۰

ایران و عراق در نشست استانبول شرکت نمی‌کنند

وزرای نفت ایران و عراق در مذاکرات غیررسمی بین اوپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان که این هفته در ترکیه برگزار می شود شرکت نخواهند کرد.
اوپک - عصر نفت
اوپک - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، منابع آگاه گفتند، وزرای نفت ایران و عراق در مذاکرات غیررسمی بین اوپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان که این هفته در ترکیه برگزار می شود شرکت نخواهند کرد.

منابع آگاه در اوپک و وزارت انرژی روسیه گفتند که وزرای این دو کشور در میان نمایندگانی از اوپک که در نشست استانبول شرکت می کنند حضور خواهند داشت.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) روز 28 سپتامبر در الجزایر توافق کردند که تولید نفت خود را محدود کنند و به دنبال همکاری با تولید کنندگان غیر عضو نظیر روسیه برای کمک به تقویت قیمت ها باشند.

یک منبع اگاه گفت، انتظار می رود در استانبول به جای یک نشست واحد با حضور تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک، نشست هایی دو جانبه برگزار شود. بدین ترتیب، احتمال هرگونه تصمیم گیری در مورد تولید نفت در استانبول کاهش می یابد.

وزرای انرژی کشورهایی که در استانبول در نشست کنگره جهانی انرژی حضورخ واهند یافت عبارتند از: امارات، الجزایر، ونزوئلا و قطر که ریاست دوره ای اوپک را بر عهده دارد.

انتظار می رود توافق به دست آمده در نشست ماه گذشته الجزایر امسال اجرایی شود. وزرای عضو اوپک برای تعیین سیاست تولیدی این سازمان روز 30 نوامبر در وین تشکیل جلسه خواهند داد.




منبع : تسنیم
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب: 15144
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *