۲
۶
نامه جدید بازرگانی چه می گوید؟

فارغ التحصیلان همچنان بلاتکلیف

فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت - عصر نفت
فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت - عصر نفت
ميزنفت/ جواب های سربالای وزارت نفت به نمایندگان مردم در پی تذکر در خصوص جذب فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت وارد فاز جدید شده است.

نامه زیر جواب معاون امور حقوقی و مجلس وزارت نفت به یکی از نمایندگان مجلس است. همانطور که در متن نوشته شده وزارت نفت به تعهد دوطرفه خود واقف است ولی آیا تاکنون به این تعهدات عمل کرده است؟



1.  طبق متن اگر یکسال از کاریابی فردی از گروه الف گذشته باشد و اعلام عدم نیاز وی پس از یکسال قطعی شده باشد، مدرک وی آزاد و تعهدات طرفین لغو می گردد. حال سوال اینجاست که آیا در طول 16 ماه گذشته فرد جدیدی طبق روال گذشته نامه ی کاریابی گرفته است؟ آیا افرادی که یکسال از کاریابی شان گذشته مدرکی مبنی بر عدم نیازشان به دست وزارت رسیده که قصد لغو تعهدات خود را دارند؟

2.  در متن بالا به طور هوشمندانه به بخشی از فارغ التحصیلان گروه الف کارشناسی ارشد اشاره شده است؛ این یعنی وزارت قصد حذف فارغ التحصیلان ارشد غیرنفتی را دارد و از هر راهی برای حذف و نه جذب استفاده می کند.

3.  طبق بند آخر متن، بقیه باید راهی آزمون استخدامی شوند.این را نیز بدانید که  برگزاری آزمون ، خود دلیل محکمی بر وجود نیاز است..اما اراده ای برای جذب بدون آزمون گروه الف فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت نیست .
 با اینهمه تفاسیر آیا هنوز شکی برای برخورد سلیقه ای وزارت باقی مانده است؟

پ. ن1: فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به 3 گروه تقسیم می شوند، گروه های الف، ب و ث.
تعریف گروه الف در پیوست 2 بیان شده است. گروه ب را افراد دارای معدل کمتر از نفر آخر گروه الف ولی بالای 14 تشکیل می دهند.
گروه ث نیز معدل های کمتر از 14 هستند. همچنین تمامی فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، گروه الف محسوب می شوند.

پ.ن2: طبق قوانین موجود، تمام فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت تا ورودی منتهی به سال 94، اولویت استخدام بدون آزمون در شرکت های تابعه نفت را دارند.
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 15218
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


فارغ
Iran, Islamic Republic of
علی لعنه اله علی القوم الظالمین.......
محمد
Russian Federation
وزیر خوش قول نفت : ما تا حق مسلم خودمون رو که استخدام وعده داده شده هست رو نگیریم ، از تلاش و اعتراض حق طلبانه خودمون دست بر نمی داریم. خدا پشت و پناه همه ی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه نفت.
محمد
Russian Federation
شرکتا بخاطر کمبود نیروی انسانی متخصص دارن بال بال می زنن و حالا وزیر نفت میگه نیرو لازم نداریم. خنده داره واقعا!!! نامه ها و مستندات وجود داره که شرکت های نفتی به نیرو احتیاج دارند. اگه نمی خواستید بورسیه ها رو جذب کنید پس چرا بورسیه گرفتید؟ چرا برای رشته های کاملا تخصصی شرکتای نفتی دانشجوی بورسیه پذیرش کردین؟ یعنی بدون برنامه ریزی جذب ، خواستید سرشون شیره بمالید و با در دام انداختن دانشجویان رتبه ی عالی در دانشگاه نفت، خواستید فقط رتبه ی دانشگاه تون رو ببرید بالا ؟ یعنی وزارت نفت با این همه دبدبه و کبکبه اینقدر بی حساب و کتابه؟ و مملکت این قدر بی قانون هست که هر کی بیاد وعده بده و بعد بگه خال بندی بود؟؟؟؟ و کسی بهش کاری نداشته باشه؟ نه جناب وزیر ، نه اینجوری هام نیست.
وزیر نفت برای این کارتون باید جواب پس بدهید....
اوضاع همیشه همین جوری نمونه. آفتاب خودخواهی تون روزی غروب می کنه و آفتاب حق طلوع خواهد کرد. خدایا خدایا به حق این روزای عزیز که به سمبل حق خواهی هست و سمبل ایستادن جلوی ظلم، فقط از تو طلب یاری داریم. حق نگهدار همه ی حق طلبان
محمد
Iran, Islamic Republic of
بخدا قسم ظلم میکنن نماینده مجلس شهر ما طرف رو از آموزش پرورش .... با مدرک لیسانس ادبیات فارسی دانشگاه آزاد به وزارت نفت انتقال داده اونوقت اینهمه تحصیلکرده و نخبه بایستی بیکار و بلاتکلیف بمونند.
ali
Iran, Islamic Republic of
خیالت تخت اقای وزیر من تا اخرین نفس پیگیرم...و حقم رو ازت میگیرم به ولای علی قسم....
و لعنه الله علی القوم الظالمین...
Iran, Islamic Republic of
باسلام.اینجانب از دانشجویان بورسیه نفت می باشم که در این دانشگاه در رشته مهندسی نفت با عالی ترین نمرات فارغ التحصیل شدم و اکنون متاسفانه پس از اتمام تحصیل در پشت درب وزارتخانه نفت و مجلس بلاتکلیف مانده ام در حالیکه نماینده شهرستان گچساران با لابی گری یک معلم (به نام الف.م) با مدرک لیسانس ادبیات فارسی دانشگاه آزاد را از آموزش و پرورش گچساران به وزارت نفت انتقال داده،حال خود بگویید آیا حق و انصاف است که با وجود اینهمه جوان تحصیلکرده و دارای توانایی بیکار مانده و یک شخص فاقد توانایی و مهارت علمی و فنی به نفت راه یابد؟