۰
۱۴
مدیران پروازی و انتصاب اخیر POGC

وقتی بخشنامه های وزیر «تزئینی» است

محمد مشکین فام - عصر نفت
محمد مشکین فام - عصر نفت
ميزنفت/ نگاهی به اتفاقات رخ داده در شرکت های زیرمجموعه وزارت نفت نشان می دهد تعدادی از بخشنامه های وزیر نفت تنها جنبه «تزئینی» دارد و هیچ قابلیت اجرایی ندارد؛ نمونه دم دستی آن اتفاقات رخ داده در شرکت نفت و گاز پارس و شرکت نفت فلات قاره است.

عمر این بخشنامه های جدید و متعلق به چند ماه پیش است که در یکی از آنها وزیر نفت پس از حوادث پتروشیمی در بخشنامه ای رسما اعلام کرد مدیران صنعت نفت نباید پروازی باشند. این بخشنامه گرچه در ابتدا نگران کننده بود اما به فاصله چند روز٬ مدیران دوباره پروازی شدند. به عنوان نمونه دو تن از مدیران ارشد شرکت نفت فلات قاره روزهای چهارشنبه به اهواز رفته و روز شنبه به تهران می آیند.

بحث مشکل مدیران پروازی چند سالی است که حسابی پر رونق شده است ولی جالب آنجاست که برخی مدیران بدون هیچ نگرانی از بابت تخلف آشکار خود به کار مشغولند. دو مدیر ارشد شرکت نفت فلات قاره که در زمان مدیریت سعید حافظی از مناطق نفتخیز به فلات قاره منتقل شدند٬ مدیریت های کلیدی را از آن خود کردند.

نکته جالب تر اینجاست که مدیرعامل وقت فلات قاره در نامه ای به رکن الدین جوادی مدیرعامل وقت شرکت ملی نفت٬ از وی می خواهد تا خانواده دو مدیر در منازل سازمانی مناطق نفتخیز ساکن شوند و رقم اجاره ماهیانه توسط فلات قاره به حساب مناطق واریز شود.

یکی از این مدیران در اقدامی جالب تر با هدف دریافت مزایای جنوب از نظر سازمانی خود را به تهران منتقل نکرده است و کماکان روی سمت مدیریتی خود در مناطق نفتخیز حقوق دریافت می کند زیرا می داند در صورت انتقالی به تهران٬ مزایای حقوقی اش قطع می شود.

در زیاده خواهی یکی از این مدیران همین بس که وی فرزند خود را پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه مستقیما در یکی از واحدهای تحت مدیریتش به صورت مشاور به استخدام در آورده است در حالیکه فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت دو سال است که بدنبال امور استخدامی خود هستند.

مدیرعامل جدید شرکت نفت فلات قاره هم فعلا نسبت به این تخلف واکنش نشان نداده است و به سبب دوستی خود با این مدیران قصد سامان دادن به این موضوع را ندارد؛ هزینه بیش از 100 میلیون تومانی اجاره واحدهای مسکونی خانواده این مدیران در اهواز و هزینه های ایاب و ذهاب آنها از جیب شرکتی می رود که کارکنان آن در شرایط نامساعد مالی قرار دارند.
 
 
*بخشنامه ای که دیده نشد
همچین وزیر نفت چندی پیش در بحبوحه ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در صنعت نفت٬ بخشنامه ای را صادر کرد که بر اساس آن افرادی که دو سال تا بازنشستگی فاصله دارند نباید صاحب سمت جدیدی شوند ولی محمد مشکین فام مانند چند مورد اخیر صنعت نفت٬ این بخشنامه را زیر پا گذاشت.

وی سرکار خانم ملایی را به عنوان مدیر برنامه ریزی شرکت نفت و گاز پارس منصوب کرد؛ خانم ملایی به بازشنستگی مفتخر شده بود که وزیر نفت با تمدید کار وی موافقت کرده است و بطور طبیعی شامل بخشنامه وزیر می شود ولی چه می توان کرد بیشتر بخشنامه های صادر شده از سوی مقام عالی وزارت جدی گرفته نمی شوند و مدیران آنطوری تصمیم می گیرند که صلاح می دانند.
گویا تنها بخشنامه هایی اجرایی می شوند که ارتباط مستقیم با رفاه و آسایش کارکنان نفت و کاهش هزینه ها دارد و مدیران صنعت نفت براحتی این بخشنامه ها را زیر پا می گذارند تا امضاهای وزیر نفت مورد بی مهری قرار بگیرد!
 
 
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 15055
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ملت
Italy
لطفا در مورد مدیران،مجریان و حتی کارشناسان مهندسی و ساختمان شرکت نفت و گاز پارس هم گزارش تهیه کنید
Iran, Islamic Republic of
خانم ملایی که در دوران آقای شعبانپور و قبل از بخشنامه وزیر منصوب شده است چه ارتباطی به آقای مشکین فام دارد؟ کمی منصف باشید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز
ایشون در زمان شعبانپور سرپرست مدیریت مذکور شدند و حالا مدیر
اگر تفاوت سرپرست و مدیر رو نمی فهمی توضیح بدم
Iran, Islamic Republic of
شما اگه معنی انتصاب رو یادبگیری متوجه میشی که اسم سرپرست یا مدیر توفیری در انجام وظایف یا مسیولیت ها نداری.
Iran, Islamic Republic of
لطفا درباره بازنشستگان شرکت نفت و وزارت نفت هم گزارشی تهیه شود که چرا نمی روند؟؟!!
عسلویه
Iran, Islamic Republic of
محمداقا مدیر جدید خیلی فکر دوام این حکم را نداشته باش تو هم ...دیگران شدی بااین حکم که به تائید پکنژاداست صد رحمت به شعبانپور . تو که با حکم جدید به فلاح نژادسوءچشم باقیمانده نفت وگاز راکور کردی منتظر اباد کردن مثل این احکام هلویی هستیم مشخص شد واقعا نفت به روزهای اخر رسیده . پس بجنبید بدوید که دیر شد .
ناصر
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه نماینده های مجلس ما درخواب غفلت هستند اون ازقراردادهای IPC,کرسنت،......آخه کسی نیست این وزیر رو به مجلس بکشونه واستیضاح کنه
فلات قاره
Romania
سایت محترم از دو مدیر مورد اشاره در فلات قاره اولا یکی در زمان زیرکچیان زاده به فلات قاره منتقل شده و حافظی فقط سمت ایشان را عوض کرد دومی نیز در شمال غرب تهران ساکن هستند
همکار سابق
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت جناب آقای مهندس مشکین فام
جناب آقای مهندس
آیا عملکرد آقای فلاح نژاد در فاز ۱۲ اینقدر خوب ارزیابی میشود که لایق نشستن بر روی صندلی مدیریت مهندسی و ساختمان هستند؟ خاطر نشان می گردد که فاز ۱۲ همان فازی است که ۵۰ درصد اهداف آن محقق گردید. و باز یادآوری می گردد که صندلی مدیریت مهندسی و ساختمان همان صندلی است که روزگاری آقای نجفی ثانی و علاقه بند به آن تکیه زده بودند. نکند خدای ناکرده شائبه این در اذهان قرارگیرد که عده ای از اطرافیان آقای منوچهری فرصت را مقتنم شمرده و در غیاب افراد خارج از این حلقه، متامع خود را جستجو می کنند.
ثانیا واقعا اینقدر در شرکت قحط الرجال است که آقای فلاح نژاد باید سرپرست مدیریت مهندسی و ساختمان، مجری فاز ص۱۲، مجری فاز ۱۱ و مجری میدان فرزاد یعنی ۴ سمت را با هم یکجا داشته باشد؟ یعنی در شرکت نفت و گاز پارس فقط شماها لیاقت دارید؟
دیگران شایسته رشد و بزرگ شدن نیستند؟
همکار
مشکین فام بابا گلی به جمالت با این انتصاب اخر فلاح نژاد چه گلی بغیراز ضرروزیان به نفت وگاز زده که این حکم صادر شد هر چند تو کاره ای نیستی ولی بابا رحم گنید به این سیستم .
Iran, Islamic Republic of
نمي دانم چرا بعضي افراد از انتصاب آقاي فلاح نژاد ناراحت هستند
اگر 2 سال به بازنشستگي كسي مانده است مي گويند دارد مي رود
اگر زير 20 سال سابقه داشته باشد مي گويد جوان هست
پس به زبون بي زبوني بگوييد ما را مدير مهندسي ساختمان كنيد - چرا لقمه را مي چرخانيد
مشكلي كه در نفت و گاز پارس هست اين هست كه بعضي افراد مي گويند فقط ما لياقت داريم و بس
حامد
Iran, Islamic Republic of
چرا در کشور ما همیشه افراط و تفریط حاکم است؟ چرا زمانی باید برای ابقای افراد بازنشسته، وزیر محترم به تمدید بازنشستگی آنها روی آورد و زمانی بجای آنها از افرادی استفاده شود که حتی گرید شخصی آنها به A نیز نرسیده است؟ چرا نباید نحوه عملکرد آقای فلاح نژاد معیار انتخاب ایشان برای سمت بعدی باشد؟ چرا فقط در انتصابات نفت و گاز پارس صلاحدید منوچهری باید ملاک باشد نه شایستگی فرد. آقای مشکین فام این دولت شما دیرپا نخواهد بود. پس بگونه ای عمل کن که شما را مثل شعبانپور بدرقه نکنیم.
محمد رضا خلیلی
Iran, Islamic Republic of
بنام خداوند قادر و توانا از سال 1386 که قرار بود مدیریت جذب سرمایه در منطقه پارس جنوبی (ویژه عسلویه) سایت صنایع پایین دستی را با وسعت 1000هکتار با شرایط و دستورالعمل راه اندازی نماید و در این راستا تعداد زیادی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای بازدید به منطقه عزیمت نمودند و شرایط بسیار خوبی فراهم شد و این شرایط مسلزم زمان و وقت بسیاری از فعالان و کارشناسان متعهد و کار آمد را در برکرفت تا بتوانند از خام فروشی ماده حیاتی condensate را تبدیل به فراورش از جمله بنزین کازوییل و دیگر فراورده ها و همچنین ارزش افزوده ولی متاسفانه از جمله افرادی که در مجموعه در تهران و بوشهر وجود داشت موجب ناکامی این پروژه عظیم شد و شما حتی شاهد اجرایی این طرح اما ناکارآمد را در منطقه سیراف با وسعت 250 هکتار بدون تکلیف رها شده است چه کسی به جز مدیران ارشد باید جوابگو باشد در صورت اجرایی این طرح هزاران نفر اشتغالزایی و ورود تکنولوژ یهای جدید ورود ارز به ایران عزیز
بود.
پاسخ به این اظهار نظر
Iran, Islamic Republic of
با سلام تا جایی که اطلاع دارم مدیرعامل فعلی و رییس هیات مدیره این شرکت نیز ساکن اهواز هستند .