۰

بلاتکلیفی 3 ساله 400 جوان تحصیل کرده

۴۰۰ جوان تحصیل کرده از پایان سال ۹۲ تا امروز منتظر به نتیجه رسیدن آزمون استخدامی شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس هستند اما مسئولان مربوطه در این شرکت و مجموعه وزارت نفت، هیچ پاسخ روشنی به این جوانان نمی دهند
مردم - عصر نفت
مردم - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، اول و دوم اسفند ماه سال 92 بود که آزمون استخدامی شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس در 24 رشته تحصیلی برگزار شد. در این آزمون که در پی انتشار آگهی های متعدد استخدامی این شرکت برگزار شد، تعداد بسیار زیادی از جوانان تحصیل کرده در 24 رشته فنی و تخصصی از نقاط مختلف کشور حضور پیدا کردند.

نتایج اولیه این آزمون 28 اسفندماه 92 اعلام شد و تعدادی برای انجام مصاحبه و گزینش نهایی انتخاب شدند. طی تماسی که از طرف معاونت نیروی انسانی این شرکت با منتخبان مرحله نخست صورت گرفت، زمان هایی برای انجام مصاحبه تعیین شد و مقرر شد تا انجام تمامی مصاحبه ها در خردادماه سال 93 صورت گرفته و تیرماه 93 اسامی منتخبان نهایی استخدام اعلام شود. 

این نتایج با دوماه تأخیر در شهریورماه سال 93 اعلام شد و کسانی که با پذیرش در مرحله اولیه آزمون کتبی و مرحله مصاحبه تخصصی و اعتقادی به عنوان نیروی استخدامی معرفی شده بودند، مشخص شدند.

از شهریورماه سال 93 تا امروز، این تعداد جوان تحصیل کرده که حدود 400 نفر هستند، نه تنها مشغول به کار نشدند بلکه وزارت نفت، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت پالاش نفت ستاره خلیج فارس هیچ پاسخ روشنی به آنها و خانواده هایشان در خصوص سرنوشت استخدام آنها نمی دهند.

در این 2 سال بارها تجمع و مراجعه به نهادهای مسئول صنعت نفت از سوی این جوانان و خانواده هایشان صورت گرفته اما نتیجه ای در بر نداشته است.

*قبول شدگان آزمون استخدامی را از در شرکت هم راه نمی دهند

جوانی از استان فارس: با وجود اینکه بارها به محل شرکت پالایش نفت ستاره خلیج فارس در بندرعباس مراجعه کردیم، هیچ پاسخ روشنی به ما نمی دهند، حتی اطلاعیه هایی که خودشان روی سایت شرکت گذاشته بودند را هم برداشتند؛ انگار نه انگار که ما سه سال معطل نتیجه گرفتن از این آزمون هستیم.

جوانی از استان هرمزگان: هر زمان به محل شرکت ستاره خلیج فارس در تهران مراجعه کردیم، حتی از در حراست نیز نگذاشتند رد شویم و وارد ساختمان شویم. همان جلوی در جلوی ما را می گرفتند و می گفتند اجازه ورود ندارید. بعد که از نگهبانی می خواستیم که حداقل جواب سوال ما را از مسئولان مربوطه بگیرد که تا چه زمان باید منتظر باشیم، بعد از انجام تماس هایی در حالی که ساعتها جلوی در این شرکت سراپا ایستاده بودیم، به ما می گفتند که بروید خودمان اطلاع رسانی می کنیم.

*شروع زندگی ام معطل تعیین تکلیف استخدام است

جوانی از استان فارس: سه سال است که نامزد کرده ام و تعیین تکلیف زندگیم معطل نتیجه این آزمون استخدامی مانده است. همه منتظریم تا وضعیت اشتغال من مشخص شود تا برویم سر خانه و زندگی‌مان، اما هیچ پاسخ روشنی به ما نمی دهند. آزمون برگزار کردند، ما هم شرکت کردیم و قبول شدیم، اینکه نمی گویند چه زمانی باید مشغول به کار شویم به چه معناست؟

جوانی از استان خوزستان: بعد از اینکه ماهها از زمان اعلام نتیجه نهایی گذشت و خبری از استخدام نشد، ما به محل شرکت در بندرعباس مراجعه کردیم و گفتند مرحله نهایی که تحقیقات محلی است باقی مانده، بعد از مدتی از همسایه ها شنیدیم که آمدند برای استخدام من از همسایه ها پرس و جو کردند. دیگر همه فهمیده بودند که من قرار است استخدام این شرکت شوم. بعد از انجام تحقیقات محلی در سال 93، هیچ خبری از آنها نشد. طوری شد که همسایه ها می گفتند حتما ایرادی داشته که استخدامش نکردند.

*زندگی یک سری جوان را معطل بی تدبیری خود کرده اند

جوانی از هرمزگان: سه سال است که داوطلبان استخدامی را به هر بهانه ای سرکار می گذارند. خب بگویند چه قرار بشود. آیا انصاف است که زندگی یک سری جوان را معطل بی تدبیری خود کرده اند؟ انگار برایشان کسر شأن است با جوانان تحصیل کرده این مملکت هم‌صحبت شوند. خب ما از همین جا اعلام می کنیم با هر کس و هر جا که دوست دارند صحبت کنند فقط به ما بگویند که چه زمانی می توانیم مشغول به کار شویم.

جوانی از مازندران: خسته شدیم. باز هم بی عدالتی. باز هم بی قانونی. باز هم لابی و باز هم حق خوری. 3 سال انتظار. من به شخصه بسیار مراجعه کردم. گفتند باید صبر کنیم راه اندازی شود هنوز راه اندازی نشده. گفتند خوردیم به تحریم. گفتند تزریق مالی نیست. یکبار گفتند همه شما را می خواهیم. بارها حتی جوابمان را هم ندادند. یک بار گفتند فقط 100 نفر می خواهیم و بقیه هیچ. حالا هم به نظر می رسد بیخیال آزمون سال 92 و جوانانی که 3 - 2 سال معطل هستند شده اند و دارند نیروهای مورد نیازشان را از جای دیگری تأمین می کنند. آیا این عدالت است؟

*در دولت تدبیر و امید هیچ چیز سر جایش نیست

جوانی از هرمزگان: متاسفانه در دولت تدبیر و امید خیلی مسائل سرجای خودش نیست. مسئولین نفت ستاره چهارصد جوان را نزدیک به سه سال و اندی سرکار گذاشتند. بعد از سه سال یک لیست صدو پنجاه نفری اعلام کردند در صورتی که قرار بر دویست نفر بود. توقع دوستان چیز زیادی نیست بلکه شفاف سازی در اعلام نتایج است.

با توجه به اینکه برخی دوستان، مِن جمله خود من با سابقه هشت سال در شرکت های خصوصی و کاملا با تجربه و بومی استان هرمزگان و شهر بندرعباس هستیم آیا حق ما نیست در پالایشگاه شهر خودمان مشغول به کار شویم؟ آیا مگر شفاف سازی در نتایج و اعلام رسمی هر دویست نفر خواسته بحث ما نیست؟ ما می گوییم اگر پروژه یک سال دیگر هم راه بیفتد اشکال ندارد ولی شما لیست دویست نفر را اعلام کنید تا همه تکلیف خود را بدانند، نه اینکه چهارصد نفر را بلاتکلیف بگذارید.

از همه بدتر تماس هایی است که از سمت مسئولین نفت ستاره خلیج فارس با بچه ها می گیرند و آن ها را امیدوار می کنند ولی دوباره کنسل می شود.

باز بدتر وعده و وعیدی که می دهند که شما مثلا آخر فلان ماه سرکار هستید؛ چرا دروغ؟
من از شما خواهش می کنم این معضل و پارتی بازی که در استان هرمزگان راه افتاده را پیگیری کنید. وقتی با سایت بندرعباس آنها تماس می گیریم می گویند خبری نیست و نتایج نامشخص است، اما دفتر تهران می گوید ما هرکس را خواستیم گرفتم. این بی عدالتی و ناشفاف بودن آزمون ها تا کی ادامه دارد؟ اگر نیروهای مورد نظر خود را گرفته بودید پس چرا از ما آزمون گرفتید؟ پس چرا ما دعوت شدیم به مصاحبه تخصصی و بعد گزینش! بعضی وقتها هم برخی مسئولان این شرکت که با تجمع بچه ها مواجه می شوند حرفهایی می زنند که آه از نهاد آدم بلند می کند. می گویند "میخواستین تو این مدت برین سر کار!؟"




منبع : تسنیم
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 15035
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *