزار بد بختی دیگه از اب و هوا بگم از شرایط اقماری دوری از خانواده از بزرگ شدن بچه بی پدر بگم از ...... . ما باید به کی بگیم
قراردادی از نفت امیدیه
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همکاران رسمی و قراردادی اولا ما با هم همکاریم پس هیچ جنگی با هم نداریم وقت به بهنام عزیز بگم که امثال من با مدرک لیسانس و 20سال کار اگه یه عده ای میگن شما با پارتی اومدید در جواب میخواهم بگم باور کنید 90درصد نیروهایی که از سال 70به بعد که وارد کار در کل ادارات دولتی شدند از رسمی گرفته تا پیمانکاری با پارتی اومدند باور کنید واما اگه ما هم با پارتی اومده باشیم 20 سال وکمی بیشتر تاوان پارتی بازی دادم ودر این مدت بهترین دوران جوانیم را در نفت گذراندم ولی امان از یک توجه در دولت قبل هم اینقد به بهانه های مختلف رسمی شدند اما هیچ کس به امثال من فلک زده توجه نکرد حقوق کم تحقیر از جانب همکاران رسمی والی آخر ولی ما قراردادیها بی عرضه هستیم دانشجویان نفت 4سال دانشگاشون علم کردند وحقشون هست آنوقت ماهای بی عرضه 40هزار نفر جرات نداریم یکبار جلوی مجلس تجمع کنیم تا زنگنه نه رسمی بکنه 4 تا آیتم که حق خانواده هامون است بپردازد مثل حق تحصیلات حق ورزش حق سابقه حق بدی آب وهوا پس ما بی عرزه هستیم حالا که میترسیم زنده باد زنگنه زنده باد زنده باد هرچی بر سرمون میاری حقمون است