۰
۱

ماهیت قراردادهای IPC با قرارداد دیروز وزارت نفت‌ متفاوت است

نماینده مردم ایذه و باغملک تصریح کرد: مسئولان وزارت نفت فکر نکنند؛ IPC رابه نهاد انقلابی دادند و دیگر کار تمام شد و بگویند ما یک قرارداد را به اینها دادیم که بقیه را ساکت کنیم؛ این شیوه درستی نیست.
هدایت الله خادمی - عصر نفت
هدایت الله خادمی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، هدایت‌الله خادمی با اشاره به واگذاری یکی از میادین نفتی به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اظهار داشت: ماهیت این قرارداد با IPC متفاوت است؛ چرا که این نوع قراردادها در گذشته نیز اتفاق افتاده و در حال حاضر نیز در حال انجام است.

وی درباره قراردادی که با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بستند‌٬ عنوان کرد: در این قرارداد چند حلقه چاه حفاری می‌شود و یکسری امکانات دیگر را انجام می‌دهند و مخزن را توسعه می‌دهند؛ پس از توسعه دادن بالاخره سقف قرارداد هم مشخص است و پس از آن نیز تسویه حساب می‌کنند وهیچ گونه ارتباطی با مفهوم IPC ندارد و اگر بخواهند  اعلام کنند که یکی از قراردادهای IPC اجرایی شد اشتباه است.

نماینده مردم ایذه و باغملک در ادامه همین مبحث افزود: اینها می‌خواهند؛ بگویند که ما یک قرارداد را به ایرانی‌ها دادیم بنابراین شروع به کار کردیم و دومین قرارداد را می‌توانیم به دیگران واگذار کنیم و این موضوع فرق دارد.

خادمی بیان کرد: در IPC سهم تصمیم‌گیری از نظر مالی٬ فنی و مدیریتی 50 درصد سهم کارفرما بوده در صورتی که در این قرارداد کارفرما حرف نهایی را می‌زند.

وی به تفاوت این 2 نوع قرارداد اشاره کرد و گفت: در IPC سقف قرارداد وجود ندارد اما در این نوع قرارداد خوشبختانه سقف قرارداد مشخص است؛ در ضمن بستن چنین قراردادی سودمند است.

نماینده مردم ایذه و باغملک تصریح کرد: یک موقع آقایان فکر نکنند؛ ipc رابه نهاد انقلابی دادند و دیگر کار تمام شد و بگویند ما یک قرارداد را به اینها دادیم که بقیه را ساکت کنیم؛ این شیوه درستی نیست.

وی تاکید کرد: شرکت ملی نفت باید نظارت دقیق بر شرکت‌های داخلی و خارجی داشته باشد تا اینکه صدمه‌ای به مخازن نفتی وارد نشود.




منبع : تسنیم
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 15083
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ايشون خودشو رسما به اون راه زده.قرارداد با ستاد بر اساس قراردادهاي جديدبسته شده و قرارداد سقف نداره و دوره قرارداد طولاني مدت هست و پاداش بر اساس توليد هست!