فردا؛ بهره‌برداری از واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس

26 مهر 1395 ساعت 17:12

در حالی که وزارت نفت برنامه خود را برای بهره برداری کامل از فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس در پایان سال ۹۵ در نظر گرفته، فردا بهره برداری از واحد تقطیر این پالایشگاه انجام می شود.


به گزارش ميز نفت ، پالایشگاه ستاره خلیج فارس به‌عنوان تنها پالایشگاه میعانات گازی کشور بیش از 10 سال در مرحله ساخت قرار دارد و در حالی که این پالایشگاه به بهره برداری نرسیده، اثرات آن در واردات گسترده بنزین و خام‌فروشی میعانات گازی دیده می‌شود.

خبرگزاری تسنیم دهم مهرماه از آماده تولید شدن این پالایشگاه خبر داده بود چرا که «احمد ادیب» مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس پایان شهریورماه با ارسال نامه‌ای به وزیر نفت از آغاز تزریق خوراک به واحد 01 این پالایشگاه خبر داده بود.

فردا «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری و «بیژن زنگنه» وزیر نفت به بندرعباس می روند تا واحد آماده بهره برداری شده فاز اول این پالایشگاه را مورد بهره برداری رسمی قرار دهند.

واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس که آماده بهره برداری شده، ظرفیت پالایش روزانه 120 هزار بشکه میعانات گازی، تولید روزانه نفتا با ظرفیت 12 میلیون لیتر، تولید اولیه روزانه چهار میلیون و 500 هزار لیتر گازوئیل، تولید اولیه 3 میلیون و 500 هزار لیتر نفت سفید و تولید اولیه روزانه 300 هزار تن گاز مایع (LPG) را دارد.

«عباس کاظمی» مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص زمان بهره برداری کامل از فاز نخست این پروژه ملی به تسنیم گفت: فاز نخست این پالایشگاه و تحقق تولید بنزین در فاز نخست در پایان سال جاری یا در صورت کمی تأخیر در ماههای ابتدایی سال 96 به بهره برداری می‌رسد.



منبع : تسنیم

 


کد مطلب: 15212

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/15212/فردا-بهره-برداری-واحد-تقطیر-پالایشگاه-ستاره-خلیج-فارس

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir