۰

نفت برای ماندن بالای 50 دلار با چالش رو‎به‎رو است

کارشناس یک بانک کانادایی اعلام کرد قیمت نفت برای ادامه روند افزایشی بالای سطح ٥٠ دلار برای هر بشکه، با چالش‎هایی رو‎به‎رو خواهد بود.
قیمت نفت - عصر نفت
قیمت نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، هلیما کرافت، از مدیران ارشد بانک کانادایی آر بی سی، دیروز (سه‎شنبه ١٣ مهر ماه) اعلام کرد گزارش مؤسسه نفت آمریکا (ای پی آی) درباره افت غافلگیر کننده سطح ذخیره‎سازی نفت در این کشور، به بازار نفت کمک می‎کند، اما قیمت‎ها برای فرا رفتن از بازه ٥٠ دلار، با چالش‎های بسیار رو‎به‎رو خواهند بود.

گزارش ای پی آی نشان داد سطح ذخیره‎سازی نفت آمریکا در هفته گذشته با هفت میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه کاهش رو‎به‎رو شده است، در حالی که کارشناسان انتظار داشتند این رقم از دو میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه افزایش برخوردار باشد.

کرافت گفت: پس از عبور از مرز ٥٠ دلار، با چالش‎هایی همچون سفته‎بازی و افزایش شمار دکل‎های حفاری رو‎به‎رو خواهیم بود، اما آمارهای ای پی آی در کنار توافق اخیر اوپک، به رشد قیمت نفت کمک می‎کنند.

وی همچنین با اشاره به توافق هفته گذشته اعضای اوپک برای تثبیت بازار، اعلام کرد هدف این سازمان این نیست که قیمت نفت را به ٧٠ یا ٨٠ دلار بازگرداند و بیشتر در پی رساندن آن به بازه ٥٠ تا ٦٠ دلار است.

مدیر بخش بورس کالا آر بی سی گفت: آنها در پی قیمتی هستند که به آنها امکان تأمین نیازهای مالی‎شان را بدهد، اما نمی‎خواهند کاری کنند که تولید نفت آمریکا دوباره اوج بگیرد.




منبع : اکو فارس
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 15088
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *