۰

وزير نفت احتمال داد

وزیر نفت گفت: در صورت تأمین مالی و رفع مشکلات، تا پایان سال ٩٦ شاهد بهره‌برداری کلی پالایشگاه ستاره خلیج فارس خواهیم بود.
بیژن نامدار زنگنه - عصر نفت
بیژن نامدار زنگنه - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بیژن نامدار زنگنه امروز در آیین بهره‌برداری رسمی از واحد تقطیر فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور انجام شد، اظهار کرد: این طرح ملی جزو اولویت‌های کشور است که با بهره‌برداری کامل از آن کشور از واردات بنزین بی‌نیاز می‌شود.

وی افزود: با جدیت و پیگیری وزارت نفت و همه سهامداران و حمایت دولت به‌زودی شاهد بهره‌برداری از فاز نخست پالایشگاه با تولید روزانه ١٢ میلیون لیتر بنزین یورو ٤، چهار و نیم میلیون لیتر گازوئیل یورو ٤، روزانه یک میلیون لیتر نفت سفید یورو ٤ و یک میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر گاز مایع (ال‎پی‎جی) یورو ٤ خواهیم بود.

زنگنه ادامه داد: با ظرفیت تولید روزانه ٣٦ میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو ٤ و ٥ مجموع تولید بنزین در کشور به بیش از ١٠٠ میلیون لیتر در روز خواهد رسید.

وزیر نفت همچنین اعلام کرد: فرآورده‎های تولیدی این پالایشگاه همگی استاندارد یورو ٤ و ٥ خواهند داشت و با تکمیل این پالایشگاه ایران به جرگه صادرکنندگان بنزین می‌پیوندد.

وی اضافه کرد: با تلاش‌های انجام‌شده و تزریق منابع مالی و ورود تجهیزات فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس با بیش از ٩٣ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال وارد مدار تولید خواهد شد.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از فاز نخست پالایشگاه تا پایان امسال بقیه فازها به ترتیب به فاصله هر شش ماه وارد مدار تولید می‌شود و تا پایان سال ٩٦ شاهد بهره‌برداری از کل این طرح در صورت تأمین مالی و رفع مشکلات خواهیم بود.


منبع : ایسنا
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 15238
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *